Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
ISCED code: 0917
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Toxicology and Bromatology
(for:
Faculty of Pharmacy)
Dietetics 1700-K1-DIET-1
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 godzin
- udział w laboratoriach: 15 godzin
-udział w seminariach: nie dotyczy
- udział w konsultacjach naukowo-badawczych: nie dotyczy
- egzamin praktyczny i teoretyczny: nie dotyczy
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 25 godzin, co odpowiada 1,0 punktowi ECTS
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godzin
-udział w laboratoriach: 15 godzin
- udział w seminariach: nie dotyczy
- udział w konsultacjach naukowo-badawczych: 2 godziny
- czytanie wybranego piśmiennictwa naukowego: 1 godzina
-przygotowanie do laboratoriów: 2 godziny
- przygotowanie do seminariów: nie dotyczy
- przygotowanie do kolokwiów: 3 godziny
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: nie dotyczy
Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 33 godziny, co odpowiada 1,0 punktowi ECTS
Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do kolokwiów: 3 godziny
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: nie dotyczy
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 3 godziny co odpowiada 0,1 punktu ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student charakteryzuje zapotrzebowanie organizmu na składniki pokarmowe w zależności od płci i wieku K_C.W27
W2: Student wymienia podstawowe zaburzenia stanu odżywienia K_C.W27
W3: Student charakteryzuje podstawowe wskaźniki stanu odżywienia K_C.W27
W4: Student wymienia jakościowe i ilościowe zmiany w zapotrzebowaniu organizmu na składniki pokarmowe w wybranych jednostkach chorobowych K_C.W27
W5: Student charakteryzuje główne powikłania leczenia żywieniowego K_C.28
W6:Student wymienia podstawowe zasady dietoterapii wybranych jednostek chorobowych K_C.29
W7:Student charakteryzuje zasady profilaktyki chorób żywieniowozależnych K_C.29
W8: Student zna środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego wykorzystywane w określonych jednostkach chorobowych i typach zaburzeń K_C.51
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student ocenia stan odżywienia organizmu wykorzystując do tego celu wybrane metody antropometryczne K_C.U46
U2: Student objaśnia przydatność oznaczeń wybranych wykładników biochemicznych w ocenie stanu odżywienia organizmu K_C.U46
U3: Student uzasadnia konieczność interwencji żywieniowej u pacjenta K_C.U47
U4: Student wyjaśnia znaczenie witamin i składników mineralnych w codziennej diecie K_C.U47
U5: Student wykrywa błędy dietetyczne w codziennej diecie dzieci i dorosłych K_C.U47
U6: Student proponuje rozwiązania dietetyczne w wybranych chorobach żywieniowo zależnych K_C.U48
U7: Student wylicza zapotrzebowanie organizmu na składniki pokarmowe u pacjentów z różnym stopniem niedożywienia i otyłości K_C.U48
U8: Student ocenia konieczność zastosowania wybranych środków spożywczych specjalnego przeznaczenia w dalszej kontynuacji leczenia wybranych jednostek chorobowych K_C.U69
U9: Student identyfikuje możliwe zagrożenia związane z kontynuacją leczenia przy wykorzystaniu wybranych środków spożywczych specjalnego przeznaczenia K_C.U69
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Student dokonuje analizy wytycznych postępowania dietetycznego przedstawionych w najnowszej literaturze naukowej K_D.K02
K2: Student wykazuje zagrożenia i korzyści związane ze stosowaniem dietoterapii w wybranych jednostkach chorobowych K_D.K04
K3: Demonstruje postawę promującą zdrowie i aktywność fizyczną K_D.K09
K4: Student uwzględnia preferencje pacjenta w proponowanej diecie K_D.K10
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
- wykład informacyjny (konwencjonalny) z prezentacją multimedialną
- wykład problemowy
Laboratoria:
- metoda obserwacji
- ćwiczenia praktyczne
- studium przypadku
- ćwiczeniowa metoda klasyczna problemowa
- metody eksponujące: film, pokaz, dyskusja laboratoryjna
Seminaria: nie dotyczy
Expository teaching methods
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- laboratory
- practical
- observation
- practical
- observation
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- content-presentation-oriented methods
Prerequisites
(in Polish) Do realizacji opisywanego przedmiotu niezbędne jest posiadanie podstawowych wiadomości z zakresu biologii i fizjologii. Ponadto, student powinien posiadać wiedzę i umiejętności zdobyte w ramach przedmiotów: chemii, biochemii i biofizyki.
Course coordinators
Notes
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: