Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0914
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Immunology
(for:
Faculty of Pharmacy)
Immunopathology and Immunodiagnostics 1714-A2-IMMPAT-SJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach z wykorzystaniem technik kształcenia na
odległość: 20 godzin
- udział w laboratoriach: 40 godzin
- udział w seminariach: 10 godzin
- udział w konsultacjach: 21 godzin
- egzamin teoretyczny i praktyczny: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi
bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
92 godziny, co odpowiada 3.68 punktom ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 20 godzin
- udział w laboratoriach: 40 godzin
- udział w seminariach: 10 godzin
- udział w konsultacjach: 21 godzin
- czytanie wskazanego piśmiennictwa: 15 godzin
- przygotowanie do laboratoriów: 18 godzin
- przygotowanie do seminariów: 15 godzin
- przygotowanie do kolokwium: 5 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin teoretyczny i
praktyczny): 5 godz + 1 godz. = 6 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją
przedmiotu wynosi 150 godzin, co odpowiada 6 punktom
ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- udział w konsultacjach naukowo-badawczych: 11 godzin
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 15 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi
badaniami naukowymi wynosi 26 godzin, co odpowiada 1,04
punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego: 5 godzin
- przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie:
5 godz. + 1 godz. = 6 godzin
Nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do
uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 11 godzin,
co stanowi 0,44 punktu ECTS
5.Udział studenta w zajęciach realizowanych technikami nauczania na odległość:
- udział w wykładach: 20 godzin
Nakład pracy studenta związany z uczeniem się technikami zdalnymi wynosi 20 godzin, co stanowi 0,8 ECTS
6. Bilans nakładu pracy o charakterze praktycznym:
- udział w laboratoriach: 40 godzin
- udział w seminariach: 10 godzin
- przygotowanie do laboratoriów(w zakresie praktycznym):
10 godzin
- przygotowanie do seminariów (w zakresie praktycznym):
8 godzin
- przygotowanie referatów z prezentacją multimedialną,
przedstawianą w ramach laboratorium lub seminarium:
3 godz. + 5 godz. = 8 godzin
- przygotowanie do egzaminu praktycznego i egzamin
praktyczny: 1,5 godz. + 0,5 godz.
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 78 godzin, co odpowiada 3,12 punktom ECTS
7. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie laboratoriów oraz seminariów
Kształcenie w dziedzinie afektywnej poprzez proces samokształcenia:
- przygotowanie do laboratoriów: 5 godzin
- przygotowanie do seminariów: 2 godziny
- udział w konsultacjach: 10 godzin
Łączny czas pracy studenta potrzebny do zdobywania kompetencji społecznych w zakresie laboratoriów oraz seminariów wynosi 17 godzin, co odpowiada 0,68 punktu ECTS
8. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki
Obowiązuje od cyklu kształcenia 2024/25;
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
udział w wykładach: 20 godzin
udział w laboratoriach: 40 godzin
udział w seminariach: 10 godzin
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 70 godziny, co odpowiada 2,8 punktom ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
udział w wykładach: 20 godzin
dział w laboratoriach: 40 godzin
udział w seminariach: 10 godzin
czytanie wskazanego piśmiennictwa: 20 godzin
przygotowanie do laboratoriów: 25 godzin
przygotowanie do seminariów: 17 godzin
przygotowanie do kolokwium i kolokwium: 6 +1 godz.= 7 godzin
przygotowanie do egzaminu i egzamin: 10 + 1 godz. = 11 godzin.
Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 150 godzin, co odpowiada 6 punktom ECTS.
3. Bilans nakładu pracy studenta, o charakterze praktycznym wynosi:
udział w laboratoriach: 40 godzin
przygotowanie do laboratoriów w zakresie praktycznym: 18 godzin
przygotowanie do kolokwium i kolokwium: 6 +1 =7 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 65 godzin, co stanowi 2,6 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
Nie dotyczy.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: mechanizmy obronne układu odpornościowego w różnych typach infekcji (wirusowa, bakteryjna, pasożytnicza, grzybicza). Wyjaśnia rozwój procesu zapalnego. E.W16.
W2: metody immunodiagnostyczne, pozwalające na potwierdzenie i ocenę przebiegu procesu zapalnego. E.W16.
W3: właściwości i sposób otrzymywania przeciwciał monoklonalnych. E.W17.
W4: diagnostyczne i terapeutyczne zastosowanie przeciwciał monoklonalnych i poliklonalnych. E.W17.
W5: metody immunodiagnostyczne, pozwalające na rozpoznawanie oraz monitorowanie zaburzeń funkcjonowania układu odpornościowego. E.W18.
W6: podział niedoborów odporności na pierwotne i wtórne. E.W19.
W7: immunologiczne metody rozpoznawania niedoborów odporności. E.W19.
W8: mechanizmy immunologiczne wszystkich typów nadwrażliwości (typ I,II,III,IV). E.W19.
W9: przykłady chorób znadwrażliwości:. E.W19.
W10: pojęcia: autoagresja i autoimmunizacja.Opisuje mechanizmy tolerancji immunologicznej: centralne i obwodowe. E.W19.
W11: przyczyny chorób autoimmunologicznych. Zna podział chorób z autoagresji i omawia przykłady tych chorób. E.W19.
W12: podstawy immunologii nowotworów. E.W20.
W13: podstawy immunologii transplantacyjnej; zasady doboru dawcy i biorcy, stosowane przy transplantacji narządów. E.W21.
W14: przeszczep krwiotwórczy i zasady doboru dawcy i biorcy w przeszczepie komórek macierzystych. E.W21.
W15: rodzaje przeszczepów oraz mechanizmy immunologiczne reakcji odrzucenia przeszczepu (nadostre, ostre przyspieszone i ostre, przewlekłe). E.W22.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: wykonać i ocenić wynik testów stosowanych do oceny funkcji przeciwnowotworowej układu odpornościowego (funkcje cytotoksyczne komórek Tc i NK). E.U05.
U2: dobierać i przeprowadzać badania oparte na technikach immunochemicznych (test elisa) oraz zinterpretować uzyskane wyniki badań. E.U06.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: przyjąć odpowiedzialność za podjęte decyzje zawodowe również w zakresie bezpieczeństwa własnego i współpracowników. E.K01.
K2: jest gotów do organizacji pracy zespołu, współpracując z innymi i dbając o bezpieczeństwo własne oraz współpracowników. E.K02.
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
-metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem techniki i narzędzi edukacyjnych w zakresie zdalnego kształcenia; wykład problemowy z prezentacją multimedialną z wykorzystaniem techniki i narzędzi edukacyjnych w zakresie zdalnego kształcenia
- wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem techniki i narzędzi edukacyjnych w zakresie zdalnego kształcenia
Laboratoria:
- metody: ćwiczeniowa, laboratoryjna, klasyczna problemowa, pokazu (zaplanowanie i wykonanie podstawowych metod immunodiagnostycznych, odczyt i prawidłowa interpretacja wyniku)
Seminaria:
- metoda dyskusji okrągłego stołu, rozmowa podparta prezentacja multimedialną, analiza i interpretacja wyników- praca w podgrupach
Prerequisites
(in Polish) Podstawowe zagadnienia z zakresu immunologii, biologii, biologii komórki, chemii, genetyki.
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: