Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0916
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Department of Human Physiology
(for:
Faculty of Pharmacy)
Physiology 1700-F2-FIZJ-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi
bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 30 godzin
- udział w ćwiczeniach: 35 godzin
- przeprowadzenie kolokwiów: 4 godziny
- przeprowadzenie egzaminu: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 70 godziny, co odpowiada 2,8 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 30 godzin
- udział w ćwiczeniach: 35 godzin
- konsultacje związane z przygotowaniem sprawozdań: 2 godziny
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury):
10 godzin
- przygotowanie do kolokwiów i udział w kolokwiach: 20+4=24
godziny
- przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie: 25+1=26
godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z realizacją przedmiotu wynosi 127 godzin, co odpowiada 5,08 punktu ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- udział w wykładach (z uwzględnieniem wyników badań oraz
opracowań naukowych: 2 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 2 godziny, co odpowiada 0,08 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do ćwiczeń ( w tym czytanie wskazanej literatury):
10 godzin
- przygotowanie do kolokwiów i udział w kolokwiach: 20+4=24
godziny
- przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie: 25+1=26
godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się i uczestnictwem w procesie oceniania wynosi 60 godzin, co odpowiada 2,4 punktu ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w laboratoriach: 30 godzin
- przygotowanie do kolokwiów (w zakresie praktycznym): 10
godzin
- przygotowanie do ćwiczeń (w zakresie praktycznym): 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 50 godziny, co odpowiada 2,0 punktu ECTS
6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie ćwiczeń wynosi:
- przygotowanie do laboratoriów: 5 godzin
Łączny nakład pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie laboratoriów wynosi 5 godzin, co odpowiada 0,2 punktu ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna prawidłową budowę układów: krążenia, oddechowego, pokarmowego, krwionośnego, moczowego, nerwowego i układu wydzielania wewnętrznego organizmu ludzkiego i podstawowe zależności między budową i funkcją organizmu w warunkach fizjologicznych - K_A.W4
W2: Zna fizjologię układów: nerwowego, wydzielania wewnętrznego, krążenia, limfatycznego, rozrodczego, pokarmowego, moczowego, oddechowego, mechanizmy adaptacyjne, regulacji nerwowej, hormonalnej i termoregulacji - K_A.W5
W3: Zna i rozumie mechanizmy modyfikacji procesów fizjologicznych zachodzących w obrębie układu nerwowego, wydzielania wewnętrznego, krążenia, rozrodczego, pokarmowego, moczowego i oddechowego przez wybrane środki farmakologiczne - K_A.W6
W4: Zna strukturę i funkcje błon biologicznych, mechanizmy transportu błonowego oraz ich rolę w powstawaniu potencjału spoczynkowego i czynnościowego w komórkach pobudliwych oraz udział w procesach zmiany składu moczu oraz wchłaniania substancji w przewodzie pokarmowym - K_A.W10
W5: Zna molekularne aspekty transdukcji sygnałów w obrębie układu nerwowego, wydzielania wewnętrznego, krążenia, oddechowego i pokarmowego - K_A.W11
W6: Zna mechanizmy regulacji metabolizmu i wpływu wybranych leków na te procesy - K_A.W12
W7: Zna mechanizmy odpowiedzi immunologicznej typu humoralnego i komórkowego - K_A.W13
W8: Zna fizyczne podstawy procesów fizjologicznych: krążenia, przewodnictwa nerwowego, wymiany gazowej, wymiany substancji - K_B.W1
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Opisuje mechanizmy adaptacyjne człowieka do różnych warunków środowiskowych (wysoka i niska temperatura, nurkowanie, duże wysokości) - K_A.U1
U2: Opisuje mechanizmy fizjologiczne i zależności zachodzące pomiędzy poszczególnymi elementami organizmu człowieka - K_A.U5
U3: Wykorzystuje nabytą wiedzę do analizy stanu czynnościowego organizmu - K_A.U6
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Wyciąga i formułuje wnioski z własnych pomiarów i obserwacji - K_B.K2
K2: Posiada umiejętność pracy w zespole - K_B.K3
Teaching methods
(in Polish) Wykład: metody dydaktyczne podające - wykład informacyjny (konwencjonalny), wykład problemowy z prezentacją multimedialną
Ćwiczenia: metody dydaktyczne poszukujące – laboratoryjna, obserwacji, ćwiczeniowa metoda klasyczna problemowa, dyskusji, pokazu
Seminaria: nie dotyczy
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- laboratory
- classic problem-solving
- laboratory
- classic problem-solving
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu Fizjologia powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii układu krążenia, układu oddechowego, układu nerwowego, układu pokarmowego, wydzielania wewnętrznego, układu rozrodczego oraz fizjologii nerki i krwi na poziomie rozszerzonym oraz chemii na poziomie rozszerzonym.
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Learning outcomes
After ending the course, student:
1.explains the mechanisms of the human body function,
2.understands integration processes and interactions between different systems,
3. performs basic examinations od EKG and its interpretation
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: