Conducted in
term:
2024/25L
ISCED code: 0988
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Pharmacy
(for:
Centre for Postgraduate Education)
Rescue teams work 1700-EMZO-PZR-PS
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Bilans nakładu pracy studenta:
1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w laboratoriach: 20 godzin
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 20 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w laboratoriach: 20 godzin
- przygotowanie do zajęć (w tym czytanie wskazanej literatury): 12 godzin
- przygotowanie do egzaminu i napisanie egzaminu: 8 + 1 = 9 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 41 godzin, co odpowiada 3 punktom ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: rozumie potrzebe opieki nad pacjentem wszystkich członków interdyscyplinarnego zespołu medycznego oraz zadania poszczególnych członków interdyscyplinarnego zespołu nad pacjentem będącym w stanie nagłym – EUS_U18
W2: rozumie ograniczenia czasowe, interpretacyjne, sytuacyjne oraz miejscowe wykonywania badań w sytuacji nagłej – EUS_U18
W3: potrafi określić jakie badania oraz wskazać potrzebę ich wykonania w nieprzewidzianej sytuacji – EUS_U18, EUS_U19
W4: na podstawie kondycji pacjenta, objawów klinicznych, wyników badań laboratoryjnych i informacji od członków interdyscyplinarnego zespołu medycznego potrafi ocenić stan pacjenta – EUS_U20
W5: rozumie potrzebę pilnej pomocy i współpracy interdyscyplinarnego zespołu medycznego w wybranych stanach nagłych (zatrzymanie krążenia, niewydolność oddechowa, omdlenia, zespoły zmiażdżenia, oparzenia, udary cieplne i/lub słoneczne, krwotoki, zatrucia) – EUS_U18, EUS_U19, EUS_U20
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: potrafi dobrać panel badań podstawowych i specjalistycznych do stanu pacjenta oraz wskazać poszczególnym członkom interdyscyplinarnego zespołu medycznego ich role – EUS_U02
U2: potrafi ocenić stan pacjenta i dobrać panel badań w taki sposób, by ocenić stan pacjenta po nadużywaniu i/lub spożyciu alkoholu i środków psychoaktywnych – EUS_U02, EUS_U11
U3: dokonuje interpretacji wyników podstawowych badań w wybranych stanach nagłych: zatrzymanie krążenia, niewydolność oddechowa, krwotoki, omdlenia, zespoły zmiażdżenia, oparzenia, udary cieplne i/lub słoneczne, uwzględniając informacje przekazane od członków interdyscyplinarnego zespołu oraz uwarunkowania środowiskowe i osobnicze – EUS_U11, EUS_U12
U4: dokonuje interpretacji wyników podstawowych badań w wybranych stanach nagłych: zatrucia, spożycie substancji psychoaktywnych, uwzględniając informacje przekazane od członków interdyscyplinarnego zespołu oraz uwarunkowania środowiskowe i osobnicze – EUS_U11, EUS_U12
U5: potrafi dokonać oceny miejsca zdarzenia pod kątem własnego bezpieczeństwa, a także współpracowników z interdyscyplinarnego zespołu medycznego w sytuacji nagłej – EUS_U10
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Współpracuje z przedstawicielami interdyscyplinarnego zespołu medycznego w sytuacji ograniczonej czasowo – EUS_04
K2: Aktywnie słucha i wyraża opinie oraz podejmuje decyzje w oparciu o najlepszą posiadaną wiedzę medyczną w stosunku do członków interdyscyplinarnego zespołu medycznego oraz pacjenta – EUS_05
Teaching methods
(in Polish) Laboratoria: zajęcia w formie warsztatów: studium przypadku klinicznego, praca w grupach dotyczących wybranych przypadków klinicznych
Prerequisites
(in Polish) Uczestnik rozpoczynający kształcenie z przedmiotu „Praca zespołów ratowniczych” powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu biochemii, fizjologii i patofizjologii oraz diagnostyki laboratoryjnej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: