Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0914
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Biophysics
(for:
Faculty of Pharmacy)
Isotope Diagnostics 1701-A2-DIZO-SJ
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w laboratoriach: 15 godzin
- udział w seminariach: nie dotyczy
- udział w konsultacjach: 8,5 godzin
- egzamin teoretyczny: 2 godziny.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
40,5 godziny, co odpowiada 1,62 punktu ECTS.
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w laboratoriach: 15 godzin
- udział w seminariach: nie dotyczy
- udział w konsultacjach: 8,5 godzin
- egzamin teoretyczny: 2 godziny.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
40,5 godziny, co odpowiada 1,62 punktu ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w laboratoriach: 15 godzin
- udział w seminariach: nie dotyczy
- udział w konsultacjach: 8,5 godziny
- czytanie wybranego piśmiennictwa naukowego: 5 godzin
- przygotowanie do laboratoriów: 15 godzin
- przygotowanie do kolokwiów: 5 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 9,5 + 2 = 11,5 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 75 godzin, co odpowiada 3 punktom ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi
- udział w konsultacjach naukowo-badawczych: 2 godziny
- czytanie wybranego piśmiennictwa naukowego: 5 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 7 godzin, co odpowiada 0,28 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do kolokwiów: 5 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 9,5 + 2 = 11,5 godziny.
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem
do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 16,5 godziny
co odpowiada 0,66 punktu ECTS.
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w laboratoriach: 15 godzin
- udział w konsultacjach z nauczycielem akademickim (w zakresie praktycznym): 4,5 godzin
- przygotowanie do laboratoriów (w zakresie praktycznym): 15 godzin
- przygotowanie do kolokwiów (w zakresie praktycznym) -5 godzin
- przygotowanie do egzaminu: 9,5 godziny.
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 49 godzin, co odpowiada 1,96 punktu ECTS.
6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie seminariów oraz ćwiczeń. Kształcenie w dziedzinie afektywnej poprzez proces samokształcenia:
- udział w konsultacjach: 2 godziny.
Łączny czas pracy studenta potrzebny do zdobywania kompetencji społecznych w zakresie seminariów oraz ćwiczeń wynosi 2 godzin, co odpowiada 0,08 punktu ECTS.
7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- nie dotyczy.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w laboratoriach: 15 godzin
- udział w seminariach: nie dotyczy
- udział w konsultacjach: 8,5 godziny
- czytanie wybranego piśmiennictwa naukowego: 5 godzin
- przygotowanie do laboratoriów: 15 godzin
- przygotowanie do kolokwiów: 5 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 9,5 + 2 = 11,5 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 75 godzin, co odpowiada 3 punktom ECTS.
obowiązuje od cyklu kształcenia 2024/25 :
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
udział w wykładach: 15 godzin
udział w laboratoriach: 15 godzin
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
30 godzin, co odpowiada 1,2 punktu ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
udział w wykładach: 15 godzin
udział w laboratoriach: 15 godzin
czytanie wybranego piśmiennictwa naukowego: 10 godzin
przygotowanie do laboratoriów: 15 godzin
przygotowanie do kolokwiów: 8 godzin
przygotowanie do egzaminu i egzamin: 10+2 = 12 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 75 godzin, co odpowiada 3 punktom ECTS.
3. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
udział w laboratoriach: 15 godzin
przygotowanie do laboratoriów (w zakresie praktycznym): 15 godzin
przygotowanie do kolokwiów (w zakresie praktycznym) -5 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 35 godzin, co odpowiada 1,4 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
Nie dotyczy.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student zna i rozumie:
W1: rodzaje i charakterystykę materiału biologicznego wykorzystywanego do badań immunologicznych (RIA i IRMA) oraz medycyny nuklearnej. F.W06.
W2: działanie promieniowania jonizującego na organizmy żywe oraz wybrane zagadnienia z zakresu ochrony radiologicznej. F.W12.
W3:. bezpieczne parametry promieniowania jonizującego stosowanego w diagnostyce i terapii medycznej. F.W13.
W4: problematykę badań radioizotopowych wykorzystywanych w diagnostyce laboratoryjnej. F.W14.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi:
U1: przygotowywać materiał biologiczny do badań RIA i IRMA. F.U04.
U2: posługiwać się aparaturą stosowaną w diagnostyce izotopowej, w szczególności licznikami promieniowania, stosując się do zasad ich użytkowania i konserwacji. F.U06.
U3: dokonywać krytycznej analizy i wyciągać wnioski z badań z wykorzystaniem izotopów promieniotwórczych. F.U22.
U4: stosować przepisy dotyczące ochrony radiologicznej w zakresie wykonywania badań izotopowych F.U23.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student powinien być gotów do:
K1: wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych F.K01.
Teaching methods
(in Polish) Wykład:
- wykład informacyjny (konwencjonalny) z prezentacją multimedialną;
- wykład problemowy.
Laboratoria:
- metoda obserwacji;
- ćwiczenia praktyczne;
- metoda klasyczna problemowa;
- dyskusja.
Seminaria:
- nie dotyczy.
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- practical
- laboratory
- practical
- laboratory
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) Do realizacji opisywanego przedmiotu niezbędna jest znajomość matematyki i fizyki na poziomie szkoły średniej oraz elementów matematyki wyższej. Student powinien posiadać podstawową wiedzę i umiejętności zdobywane
w ramach przedmiotów: anatomia, biofizyka medyczna, chemia, technologie informacyjne.
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: