Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0916
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Laboratory for Social Medicine
(for:
Faculty of Pharmacy)
Professional Ethics 1700-F5-ETYKA-J
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish)
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 25 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- konsultacje z nauczycielem akademickim: 3 godziny,
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 godzina.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 39 co odpowiada 1,56 punktu ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 25 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin,
- czytanie wskazanej literatury oraz jej opracowanie: 3 godziny,
- konsultacje z nauczycielem akademickim: 3 godziny,
- praca seminaryjna: 5 godzin
- recenzja filmu dokumentalnego: 4 godziny
Łączny nakład pracy studenta wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanego piśmiennictwa naukowego: 3 godziny,
- praca seminaryjna: 5 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 8 godzin, co odpowiada 0,32 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- czytanie wskazanego piśmiennictwa naukowego: 3 godziny
- praca seminaryjna: 5 godzin
5. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki – nie dotyczy.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna podstawowe pojęcia z zakresu etyki, deontologii i bioetyki oraz problematykę historycznego rozwoju systemów etycznych - K_E.W28
W2: Zna zasady etyczne współczesnego marketingu farmaceutycznego - K_E.W29
W3: Rozumie potrzebę rozwoju postawy i wrażliwości etyczno-moralnej w praktyce zawodowej - K_E.W28
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Rozumie potrzebę funkcjonowania kodeksu etyki w praktyce zawodowej - K_E.U30,
U2: Stosuje Kodeks Etyki Aptekarza RP - K_E.U30;
U3: Odnosi się do zasad etyki zawodowej farmaceuty i praw pacjenta w relacji z pacjentem i personelem medycznym - K_E.U30
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Przestrzega tajemnicy dotyczącej stanu zdrowia i praw pacjenta – K4
K2: Prezentuje postawę etyczno-moralną zgodną z zasadami etycznymi – K5
K3: Podejmuje działania w oparciu o kodeks etyki w praktyce zawodowej – K5
Teaching methods
(in Polish) Wykład:
Prezentacja multimedialna, film, studium przypadku (etyczne kazusy)
Wykład informacyjny, problemowy, konwersatoryjny
Ćwiczenia:
- dyskusja dydaktyczna,
- metody eksponujące: film, pokaz,
- giełda pomysłów
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- panel
- seminar
- seminar
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Wiedza z zakresu podstaw filozofii i etyki
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2025/26Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: