Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25, 2025/26
ISCED code: 0110
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Department of Principles of Medical Law
(for:
Faculty of Health Sciences)
Education of the Deaf and Hearing Impaired 1800-AU3-Sp-s1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 30 godzin
- udział w ćwiczeniach: 30 godzin
- konsultacje: 1 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 godzina
- przeprowadzenie egzaminu: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 63 godziny, co odpowiada 3 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 30 godzin
- udział w ćwiczeniach: 30 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń: 25 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 35 godzin
- konsultacje: 1 godzina
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 16 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 26 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 168 godzin, co odpowiada 6 punktom ECTS
3.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 15 + 1 = 16 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 25+1 = 26 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 42 godziny, co odpowiada 1,5 punktom ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) K_W14 wyjaśnia pojęcia i mechanizmy psychospołeczne związane ze zdrowiem, chorobą i niepełnosprawnością;(W1)
K_W15objaśnia zasady profilaktyki zawodowych uszkodzeń słuchu i metody postępowania w przypadku ich stwierdzenia;(W2)
K_W23definiuje pojęcia z zakresu edukacji zdrowotnej, promocji zdrowia oraz profilaktyki niepełnosprawności;(W3)
K_W24wyjaśnia skalę problemów niepełnosprawności w ujęciu demograficznym i epidemiologicznym;(W4)
K_W27omawiaformy współdziałania sektora państwowego i pozarządowego w zakresie realizacji polityki państwa wobec osób niepełnosprawnych i ich otoczenia;(W5)
K_W33opisujezasady tworzenia planów i programów nauczania i doskonalenia zawodowego w oparciu o znajomość podstaw dydaktyki.(W6)
Learning outcomes - skills
(in Polish) K_U02rozpoznaje wybrane czynniki patogenne wraz z określeniem ryzyka wystąpienia wybranych chorób;(U1)
K_U05analizuje wpływ czynników zewnętrznych na organizm człowieka w otaczającym go środowisku;(U2)
K_U22podejmuje działania ukierunkowane na edukację zdrowotną i promocję zdrowia;(U3)
K_U23rozpoznaje problemy psychologiczne oraz społeczne w procesie rehabilitacji słuchu, głosu i mowy;(U4)
K_U26wykorzystuje wiedzę z zakresu dydaktyki i pedagogiki w odniesieniu do wykonywanego zawodu oraz realizuje proces samokształcenia promując zasadę uczenia się przez całe życie;(U5)
K_U39planuje i organizuje pracę własną i w zespole.(U6)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01krytycznie ocenia posiadaną wiedzę i wie, kiedy zwrócić się o pomoc do ekspertów, będąc świadomy własnych ograniczeń; (K1)
K_K02myśli i działa w sposób przedsiębiorczy;(K2)
K_K04okazuje dbałość o prestiż związany z wykonywanym zawodem i właściwie pojętą solidarność zawodową.(K3
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
• wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia
• dyskusja dydaktyczna
• uczenie wspomagane komputerem
• metody eksponujące: film, pokaz
• burza mózgów
• pokaz
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- brainstorming
- brainstorming
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie powinien posiadać wiedzę na temat etiopatogenezy, diagnostyki i metod leczenia wybranych chorób, dotyczącą uszkodzeń narządu słuchu, zaburzeń mowy i głosu (na poziomie studiów licencjackich).
Course coordinators
Term 2024/25: | Term 2023/24: | Term 2025/26: | Term 2022/23: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: