Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25, 2025/26
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Gastroenterology and Nutrition Disorders
(for:
Faculty of Health Sciences)
Specialty Subject Group - Clinical Nutrition: Internal Diseases 1800-D3-Gzkchw-S1d
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udział nauczycieli akademickich wynosi:
-udział w wykładach: 10 godzin
-udział w ćwiczeniach: 15 godzin
-zajęcia praktyczne: 5 godzin
-konsultacje: 10 godzin
-przeprowadzenie zaliczenia: 3 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 43 godziny, co odpowiada 1,72 punktom ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
-udział w wykładach: 10 godzin
-udział w ćwiczeniach: 15 godzin
-zajęcia praktyczne: 5 godzin
-samokształcenie: 10 godzin (w tym czytanie wskazanej literatury 2 godziny, napisanie raportów 5 godzin, przygotowanie do zaliczenia: 3 godziny)
-konsultacje: 1 godzina
-przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 1 +3 = 4 godziny
Łączny nakład pracy studenta wynosi 45 godzin, co odpowiada 1,8 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
-czytanie wskazanej literatury naukowej: 3 godziny
-konsultacje badawczo-naukowe: 2 godziny
-udział w ćwiczeniach objętych aktywnością naukową (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 3 godziny
-przygotowanie do ćwiczeń objętych aktywnością naukową: 3 godziny
-przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo-naukowych dla danego przedmiotu: 3 godziny
-napisanie raportów z ćwiczeń objętych aktywnością naukową: 4 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 18 godzin, co odpowiada 0,72 punktom ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
-przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 1 + 3 = 4 godziny (0,16 punktów ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 4 godzinom, co odpowiada 0,16 punktom ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
-udział w ćwiczeniach: 15 godzin
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
Nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: zna i rozumie budowę i funkcję organizmu człowieka ze szczególnym uwzględnieniem układu pokarmowego, jego budowy i funkcji oraz procesów trawienia i wchłaniania (K_W01)
W2: zna i rozumie zmiany organiczne, czynnościowe i metaboliczne zachodzące w organizmie pod wpływem choroby (K_W08)
W3: wyjaśnia metody rozpoznawania osób z nieprawidłową masą ciała (niedożywienie oraz nadwaga i otyłość) (K_W18)
W4: zna i rozumie wybrane zagadnienia z medycyny klinicznej (K_W24)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: potrafi przeprowadzić ocenę stanu odżywienia w oparciu o badania przesiewowe i pogłębioną ocenę stanu odżywienia (K_U01)
U2: potrafi przeprowadzić wywiad żywieniowy w oparciu o odpowiednie kwestionariusze (K_U01)
U3: potrafi udzielić porady w zakresie diety i aktywności fizycznej (K_U02)
U4: potrafi przeprowadzić edukację żywieniową dla osób zdrowych i chorych oraz ich rodzin (K_U03)
U5: potrafi współpracować z zespołem wielodyscyplinarnym w celu zapewnienia ciągłości opieki nad chorym (K_U05)
U6: potrafi przygotować materiały edukacyjne dla pacjenta (K_U06)
U7: potrafi rozpoznać rodzaj niedożywienia i planuje odpowiednie postępowanie (K_U08)
U8: potrafi obliczyć zapotrzebowanie na energię i makro- i mikroskładniki odżywcze (K_U13)
U9: potrafi zaplanować prawidłowe żywienie dostosowane do potrzeb i stanu klinicznego pacjenta (K_U16)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: jest gotów do kierowania się dobrem pacjenta, poszanowania jego godności i autonomii(K_K03)
K2: jest gotów do przestrzegania praw pacjenta (K_K04)
K3: jest gotów do samodzielnego i rzetelnego wykonywania zawodu zgodnie z zasadami etyki (K_K03)
K4: jest gotów zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu (K_K01)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady: nauczanie wspomagane komputerem: wykład konwersatoryjny, pokaz, prezentacja
Ćwiczenia: dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, ćwiczenia kliniczne
Expository teaching methods
- participatory lecture
- discussion
- narration
- description
- informative (conventional) lecture
- discussion
- narration
- description
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- experimental
- practical
- seminar
- observation
- practical
- seminar
- observation
Prerequisites
(in Polish) Student/ka powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii, fizjologii, patofizjologii, biochemii, dietetyki i chorób wewnętrznych
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: