Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25L
ISCED code: 0914
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Microbiology
(for:
Faculty of Pharmacy)
Quality Systems and Laboratory Accreditation 1738-A4-SYSTAK-SJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w seminariach: 25 godzin
- udział w ćwiczeniach: 15 godzin
- udział w konsultacjach naukowo-badawczych: 4 godziny
- kolokwium (praktyczne i teoretyczne): 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
61 godzin, co odpowiada 2,44 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w seminariach: 25 godzin
- udział w ćwiczeniach: 15 godzin
- udział w konsultacjach naukowo-badawczych: 4 godziny
- czytanie wybranego piśmiennictwa naukowego: 4 godziny
- przygotowanie do seminariów: 15 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń: 10 godzin
- przygotowanie do kolokwium i kolokwium (zaliczenie praktyczne i teoretyczne): 10+1 +1 = 12 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 100 godzin, co odpowiada 4 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi
- czytanie wybranego piśmiennictwa naukowego: 4 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 4 godziny, co odpowiada 0,16 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do kolokwium i kolokwium: 10+1 +1= 12 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 12 godzin,
co odpowiada 0,48 punktu ECTS
5. Bilans nakładu pracy o charakterze praktycznym:
- udział w seminariach: 25 godzin
- udział w ćwiczeniach: 15 godzin
- przygotowanie do seminariów (w zakresie praktycznym): 12 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń (w zakresie praktycznym): 8 godzin
- przygotowanie do kolokwium (w zakresie praktycznym): 6 godzin
- zaliczenie praktyczne na kolokwium: 1 godzina
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 67 godzin, co odpowiada 2,68 punktu ECTS
6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie seminariów
oraz ćwiczeń
Kształcenie w dziedzinie afektywnej poprzez proces samokształcenia:
- przygotowanie do seminariów: 3 godziny
- przygotowanie do ćwiczeń: 2 godziny
- udział w konsultacjach naukowo-badawczych: 4 godziny
Łączny czas pracy studenta potrzebny do zdobywania kompetencji społecznych w zakresie seminariów oraz ćwiczeń wynosi 9 godzin, co odpowiada 0,36 punktu ECTS
7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki
- nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: opisuje wpływ czynników przedlaboratoryjnych, laboratoryjnych i pozalaboratoryjnych na jakość wyników badań laboratoryjnych/ mikrobiologicznych (K_D.W9)
W2: zna zasady kontroli jakości badań laboratoryjnych/mikrobiologicznych oraz sposoby
jej dokumentacji (K_D.W10)
W3: zna zasady organizacji i wdrażania systemu jakości
w medycznych laboratoriach diagnostycznych zgodnie
z normami ISO (International Organization
for Standarization) oraz obowiązującymi procedurami akredytacji i certyfikacji (K_D.W12)
W4: zna zasady komunikowania interpersonalnego w relacjach diagnosta/ diagnosta mikrobiolog – odbiorca wyniku oraz diagnosta/ diagnosta mikrobiolog – pracownicy służby zdrowia (K_D.W13)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: stosuje zasady kontroli jakości, bezpieczeństwa pracy
oraz Dobrej Praktyki Laboratoryjnej (K_D.U3)
U2: potrafi przeprowadzać walidację metod analitycznych zgodną z zasadami kontroli jakości w medycznych laboratoriach diagnostycznych oraz zasadami Dobrej Praktyki Laboratoryjnej (K_D.U7)
U3: prowadzi dokumentację zarządzania jakością
w medycznym laboratorium diagnostycznym (K_D.U8)
U4: potrafi napisać procedurę i instrukcję do badania laboratoryjnego i mikrobiologicznego oraz politykę jakości dla laboratorium mikrobiologicznego zgodne z zachowaniem zasad jakości z zasad Dobrej Praktyki Laboratoryjnej (K_D.U3)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: ma świadomość, jaką rolę odgrywa diagnosta w procesie diagnostycznym, współpracuje z zespołem, szanuje pracę własną i innych ludzi oraz dba o powierzony sprzęt (K_D.K1)
K2: postępuje w sposób profesjonalny, zgodny z zasadami moralnymi i etycznymi (K_D.K2)
Teaching methods
(in Polish) Wykład:
- wykład informacyjny (konwencjonalny) z prezentacją multimedialną
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
Seminaria:
- uczenie wspomagane z prezentacją multimedialną
- metoda dyskusji dydaktycznej
- ćwiczenia praktyczne
- karty pracy
Ćwiczenia:
- metoda obserwacji
- ćwiczenia praktyczne
- metoda klasyczna problemowa
- dyskusja
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- round table
- seminar
- observation
- classic problem-solving
- round table
- seminar
- observation
- classic problem-solving
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Do realizacji opisywanego przedmiotu niezbędne jest posiadanie podstawowych wiadomości z zakresu diagnostyki laboratoryjnej
i mikrobiologicznej.
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: