Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0914
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
(in Polish) KATEDRA RATOWNICTWA MEDYCZNEGO
(for:
Faculty of Pharmacy)
Advanced First Aid 1700-F2-KPMED-J
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
– - udział w wykładach - 20 godzin
– - udział w laboratoriach - 20 godzin
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 40 godzin, co odpowiada 1.66 ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
– udział w wykładach:20 godzin
– udział w laboratoriach: 20 godzin
– czytanie literatury i analiza materiałów multimedialnych – 5 godzin
– przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 4+ 1 = 5 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 5 godziny
- udział w wykładach laboratoriach: 5 godzin
- przygotowanie do zaliczenia przedmiotu w zakresie aspektów badawczo-naukowych: 1 godzina
Nakład pracy studenta, związany z prowadzonymi badaniami naukowymi w dziedzinie immunologii wynosi : 11 godzin, co odpowiada 0,44 punktowi ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestniczenia w procesie oceniania
– przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 4+1= 5 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 5 godzin, co odpowiada 0,2 punktu ECTS
5. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W zakresie wiedzy student zna i rozumie:
W1: Wie jak zorganizować i podjąć czynności ratunkowe w miejscu zdarzenia dbając o bezpieczeństwo własne oraz poszkodowanych w tym zna uwarunkowania prawne ratowania zdrowia i życia w stanach nagłych - K_A.W27
W2: Charakteryzuje przyczyny nagłego zatrzymania krążenia - K_A.W27
W3: Odtwarza algorytm wykonywania podstawowych zabiegów resuscytacyjnych u osób w różnym wieku w stanach zagrożenia życia - K_A.W27
W4: Omawia i jest świadomy zagrożeń w czasie udzielania pierwszej pomocy i kwalifikowanej pierwszej pomocy - K_A.W27
W5: Zna zasady udzielania pomocy w przypadku wystąpienia stanów zagrożenia życia i zdrowia - K_A.W27
W6: Opisuje zasady użycia defibrylatora automatycznego (AED) - K_A.W27
W7: Wie jak zorganizować i podjąć czynności ratunkowe w sytuacji zdarzeń komunikacyjnych oraz opieki nad poszkodowanym po urazie - K_A.W27
Learning outcomes - skills
(in Polish) W zakresie umiejętności student potrafi:
U1: Posiada umiejętność dbania o bezpieczeństwo własne i poszkodowanego - K_A.U18
U2: Potrafi odpowiednio zabezpieczyć miejsce zdarzenia - K_A.U18
Prawidłowo rozpoznaje objawy świadczące o zagrożeniu życia i zdrowia - K_A.U18
U3: Prawidłowo wykonuje podstawowe zabiegi resuscytacyjne u osób w różnym wieku w stanach zagrożenia zdrowotnego zgodnie z rekomendowanym algorytmem. Prawidłowo obsługuje automatyczny defibrylator zewnętrzny - AED - K_A.U18
U4: Posiada umiejętność postepowania w stanach zagrożenia zdrowotnego pochodzenia wewnętrznego - K_A.U18
U5: Potrafi postępować z poszkodowanym w przypadku wystąpienia stanów zagrożenia zdrowotnego pochodzenia urazowego - K_A.U18
Potrafi udzielić pomocy w sytuacji wystąpienia zagrożenia zdrowotnego pochodzenia środowiskowego - K_A.U18
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) W zakresie kompetencji społecznych, student jest gotów do:
K1: Postępuje zgodnie z zasadami etycznymi – K_K5
K2: Ma świadomość uwarunkowań determinujących możliwość wystąpienia stanu zagrażania życia i zdrowia – K_K10
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
● wykład informacyjny
● wykład problemowy
● wykład konwersatoryjny
● dyskusja dydaktyczna
Laboratoria:
● ćwiczenia praktyczne pojedynczo i w parach,
● scenki sytuacyjne,
● prezentacja przez prowadzącego,
● prezentacje power point,
● filmy instruktażowe.
Observation/demonstration teaching methods
- display
- simulation (simulation games)
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- practical
- practical
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) 1. Znajomość anatomii człowieka z zakresu układu krążeniowego i oddechowego.
2. Znajomość fizjologii z zakresu funkcjonowania układu krążeniowego i oddechowego.
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: