Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0916
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Department of Anatomy
(for:
Faculty of Pharmacy)
Anatomy 1700-F1-ANAT-J
This course has not yet been described...
|
Term 2025/26Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
• udział w wykładach: 18 godz.
• udział w laboratorium: 12 godz.
• konsultacje z nauczycielem akademickim: 3 godz.
• przeprowadzenie zaliczenia praktycznego i teoretycznego: 3 godz.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 36 godz. co odpowiada 1,44 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
• udział w wykładach: 18 godz.
• udział w laboratorium: 12 godz.
• przygotowanie do ćwiczeń: 12 godz.
• czytanie wskazanej literatury: 10 godz.
• konsultacje z nauczycielem akademickim: 3 godz.
• przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 17 + 3 = 20 godz.
Łączny nakład pracy studenta wynosi 75 godz., co odpowiada 3 punktom ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
• czytanie wskazanego piśmiennictwa naukowego: 5 godz.
• udział w wykładach (z uwzględnieniem metodyki badań naukowych, wyników badań, opracowań): 4 godz.
• konsultacje badawczo-naukowe: 2 godz.
• udział w zajęciach objętych aktywnością naukową (z uwzględnieniem metodyki badań naukowych, wyników badań, opracowań): 6 godz.
• przygotowanie do zajęć objętych aktywnością naukową: 2 godz.
• przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo-naukowych dla realizowanego przedmiotu: 4 godz.
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 20 godz., co odpowiada 0,8 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
• przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 7+3 godz.
Łącznie 10 godzin (0,4 ECTS).
Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki – nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna prawidłową budowę ciała ludzkiego i podstawowe zależności między budową i funkcją organizmu w warunkach zdrowia i choroby – K_A.W4
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Posługuje się polskim mianownictwem anatomicznym do opisu stanu zdrowia – K_A.U3
U2: Umiejętnie interpretuje rolę poszczególnych narządów i układów w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu człowieka – K_A.U4
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: okazuje szacunek wobec ciał donatorów wykorzystywanych w procesie dydaktycznym – K_K1
K2: Postępuje zgodnie z zasadami etycznymi – K_K5
K3: Posiada nawyk korzystania z obiektywnych źródeł informacji – K_K7
K4: Trafnie wyciąga wnioski na podstawie własnych doświadczeń – K8
Teaching methods
(in Polish) Wykład:
• wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
Laboratoria (z wykorzystaniem):
• preparatów formalinowych,
• modeli anatomicznych,
• filmów preparacyjnych
• plansz i slajdów anatomicznych
• prezentacji multimedialnych
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- practical
- laboratory
- practical
- laboratory
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Przed rozpoczęciem nauki Student powinien posiadać wiedzę i umiejętności wynikające z nauczania przedmiotu biologia na poziomie rozszerzonym w zakresie szkoły średniej.
Course coordinators
Term 2025/26Z: | Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Bibliography
|
Term 2025/26Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: