Conducted in
term:
2022/23
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Department of Gastroenterology and Nutrition Disorders
(for:
Faculty of Health Sciences)
Specialty Subject Group - Clinical Nutrition: Infectious Diseases, Food Poisonings 1800-D3-Gzkzat-N1d
This course has not yet been described...
Term 2022/23:
None |
Total student workload
(in Polish) Całkowity nakład pracy
studenta/słuchacza studiów podyplomowych/uczestnika kursów dokształcających
1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi: - udział w wykładach: 15 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- udział w zajęciach praktycznych 5 godzin
- konsultacje: 2 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia: 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 34 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- udział w zajęciach praktycznych 5 godzin
- samokształcenie: 10 godzin (w tym czytanie wskazanej literatury 2h, napisanie sprawozdania z ćwiczeń 1 godzina, przygotowanie do ćwiczeń: 1 godzina, przygotowanie do zaliczenia 3h)
- konsultacje: 1 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 3 + 1 = 5 godzin Łączny nakład pracy studenta wynosi 46 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 2 godzin
- konsultacje badawczo – naukowe: 2 godzina
- udział w ćwiczeniach objętych aktywnością naukową
1
?
(z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 3 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń objętych aktywnością naukową: 3 godziny
- przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo – naukowych dla danego przedmiotu: 3 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń objętych aktywnością naukową: 1 godzina
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 11 godzin, co odpowiada 0,37 punktom ECTS
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 3 + 1 = 4 godzin (0,13 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 4 godzin, co odpowiada 0,13 punktom ECTS
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym: - udział w ćwiczeniach: 10 godzin
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: Nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy student:
W1: zna i rozumie zasady żywienia oraz wpływ na stan odżywienia chorób układu pokarmowego, krążenia,oddychania, kostnego, rozrodczego i nerwowego oraz chorób zakaźnych (w tym wirusowych), chorób
pasożytniczych i nowotworów. (K_W21)
W2: zna i rozumie wybrane zagadnienia z zakresu medycyny klinicznej (K_W24);
W3: zna wybrane zagadnienia z zakresu diagnostyki laboratoryjnej.K_W25);
W4:
Opisuje zmiany organiczne, czynnościowe i metaboliczne zachodzące w organizmie podwpływem choroby i towarzyszących jej zaburzeń odżywiania (K_W08)
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności student:
U1: Potrafi zaplanować odpowiednią podaż pożywienia w przebiegu choroby i zaplanować odpowiednie postępowanie żywieniowe w celu zapobiegania następstwom głodzenia (K_U09)
U2: Udziela porady w zakresie trybu życia, diety i aktywności fizycznej; formułuje opiniedotyczące pacjentów, konsumentów, grup społecznych oraz taktownie i skutecznie sugerujepacjentowi potrzebę konsultacji medycznej (K_U02)
U3: Umie zaplanować i wdrożyć odpowiednie postępowanie żywieniowe w chorobach inwazyjnych i nie inwazyjnych ( K_U18)
U4: potrafi Prowadzić edukację żywieniową dla osób zdrowych i chorych, ich rodzin oraz pracownikówochrony zdrowia. Dba o poziom sprawności fizycznej niezbędnej do wykonywania zadań związanych z zawodem dietetyka i promowania zdrowego stylu życia (K_U03)
U5: potrafi udzielić porady dietetycznej w ramach zespołu terapeutycznego (K_U04)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish)
W zakresie kompetencji społecznych student:
K1: Przestrzega zasad etyki zawodowej K_K02
K2: Potrafi stawiać dobro pacjenta oraz grup społecznych na pierwszym miejscu i okazuje szacunek wobec pacjenta (klienta) i grup społecznych K_K03
Teaching methods
(in Polish) Wykłady: uczenie wspomagane komputerem; metody eksponujące: film, pokaz, wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia: dyskusja dydaktyczna; analiza przypadków; ćwiczenia kliniczne
Samokształcenie: dyskusja dydaktyczna; analiza przypadków;
Prerequisites
(in Polish) Student/ka powinien posiadać podstawową wiedze z zakresu anatomii, fizjologii, patofizjologii, biochemii i dietetyki
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: