Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0917
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Department of Pathobiochemistry and Clinical Chemistry
(for:
Faculty of Pharmacy)
Laboratory Medicine in Cosmetology 1712-KUM1-DIALABWK-2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
– udział w wykładach: 15 godzin
– udział w ćwiczeniach: 10 godzin
– udział w konsultacjach zdalnych naukowo-badawczych: 4 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 29 godzin, co odpowiada 1.16 punktom ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
– udział w wykładach: 15 godzin
– udział w ćwiczeniach: 10 godzin
– udział w konsultacjach zdalnych: 4 godziny
– czytanie wybranego piśmiennictwa naukowego: 5 godzin
– przygotowanie do ćwiczeń: 5 godzin
– przygotowanie do kolokwium i napisanie kolokwium: 5 + 1 = 6 godzin;
Łączny nakład pracy studenta wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
– czytanie wybranego piśmiennictwa naukowego: 5 godzin
– konsultacje zdalne naukowo-badawcze: 4 godziny
– udział w wykładach (z uwzględnieniem wyników badań naukowych, opracowań): 15 godzin
– udział w ćwiczeniach objętych aktywnością naukową (z uwzględnieniem analizy przypadków, wyników badań klinicznych i randomizowanych, planowania badań z udziałem ludzi i zwierząt): 10 godzin
– przygotowanie do ćwiczeń objętych aktywnością naukową: 5 godzin
– przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów naukowo-badawczych dla przedmiotu: 5 godzin + 1
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
– przygotowanie do zaliczenia: 5 godzin
5. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: rozumie potrzebę konsultacji wyglądu skóry połączoną z oceną podstawowych badań laboratoryjnych
W2: rozumie potrzebę zalecania wykonania podstawowych badań laboratoryjnych w oparciu o wygląd skóry, włosów i paznokci
W3: potrafi rozpoznać badania laboratoryjne służące do diagnostyki, monitorowania stanu zdrowia i oceny klienta
W4: określa rolę badań laboratoryjnych w szczególności hematologicznych, biochemicznych, immunologicznych, alergologicznych w procesie rozpoznawania i leczenia zaburzeń narządowych i układowych
W5: poleca wykonanie właściwych badań laboratoryjnych klientom zagrożonych wystąpieniem chorób alergicznych i metabolicznych
W6: rozumie znaczenie oznaczeń biochemicznych dla diagnostyki różnicowej, oceny efektów leczenia oraz prognozowania u klientów zaczerpujących opinii kosmetologa
W7: rozumie potrzebę wykonywania badań w warunkach domowych, podczas samokontroli i przedstawiania ich wyników zaufanemu kosmetologowi
W8: rozumie potrzebę kierowania klientów do lekarza specjalisty dermatologia, hematologa, onkologia oraz medycyny estetycznej
K_U04 Potrafi przygotować i napisać pracę naukową oraz ją wygłosić.
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: omawia wpływ czynników przedlaboratoryjnych na wynik badań laboratoryjnych
U2: wskazuje warunki właściwego przygotowania pacjenta do badań laboratoryjnych
U3: samodzielnie interpretuje i omawia wyniki podstawowych badań laboratoryjnych
U4: analizuje wynik badania laboratoryjnego dostosowując przekazane informacje do wiedzy i stanu zdrowotnego słuchającego
U5: wskazuje przydatność diagnostyczną podstawowych badań laboratoryjnych do oceny kondycji skóry, włosów i paznokci w oparciu o najnowsze doniesienia naukowe
U6: potrafi zaprojektować panel badań diagnostycznych podstawowych oraz specjalistycznych dla wybranych jednostek chorobowych na podstawie dostępnej literatury naukowej
U7: analizuje problemy związane z interdyscyplinarnym charakterem badań laboratoryjnych
U8: korzysta z dostępnych źródeł wiedzy do rozwiązywania problemów związanych z oceną wyników badań laboratoryjnych uzyskanych przez pacjenta
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: rozumie potrzebę współpracy z diagnostami laboratoryjnymi oraz lekarzami specjalistami i akceptuje własne ograniczenia
K2: rozwiązuje w sposób kreatywny problemy związane z doborem
badań laboratoryjnych wymagane w wykonywaniu czynności kosmetologa
Teaching methods
(in Polish) Wykład: metody dydaktyczne podające - wykład informacyjny wspomagany technikami multimedialnymi, wykład problemowy z prezentacją multimedialną, wykład interaktywny.
Realizowane z wykorzystaniem technik i narzędzi edukacyjnych w zakresie zdalnego kształcenia.
Ćwiczenia: metody dydaktyczne obserwacji, pokazu, warsztatów, ćwiczeniowa metoda klasyczna problemowa, dyskusji okrągłego stołu;
Realizowane z wykorzystaniem technik i narzędzi edukacyjnych w zakresie zdalnego kształcenia.
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu „Diagnostyka laboratoryjna w kosmetologii” powinien posiadać wiedzę z zakresu chemii ogólnej, biochemii, fizjologii oraz immunologii zdobytą podczas realizacji przedmiotów w toku studiów.
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2022/23L: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: