Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Vascular and Internal Diseases
(for:
Faculty of Health Sciences)
Basics of Human Nutrition: Evidence-Based Nutrition 1800-D1-Ebnd-S1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 godzin (zdalne, platforma TEAMS)
- udział w seminariach: 10 godzin
- zaliczenie: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 21 godzin.
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w seminariach: 10 godzin
- samokształcenie (opis przypadku, dokumentacja prowadzenia żywienia. itd): 10h
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 2h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 33 godzin, co odpowiada 1 pkt ECTS
3.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- udział w wykładach, seminariach i realizacja programu samokształcenia – 30h (1pkt ECTS)
- przygotowanie do zaliczenia+zaliczenie:2+1godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 33 godzin, co odpowiada 1 pkt ECTS
4.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w seminariach: 10 godzin
- bieżące przygotowanie do ćwiczeń: 10 godziny
- przygotowanie do zaliczenia + ćwiczeń: 3 godziny
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
23 godziny, co odpowiada 1,0 pkt. ECTS
5.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student:
W1: Zna zasady żywienia opartego na faktach; K_W33, K-W34
W2: Wymienia parametry miary efektu interwencji żywieniowej oraz wie jak określić prawdopodobieństwo uzyskania wyniku podawanego w piśmiennictwie w populacji ogólnej; K_W33, K-W34
W3: Zna zasady oceny wiarygodności źródła informacji; K_W33, K_W34
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student:
U1: Potrafi zaplanować jadłospis na zasadach opartych na dowodach; K_U28
U2: Potrafi przewidzieć skuteczność interwencji żywieniowej i porównać „siłę” oddziaływania różnych opcji żywieniowych, K_U25, K_U28
U3. Potrafi sformułować pytanie kliniczne dotyczące interwencji żywieniowej, prognozy pacjenta związanej z jego stanem odżywienia, K_U25, K_U28
U4: potrafi przeszukiwać bazy źródłowe piśmiennictwa (np. PubMed); K_U25, K_U28
U5: potrafi ocenić przydatność kliniczną testów diagnostycznych stanu odżywienia; K_U25, K_U28
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student:
K1:Posiada świadomość własnych ograniczeń i wie kiedy skorzystać z pomocy innych specjalistów (K_K01)
K2: Podejmuje naukę przez całe życie zawodowe w celu stałego uaktualniania wiedzy (K_K02)
K3: Postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, proponując pacjentowi metody żywienia opartego na faktach; K_K03
K4: przestrzega zasad bezpieczeństwa w stanach zagrożenia epidemiologicznego, w tym pandemii COVID-19; K_K01, K_K03
Teaching methods
(in Polish) Wykład: metody dydaktyczne podające - wykład informacyjny (tradycyjny) z prezentacją multimedialną, metody dydaktyczne poszukujące – dyskusja dydaktyczna
Seminarium: metody dydaktyczne podające – pogadanka, metody dydaktyczne poszukujące - ćwiczenia praktyczne (internet), przeszukiwanie baz danych, praca z artykułem, metoda referatu, dyskusja dydaktyczna, uczenie wspomagane komputerem, metody eksponujące: analiza przypadków
Samokształcenie: metody dydaktyczne poszukujące - praca z artykułem, opis przypadku, opracowanie dokumentacji żywienia pacjenta w szpitalu, zasad jego monitorowania
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- description
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- description
Exploratory teaching methods
- seminar
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Podstawowa wiedza z biologii człowieka, matematyki i statystyki
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: