Conducted in
terms:
2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0914
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Medical Communication and Medical Humanities
(for:
Faculty of Pharmacy)
Professional Ethics 1700-A4-ETYKA-SJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) . Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w laboratoriach: nie dotyczy
- udział w seminariach: nie dotyczy
- udział w konsultacjach : 2 godziny
- udział w końcowym teście zaliczeniowym: 1 godzina.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 18 godzin, co odpowiada 0,72 punktu ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w laboratoriach: nie dotyczy
- udział w seminariach: nie dotyczy
- udział w konsultacjach: 2 godziny
- przygotowanie do końcowego testu zaliczeniowego i test zaliczniowy: 7+1= 8 godzin.
Łączny nakład pracy związany z realizacją przedmiotu wynosi
25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- nie dotyczy.
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do końcowego testu zaliczeniowego: 7 + 1 = 8 godzin.
Łączny czas studenta związany z przygotowaniem do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 8 godzin, co odpowiada 0,32 punktu ETCS.
5. Bilans nakładu pracy o charakterze praktyczny:
- udział w konsultacjach: 1 godzina
- przygotowanie do końcowego testu: 7godzin.
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 8 godzin, co odpowiada 0,32 punktu ETCS.
6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie wykładów. Kształcenie w dziedzinie afektywnej przez proces samokształcenia:
- udział w konsultacjach: 1 godzina.
Łączny czas pracy studenta potrzebny do zdobycia kompetencji społecznych wynosi 1 godzinę, co odpowiada 0,04 ECTS.
7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- nie dotyczy.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Wykłady
Student:
W1: zna zasady komunikowania interpersonalnego w relacjach diagnosta – odbiorca wyniku oraz diagnosta – pracownicy służby zdrowia. D.W13.
W2: rozumie zasady ochrony własności intelektualnej istotę i zakres pojęcia własności intelektualnej. D.W14.
W3: rozpoznaje wymiar etyczny i bioetyczny badań naukowych. D.W15.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi:
U1: przestrzegać praw pacjenta, w tym w szczególności prawa do poszanowania intymności i godności innych. D.U06.
U2: rozwiązywać zadania związane z kierowaniem oraz zarządzaniem medycznym laboratorium diagnostycznym zgodnie z etyką. D.U10.
student potrafi:
U1: przestrzegać praw pacjenta, w tym w szczególności prawa do poszanowania intymności i godności innych. D.U06.
U2: rozwiązywać zadania związane z kierowaniem oraz zarządzaniem medycznym laboratorium diagnostycznym zgodnie z etyką. D.U10.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student powinien być gotów do:
K1: świadomego określenia własnej roli zawodowej, wykazywać szacunek do pracy własnej i innych ludzi oraz dbania o powierzony sprzęt. D.K01.
K2: postępowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad moralnych i etyki zawodowej. C.K01.
Teaching methods
(in Polish) Wykład:
metody dydaktyczne:
- wykład informacyjny
- wykład problemowy z prezentacją multimedialną
- wykład konwersatoryjny
- studium przypadku.
Laboratoria:
- nie dotyczy
Seminaria:
- nie dotyczy
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: