Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24Z, 2024/25Z
ISCED code: 0914
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Laboratory Medicine
(for:
Faculty of Pharmacy)
Laboratory Management 1730-A5-ORLAB-SJ
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
udział w wykładach: 7 godzin
udział w seminariach: 18 godzin
udział w ćwiczeniach: 10 godzin
udział w konsultacjach naukowo-badawczych: 2 godziny
kolokwium (praktyczne i teoretyczne): 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
39 godzin, co odpowiada 1,56 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
udział w wykładach: 7 godzin
udział w seminariach: 18 godzin
udział w ćwiczeniach: 10 godzin
udział w konsultacjach naukowo-badawczych: 2godziny
czytanie wybranego piśmiennictwa naukowego:
2 godziny
przygotowanie do seminariów: 3 godziny
przygotowanie do ćwiczeń: 2 godziny
przygotowanie do kolokwium: i kolokwium (praktyczne
i teoretyczne):4+ 1+ 1 = 6 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi
czytanie wybranego piśmiennictwa naukowego:
2 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 2 godziny, co odpowiada
0,08 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
przygotowanie do seminariów:3 godzin y
przygotowanie do ćwiczeń: 2 godziny
przygotowanie do kolokwium i kolokwium (praktyczne
i teoretyczne): 4 + 1 + 1 = 6 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem
do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 11 godzin,
co odpowiada 0,44 punktu ECTS
5. Bilans nakładu pracy o charakterze praktycznym:
udział w seminariach: 18 godzin
udział w ćwiczeniach: 10 godzin
przygotowanie do seminarium (w zakresie praktycznym): 2 godziny
przygotowanie do ćwiczeń (w zakresie praktycznym):
2 godziny
przygotowanie do kolokwium (w zakresie praktycznym): 2 godziny
kolokwium praktyczne: 1 godzina
udział w konsultacjach naukowo-badawczych: 2 godziny
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 37 godzin, co odpowiada 1,48 punktu ECTS
6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie seminariów oraz ćwiczeń
Kształcenie w dziedzinie afektywnej poprzez proces samokształcenia:
przygotowanie do seminariów: 1godzina
udział w konsultacjach naukowo-badawczych: 2 godziny
Łączny czas pracy studenta potrzebny do zdobywania kompetencji społecznych w zakresie seminariów oraz ćwiczeń wynosi 3 godziny, co odpowiada 0,12 punktu ECTS
7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki
- nie dotyczy.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: zna strukturę organizacyjną oraz zasady działania medycznych laboratoriów diagnostycznych (K_D.W4)
W2: zna przepisy dotyczące prawa wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego, a także obowiązki i prawa diagnosty laboratoryjnego (K_D.W5)
W3: zna zasady kontroli jakości badań w medycznym laboratorium diagnostycznym/ mikrobiologicznym
oraz sposoby jej dokumentacji (K_D.W10)
W4: zna zasady organizacji i zarządzania laboratorium diagnostycznym/ mikrobiologicznym, z uwzględnieniem organizacji pracy, obiegu informacji, rejestracji
i archiwizacji wyników, wyliczania kosztów badań
oraz zasad ergonomii i bezpieczeństwa pracy (K_D.W11)
W5: zna zasady komunikowania interpersonalnego w relacjach diagnosta/ diagnosta mikrobiolog – odbiorca wyniku
oraz diagnosta/ diagnosta mikrobiolog – pracownicy służby zdrowia (K_D.W13)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: potrafi organizować stanowisko pracy zgodnie
z obowiązującymi wymaganiami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska (K_D.U4)
U2: wykorzystuje praktycznie wiedzę z zakresu podstawowych regulacji prawnych dotyczących organizacji medycznych laboratoriów diagnostycznych (K_D.U5)
U3: określa kwalifikacje personelu pracującego w laboratorium diagnostycznym i mikrobiologicznym (K_D.U9)
U4: rozwiązuje zadania związane z kierowaniem medycznym laboratorium diagnostycznym zgodnie z etyką, prawem oraz zasadami Dobrej Praktyki Laboratoryjnej (K_D.U10)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: ma świadomość roli diagnosty/ diagnosty mikrobiologa w procesie diagnostycznym, wykazuje szacunek do pracy własnej i innych ludzi oraz dba o powierzony sprzęt (K_D.K1)
K2: postępuje w sposób profesjonalny, przestrzega zasad moralnych i etyki zawodowej (K_D.K2)
Teaching methods
(in Polish) Wykład:
wykład informacyjny (konwencjonalny) z prezentacją multimedialną
wykład problemowy
wykład konwersatoryjny
Seminaria:
uczenie wspomagane z prezentacją multimedialną
metoda dyskusji dydaktycznej
Ćwiczenia:
metoda obserwacji
ćwiczenia praktyczne
metoda klasyczna problemowa
dyskusja
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- classic problem-solving
- practical
- classic problem-solving
- practical
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) Do realizacji opisywanego przedmiotu niezbędne jest posiadanie podstawowych wiadomości z zakresu diagnostyki laboratoryjnej
i systemów jakości i akredytacji.
Course coordinators
Notes
Term 2022/23L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: