Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0914
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Perinatology, Gynaecology and Gynaecologic Oncology
(for:
Faculty of Pharmacy)
History of Medicine and Laboratory Medicine 1700-A3-HISTDL-SJ
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w laboratoriach: nie dotyczy
- udział w seminariach: nie dotyczy
- udział w konsultacjach: 3 godziny
- udział w kolokwium końcowym - 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
19 godzin, co odpowiada 0,76 punktu ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w laboratoriach: nie dotyczy
- udział w seminariach: nie dotyczy
- udział w konsultacjach: 3 godziny
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 2 godziny
- przygotowanie do kolokwium i kolokwium końcowe: 4+1= 5 godzin
Łączny nakład pracy związany z realizacją przedmiotu wynosi 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 2 godziny
Łączny czas pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 2 godziny, co odpowiada 0,08 ETCS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Wykłady student zna i rozumie:
W1: historyczny postęp myśli lekarskiej oparty na doskonaleniu technik diagnostycznych. C.W01.
W2: istotne odkrycia naukowe dotyczące diagnostyki, leczenia oraz profilaktyki chorób w różnych okresach historycznych. C.W02.
W3. nowe osiągnięcia medyczne i procesy je kształtujące oraz czołowych przedstawicieli medycyny polskiej i światowej. C.W03.
W4: kierunki rozwoju diagnostyki laboratoryjnej, a także rozwoju historycznej myśli filozoficznej oraz etycznych podstaw rozstrzygania
dylematów moralnych, związanych z wykonywaniem zawodu diagnosty laboratoryjnego i innych zawodów medycznych. C.W05
Learning outcomes - skills
(in Polish) Wykłady student potrafi:
U1: motywować do zachowań prozdrowotnych. C.U07
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Wykłady student powinien być gotów do:
K1: identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu diagnosty laboratoryjnego w oparciu o zasady etyczne
oraz formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej. C.K01
Teaching methods
(in Polish) - wykład informacyjny (konwencjonalny) z prezentacją multimedialną
- wykład problemowy
Prerequisites
(in Polish) Wiedza z zakresu historii powszechnej i Polski na poziomie ponadgimnazjalnym
Course coordinators
Term 2023/24L: | Term 2024/25L: | Term 2022/23L: |
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Notes
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: