Conducted in
terms:
2021/22L, 2022/23L, 2023/24L
ISCED code: 0914
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Pharmacodynamics and Molecular Pharmacology
(for:
Faculty of Pharmacy)
Pharmacology 1729-A3-FARM-SJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Całkowity nakład pracy studenta/słuchacza studiów podyplomowych/uczestnika kursów dokształcających 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 20 godzin
- udział w ćwiczeniach: 25 godzin
- udział w seminariach: nie dotyczy
- konsultacje z nauczycielem akademickim: 5 godzin
- egzamin teoretyczny: 1 godzina.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
51 godzin, co odpowiada 2,04 punktu ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 20 godzin
- udział w laboratoriach: 25 godzin
- udział w seminariach: nie dotyczy
- przygotowanie do laboratoriów: 14 godzin
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 2 godziny
- konsultacje z nauczycielem akademickim: 5 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie pisemne: 3 godziny
- przygotowanie do egzaminu + egzamin: 5+1= 6 godzin.
Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 75 godzin, co odpowiada 3 punktom ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 2 godziny
- konsultacje z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu aktualnego stanu wiedzy dotyczącego farmakologii: 1 godzina.
Łączny nakład pracy studenta wynosi 3 godziny, co odpowiada 0,12 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa
w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie pisemne 3 godziny
- przygotowanie do egzaminu + egzamin: 5 + 1= 6 godzin.
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 9 godzin, co odpowiada
0,36 punktu ECTS.
5. Bilans nakładu pracy o charakterze praktycznym:
- udział w laboratoriach: 25 godzin
- konsultacje z nauczycielem akademickim: 1 godzina
- przygotowanie do laboratoriów: 14 godzin
- konsultacje z nauczycielem akademickim: 2 godziny
- przygotowanie do zaliczenia: 2 godziny
- przygotowanie do egzaminu: 5 godzin.
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 49 godzin, co odpowiada 1,96 punktu ECTS.
6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie seminariów oraz ćwiczeń. Kształcenie w dziedzinie afektywnej poprzez proces samokształcenia:
- udział w konsultacjach: 2 godziny.
Łączny czas pracy studenta potrzebny do zdobywania kompetencji społecznych w zakresie seminariów oraz ćwiczeń wynosi 2 godziny, co odpowiada 0,08 punktu ECTS.
7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej (-ych) praktyki (praktyk):
- nie dotyczy.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: wymienia i omawia mechanizmy działania poszczególnych grup leków (Efekty kształcenia – wiedza Student potrafi:
U1: dokonać oceny wpływu leków na procesy fizjologiczne i patologiczne z wykorzystaniem wiedzy biochemicznej. A.U04.
U2: wykorzystując wiedzę biochemiczną i fizjologiczną omówić przemiany leków w organizmie oraz wskazać możliwe do wystąpienia efekty działania. A.U12.
U3: dokonać klasyfikacji omawianych substancji leczniczych oraz wyjaśnić mechanizm działania poszczególnych grup leków. A.U17.
U4: analizować otrzymane wyniki badań laboratoryjnych pod kątem możliwej interferencji leków a także formułować na ich podstawie wnioski przydatne lekarzowi. A.U18.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Efekty kształcenia – umiejętności U1: dokonuje oceny wpływu leków na procesy fizjologiczne
i patologiczne (K_A.U4, K_A.U12)
U2: dokonuje klasyfikacji omawianych substancji leczniczych oraz wyjaśnia mechanizm działania poszczególnych grup leków (K_A.U17)
U3: wykorzystując wiedzę biochemiczną i fizjologiczną omawia przemiany leków w organizmie oraz wskazuje możliwe do wystąpienia efekty działania (K_A.U17)
U4: analizuje otrzymane wyniki badań laboratoryjnych pod kątem możliwej interferencji leków, formułując
na ich podstawie wnioski przydatne lekarzowi (K_A.U18)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student gotów jest do:
K1: dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń, dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych. A.K01.
Teaching methods
(in Polish) Wykład:
wykład informacyjny (konwencjonalny) z prezentacją multimedialną
wykład problemowy
Laboratoria:
ćwiczenia praktyczne (studenci wykonują̨ pomiary
lub obserwacje, interpretują̨ wyniki pomiarów i obserwacji)
metoda obserwacji
studium przypadku
metoda klasyczna problemowa
dyskusja
prezentacja multimedialna
zadania na platformie Moodle lub podobnej
Seminaria:
nie dotyczy
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- laboratory
- classic problem-solving
- experimental
- practical
- case study
- laboratory
- classic problem-solving
- experimental
- practical
- case study
Type of course
(in Polish) przedmiot obowiązkowy
Prerequisites
(in Polish) Podstawy: anatomii, fizjologii, biologii, chemii, biochemii, patofizjologii.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: