Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25, 2025/26
ISCED code: 0914
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Vascular and Internal Diseases
(for:
Faculty of Health Sciences)
Sports Nutrition: Dietetics and Nutritional Support in Physical Activity - Nutrition for Athletes 1800-D2-ZSDZ-S2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 godz. (0,35 ECTS – realizowane przy wykorzystaniu metod i technik kształcenia na odległość)- MS TEAMS: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aWnpY_PZAKrZ6Y-7wN_GVO-JWMUVolLcuI0KrJAMcQGw1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e8f78af7-747a-4a87-bf60-aef82c7f70ea&tenantId=e80a627f-ef94-4aa9-82d6-c7ec9cfca324
- udział w ćwiczeniach: 5 godz.
- udział w seminariach: 10 godz. (realizowane przy pomocy technik kształcenia a odległość)- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aWnpY_PZAKrZ6Y-7wN_GVO-JWMUVolLcuI0KrJAMcQGw1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e8f78af7-747a-4a87-bf60-aef82c7f70ea&tenantId=e80a627f-ef94-4aa9-82d6-c7ec9cfca324
- konsultacje: 2 godz.
- przeprowadzenie egzaminu: 1 godz.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 28 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godz.
- udział w ćwiczeniach: 5 godz.
- udział w seminariach: 10 godz.
- samokształcenie: 10 godz.
- konsultacje: 2 godz.
- przeprowadzenie egzaminu: 1 godz.
- przygotowanie do zajęć (czytanie wskazanej literatury i przygotowanie opracowań): 5 godz.
- przygotowanie do egzaminu + egzamin: 6 + 1= 7 godz.
Nakład pracy studenta wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS.
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
-udział w wykładach, ćwiczeniach i realizacja programu samokształcenia – 35 godz.
- przygotowanie do egzaminu + egzamin: 15 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 50 godz., co odpowiada 2 pkt. ECTS
4. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1:Ma pogłębioną wiedzę z zakresu oceny stanu odżywienia pacjentów - K_W02
W2:Zna zasady dietetyki i promocji zdrowia opartej na faktach - K_W10
W3:Zna zasady planowania żywienia u osób podejmujących zwiększoną aktywność fizyczną w celach wyczynowych lub
w ramach rekonwalescencji po zaostrzeniu chorób przewlekłych - K_W14
W4:Potrafi zdefiniować problemy żywieniowe pacjenta - K_W16
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
U1:Potrafi ocenić stan odżywienia pacjenta planującego rozpoczęcie wzmożonej aktywności fizycznej i zaplanować sposób jego monitorowania – K_U05, K_U07, K_U09,K_U23
U2:Potrafi przeprowadzić wywiad żywieniowy i ocenić sposób żywienia osoby badanej w oparciu o odpowiednie kwestionariusze – K_U02, K_U05, K_U24
U3:Potrafi zaplanować żywienie sportowca i pacjentów
z licznymi schorzeniami podejmującymi zwiększoną aktywność fizyczną – K_U13, K_U18, K_U22
U4:Potrafi ustalić wskazania do wspomagania i/lub/ leczenia żywieniowego z wykorzystaniem dostępnych w Polsce diet przemysłowych , suplementów diety i żywności specjalnego przeznaczenia żywieniowego w korygowaniu zaburzeń odżywiania – K_U11
U5:Potrafi zaplanować i realizować kompleksowe postępowanie obejmujące żywienie, aktywność fizyczną i styl życia dla osób
z nadwagą lub otyłością – K_U13
U6:Potrafi opracować jasne i zrozumiałe materiały edukacyjne dla sportowca i pacjenta – K_U01, K_U03, K_U04
U7:Potrafi ocenić monitorować efekty swojej pracy
i modyfikować plan opieki żywieniowej w zależności od potrzeb - K_U26
U9:Potrafi określić ryzyko niedożywienia szpitalnego
i podjąć odpowiednie działania zapobiegawcze działając wspólnie z lekarzami i pielęgniarkami w ramach zespoły terapeutycznego zapewniającego opiekę żywieniowa nad pacjentami – K_U06, K_U10
U10:Kontynuuje naukę przez całe życie zawodowe w celu stałego uaktualniania wiedzy i umiejętności zawodowych – K_U27
U11:Posiada umiejętność komunikowania się z pacjentem
i otoczeniem – K_U01, K_U02,K_U03,K_U06
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K1:Doskonali się w zakresie wiedzy i czynności zawodowych - K_K01
K2:Jest świadomy ograniczeń i rozumie potrzebę konsultacji
z ekspertem – K_K02
K3:Wykazuje dbałość o właściwy wizerunek zawodu
w środowisku medycznym - K_K03
K4:Organizuje pracę własną, współpracuje w zespole diagnostycznoterapeutycznym. Wykazuje przywództwo
i przedsiębiorczość, potrafi zorganizować pracę zespołu - K_K03
K5:Kreatywnie rozwiązuje problemy zawodowe - K_K03
K6:Okazuje szacunek wobec pacjenta i zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych, w tym żywieniowych – K_K02
K7:Przestrzega praw pacjenta, zasad etycznych i tajemnicy informacji medycznej - K_K02
K8:Określa priorytety w realizacji celów zawodowych, jak
i realizacji zadań zawodowych- K_K03
K9:Demonstruje postawę promującą zdrowie i aktywność fizyczną. K_K03
K10:Formułuje wnioski dotyczące odbiorców świadczeń zdrowotnych w zakresie wykonywanych badań/zabiegów terapeutycznych. Formułuje opinie dotyczące różnych aspektów działalności zawodowej – K_K03
Teaching methods
(in Polish) Wykład: metody dydaktyczne podające - wykład informacyjny (tradycyjny) z prezentacją multimedialną, metody dydaktyczne poszukujące – dyskusja dydaktyczna
Ćwiczenia: metody dydaktyczne podające – pogadanka, metody dydaktyczne poszukujące - ćwiczenia praktyczne/ laboratoryjne, praca z książką, metoda projektu, metoda referatu, dyskusja dydaktyczna, uczenie wspomagane komputerem, metody eksponujące: film, pokaz, analiza przypadków
Seminaria: metody dydaktyczne podające: wykład informacyjny
z prezentacją multimedialną, pogadanka.
Samokształcenie: metody dydaktyczne poszukujące - praca z książką, metoda projektu, metoda referatu
Wykłady i seminaria prowadzone są z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość (Platforma TEAMS)
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- seminar
- practical
- practical
Online teaching methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Zaliczenie następujących przedmiotów: Podstawy żywienia człowieka.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: