Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0916
ECTS credits:
1
Language:
Polish
Organized by:
Department of Medical Communication and Medical Humanities
(for:
Faculty of Pharmacy)
Sociology 1700-F1-SOCJ-J
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela:
− udział w wykładach nie dotyczy
− udział w laboratoriach: nie dotyczy
− udział w ćwiczeniach: 15 godzin
− udział w seminariach: nie dotyczy
− udział w zaliczeniu przedmiotu - nie dotyczy
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 18 godzin, co odpowiada 0,72 punktu ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
− udział w wykładach nie dotyczy
− udział w laboratoriach: nie dotyczy
− udział w ćwiczeniach: 15 godzin
− udział w seminariach: nie dotyczy
− czytanie wybranego piśmiennictwa: 5 godzin
− przygotowanie pisemnych opracowań: 5 godziny
Łączny nakład pracy związany z realizacją przedmiotu wynosi 25 godzin, co odpowiada 1 punktu ECTC
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 5 godziny
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań
naukowych z zakresu socjologii i profesjonalizmu): 5 godzin
- udział w ćwiczeniach: 4 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi
badaniami naukowymi wynosi 14 godzin, co odpowiada
0,56 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania
− Czytanie oraz przygotowanie pisemnych opracowań (5+5) 10 godzin
Łączny czas studenta związany z przygotowaniem do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 6 godzin co odpowiada 0,4 ECTS
5. Bilans nakładu pracy o charakterze praktyczny
− Przygotowanie pisemnych opracowań: 5 godzin
Łączny nakład studenta o charakterze praktycznym wynosi 5 godzin, co odpowiada 0,2 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna socjologiczne i kulturowe uwarunkowania funkcjonowania jednostki w społeczeństwie ryzyka zdrowotnego (nierówności społeczne, moda, media, procesy medykalizacji i farmakologizacji itp.) - K_A.W30
W2: Wykazuje znajomość zasad komunikacji interpersonalnej (poprawne komunikowanie się, bariery w komunikacji z pacjentem, trudny pacjent- trudne sytuacje) - K_A.W30
W3: Posiada wiedzę dotyczącą funkcjonowania działań grupowych (grupy wsparcia, stowarzyszenia, fundacje) - K_A.W30
W4: Wymienia społeczne przyczyny i konsekwencje wynikające z choroby i niepełnosprawności - K_A.W30
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Rozpoznaje i potrafi zastosować w warunkach symulowanych podstawowe reguły komunikowania interpersonalnego (socjotechniczny wymiar komunikacji) - K_A.U21
U2: Potrafi rozróżnić i ocenić wybrane procesy społeczne, które mają wpływ na rozwój medycyny, funkcjonalną i dysfunkcjonalną instytucję medyczną, ocenia miejsce pacjenta w instytucji oraz analizuje działanie fundacji, stowarzyszeń i grup wsparcia - K_A.U19, K_A.U21
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Ma świadomość potrzeby propagowania zachowań prozdrowotnych – K6
K2: Jest gotowy do przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej - K10
Teaching methods
(in Polish) Dyskusja w małych grupach
Projekt grupowy
Exploratory teaching methods
- biographical
- presentation of a paper
- practical
- presentation of a paper
- practical
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- methods developing reflexive thinking
Prerequisites
(in Polish) brak
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: