Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0916
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Pathophysiology
(for:
Faculty of Pharmacy)
Pathophysiology 1702-F3-PATO-J
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 30 godzin (zajecia w formie zdalnej, synchronicznej)
- udział w laboratoriach (z uwzględnieniem analizy przypadków, wyników badań klinicznych i randomizowanych): 40 godzin,
- udział w konsultacjach, w tym konsultacjach naukowo-badawczych: 4 godziny,
- udział w egzaminie: 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 80 godzin, co odpowiada 3,2 punktom ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 30 godzin (zajecia w formie zdalnej, synchronicznej)
- udział w laboratoriach (z uwzględnieniem analizy przypadków, wyników badań klinicznych i randomizowanych): 40 godzin,
- udział w konsultacjach, w tym naukowo-badawczych: 4 godziny,
- udział w egzaminie: 2 godziny,
- czytanie wskazanej literatury: 10 godzin,
- przygotowanie do zajęć: 12 godzin,
- przygotowanie do kolokwiów: 12 godzin,
- przygotowanie do egzaminu: 15 godzin.
Łączny nakład pracy studenta wynosi 125 godzin, co odpowiada 5 punktom ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzony badaniami naukowymi:
- udział w wykładach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu patofizjologii): 20 godzin,
- udział w konsultacjach naukowo-badawczych: 2 godziny,
- czytanie wskazanego piśmiennictwa naukowego: 10 godzin,
- udział w laboratoriach objętych aktywnością (z uwzględnieniem analizy przypadków, wyników badań klinicznych i randomizowanych, planowania badań z udziałem ludzi i zwierząt): 25 godzin,
- przygotowanie do laboratoriów objętych aktywnością naukową: 6 godzin,
- przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów naukowo-badawczych dla przedmiotu: 6 godzin.
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 69 godzin, co odpowiada 2,76 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do kolokwiów: 10 godzin,
- przygotowanie do egzaminu: 15 godzin.
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się
i uczestnictwem w procesie oceniania wynosi 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS.
5. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Wyjaśnia udział procesu zapalnego w etiopatogenezie
i przebiegu wybranych jednostek chorobowych – K_A.W7
W2: Zna etiopatogenezę, przebieg kliniczny wybranych jednostek chorobowych – K_A.W7
W3: Klasyfikuje i krytycznie ocenia modyfikowalne
i niemodyfikowalne, jak również endo- i egzogenne czynniki chorobotwórcze – K_A.W7
W4: Analizuje patomechanizm i konsekwencje kliniczne chorób układu sercowo-naczyniowego, oddechowego, nerwowego, endokrynnego, moczowo-płciowego, krwiotwórczego
i pokarmowego, w tym chorób cywilizacyjnych – K_A.W7
W5: Przedstawia wady i zalety najnowszych strategii terapeutycznych wybranych chorób – K_A.W7
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Wiąże zmiany na poziomie komórkowym, tkankowym i narządowym z objawami klinicznymi i wynikami badań podmiotowych i przedmiotowych. – K_A.U7
U2: Krytycznie analizuje piśmiennictwo i najnowsze doniesienia naukowe w odniesieniu do patofizjologii chorób cywilizacyjnych. – K_A.U7
U3: Potrafi zaplanować algorytm diagnostyczno-terapeutyczny wybranych jednostek chorobowych. – K_A.U7
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1:Wykazuje umiejętność pracy w zespole i ciągłego dokształcania się – K_B.K3
K2: Formułuje wnioski na podstawie własnych obserwacji oraz poddaje je krytycznej analizie. – K_B.K2
K3: Uznaje znaczenie środowiska i stylu życia w rozwoju chorób oraz wykazuje świadomość ograniczeń płynących z występowania dysfunkcji fizycznych. – K_A.K2
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
metody dydaktyczne podające - wykład informacyjny wspomagany technikami multimedialnymi, wykład problemowy
z prezentacją multimedialną, wykład interaktywny.
Laboratoria:
metody dydaktyczne poszukujące - obserwacji, pokazu, ćwiczeniowa metoda klasyczna problemowa, studium przypadku, analiza wyników badań, dyskusja, filmy, prezentacje multimedialne
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- seminar
- project work
- classic problem-solving
- observation
- laboratory
- case study
- presentation of a paper
- practical
- project work
- classic problem-solving
- observation
- laboratory
- case study
- presentation of a paper
- practical
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Do realizacji opisywanego przedmiotu niezbędne jest posiadanie podstawowych wiadomości z zakresu anatomii i fizjologii człowieka. Student powinien posiadać wiedzę i umiejętności zdobyte w ramach przedmiotów: chemii, anatomii, histologii i fizjologii.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: