Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0916
ECTS credits:
7
Language:
Polish
Organized by:
Department of Inorganic and Analytical Chemistry
(for:
Faculty of Pharmacy)
General and Inorganic Chemistry 1710-f1-chon-l-j
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
− udział w wykładach: 40 godzin,
− udział w laboratoriach: 60 godzin,
− udział w seminariach: 30 godzin,
− dodatkowa możliwość konsultacji z osobami prowadzącymi zajęcia: 6 godzin,
− udział w egzaminie: 2 godziny.
Nakład
bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 138 godzin, co odpowiada 5,52 pkt. ECTS.
pracy związany z zajęciami wymagającymi
2. Bilans nakładu pracy studenta:
− udział w wykładach: 40 godzin,
− udział w laboratoriach: 60 godzin,
− udział w seminariach: 30 godzin,
− konsultacje: 6 godzin
− przygotowanie i uzupełnienie notatek: 22 godzin,
− zebranie materiałów i przygotowanie do zajęć: 40 godzin,
− wymagane powtórzenie materiału: 50 godzin,
− przygotowanie do kolokwiów: 60 godzin,
− przygotowanie do zajęć: 40 godzin
− udział w egzaminie: 2 godziny.
Łączny nakład pracy studenta wynosi 350 godzin, co odpowiada 14 punktom ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanego piśmiennictwa naukowego: 30 godzin,
− udział w wykładach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 30 godzin,
− konsultacje badawczo-naukowe: 8 godzin
− udział w zajęciach objętych aktywnością naukową (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 70 godzin,
− przygotowanie do zajęć objętych aktywnością naukową: 30 godzin,
− przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo-naukowych dla realizowanego przedmiotu: 15 godzin.
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 183 godzin, co odpowiada 7.32 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
− wymagane powtórzenie materiału + przygotowanie do kolokwiów + przygotowanie do zajęć + udział w egzaminie – 50 + 60 + 40 + 2 = 152 (6,08 pkt. ECTS)
5. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna budowę atomu, położenie pierwiastków w układzie okresowym K_B.W5
W2: Zna i charakteryzuje cząstki elementarne, przemiany jądrowe i właściwości izotopów promieniotwórczych w aspekcie ich wykorzystania w diagnostyce i terapii K_B.W5
W3: Zna właściwości pierwiastków wynikające z ich położenia w układzie okresowym K_B.W5
W4: Zna rodzaje wiązań chemicznych i sposoby ich tworzenia K_B.W6
W5: Zna mechanizmy oddziaływań międzycząsteczkowych w różnych stanach skupienia materii K_B.W6
W6: Zna rodzaje roztworów oraz zagadnienia z zakresu równowag jonowych K_B.W7
W7: Zna typy reakcji chemicznych K_B.W8
W8: Zna podstawowe pojęcia i równania kinetyczne, oraz wpływ czynników na szybkość reakcji K_B.W8
W9: Zna podstawowe zagadnienia dotyczące wytrącania związków trudnorozpuszczalnych i tworzenia związków kompleksowych K_B.W8
W10: Zna, definiuje i objaśnia procesy utleniania i redukcji oraz zna podstawy elektrochemii K_B.W8
W11: Zna właściwości metali i niemetali K_B.W9
W12: Zna nazewnictwo i właściwości związków nieorganicznych i kompleksowych K_B.W9
W13: Zna problematykę stosowania substancji nieorganicznych w farmacji K_B.W9
W14: Zna podstawy analizy jakościowej substancji nieorganicznych z uwzględnieniem metod farmakopealnych - K_B.W10
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi zastosować odpowiednią metodę farmakopealną do zidentyfikowania związków nieorganicznych – K_B.U4
U2: Potrafi badać szybkość reakcji – K_B.U8
U3: Analizuje wpływ różnych czynników na szybkość reakcji - K_B.U8
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Korzysta z technologii informacyjnych do wyszukiwania i selekcjonowania informacji - K7
K2: Wyciąga wnioski na podstawie uzyskanych wyników z przeprowadzonych doświadczeń - K8
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
metody dydaktyczne podające - wykład informacyjny (konwencjonalny), wykład problemowy, prezentacja multimedialna
Laboratoria:
metody dydaktyczne poszukujące – laboratoryjna, obserwacji, ćwiczeniowa
Seminaria:
metody aktywizujące i problemowe – dyskusja, klasyczna metoda problemowa
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- presentation of a paper
- observation
- practical
- laboratory
- seminar
- observation
- practical
- laboratory
- seminar
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- content-presentation-oriented methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Przed rozpoczęciem nauki przedmiotu Chemia ogólna i nieorganiczna student powinien posiadać podstawowe wiadomości o budowie materii oraz zjawiskach fizykochemicznych, uzyskane w ramach realizacji programu zajęć z chemii, fizyki oraz matematyki z zakresu szkoły średniej.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: