Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0917
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Human Physiology
(for:
Faculty of Pharmacy)
Physiology 1700-K1-FIZJ-1
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego wynosi:
- udział w wykładach: 10 godzin,
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin,
- przeprowadzenie kolokwiów i zaliczeń: 4 godziny + 1 godzina= 5 godzin.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 25h, co odpowiada 1 punkt ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta w godzinach (h):
- udział w wykładach: 10 godzin,
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin,
- przeprowadzenie kolokwiów i zaliczeń: 4 godziny + 1 godzina= 5 godzin,
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: 5 godzin,
- czytanie wskazanej literatury: 20 godzin.
Łączny nakład pracy studenta wynosi 60 h, co odpowiada 2,4 pkt. ECTS
3. Nakład pracy studenta w godzinach (h), związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie literatury fachowej: 5 godzin,
- udział w wykładach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 15 godzin,
- przygotowanie do zajęć objętych aktywnością naukową: 2 godziny,
- przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo-naukowych dla danego przedmiotu: 2 godziny.
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 25 h, co odpowiada 1.00 pkt. ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przeprowadzenie kolokwiów i zaliczeń: 4 godziny + 1 godzina= 5 godzin.
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 5 godzin, co odpowiada 0,25 punktom ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1. Zna biofizyczne podstawy funkcjonowania komórek, tkanek, narządów, w tym skóry (K_W03).
W2. Zna budowę, podstawowe funkcje narządów i układów narządowych w ciele człowieka (K_W05).
W3. Zna prawidłowe mianownictwo anatomiczne (K_W06).
W4. Zna budowę histologiczną komórek, tkanek i narządów ze szczególnym uwzględnieniem skóry i przydatków skóry (K_W07).
W5. Posiada ogólną znajomość i rozumie relacje pomiędzy budowa i funkcjami organizmu człowieka (K_W08).
W6. Zna patofizjologię komórek, układów i narządów (K_W09)
W7.Zna biologiczną rolę białek, kwasów nukleinowych, węglowodanów, lipidów, witamin i innych regulatorów biologicznych metabolizmu (K_W10).
W8. Zna czynności i funkcje skóry (K_W25).
W9. Zna zasady działania wody jako rozpuszczalnika i sposoby jej uzdatniania oraz ustalania i zmiany pH (K_W32).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1. Potrafi powiązać budowę narządów ciała z ich funkcjami (K_U05).
U2. Rozumie i potrafi opisać mechanizmy funkcjonowania organizmu ludzkiego (K_U08).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1. Realizuje zadania w sposób zapewniający bezpieczeństwo własne i otoczenia, w tym przestrzeganie zasad bezpieczeństwa pracy (K_K01).
K2. Potrafi pracować w zespole (K_K07).
K3. Posiada świadomość własnych ograniczeń i rozumie potrzebę ustawicznego uczenia się (K_K12).
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
wykład problemowy z prezentacją multimedialną
wykład informacyjny (konwencjonalny)
Ćwiczenia laboratoryjne:
laboratoryjna
obserwacji
ćwiczeniowa metoda klasyczna problemowa
dyskusji
pokazu
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- description
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- description
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- experimental
- seminar
- practical
- experimental
- seminar
- practical
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu Fizjologia powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii układu krążenia, układu oddechowego, układu nerwowego, układu pokarmowego, wydzielania wewnętrznego oraz fizjologii nerki i krwi na poziomie rozszerzonym oraz chemii na poziomie rozszerzonym.
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2022/23L: |
Learning outcomes
After comletion of the course, student:
1.explains the mechanisms of the human body function,
2.understands integration processes and diffrent human body systems interactions,
3. performs basic ECG examinations and its interpretation
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: