Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L, 2025/26L
ISCED code: 0914
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Emergency Medicine
(for:
Faculty of Pharmacy)
Advanced First Aid 1700-A1-KPMED-SJ
This course has not yet been described...
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Godziny obowiązkowe realizowane z udziałem nauczyciela:
- udział w wykładach - 15 h
- udział w laboratoriach – 25 h
40 h = 1,6 ECTS
2. Czas poświęcony przez studenta na pracę indywidualną:
- czytanie literatury - 5 h = 0,2 ECTS
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa
w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia - 5 h = 0,2 ECTS
Łączny nakład pracy: 50 h = 2 ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student zna i rozumie:
W1: podstawy medycyny opartej na dowodach. C.W04.
W2: metody oceny podstawowych funkcji życiowych człowieka w stanie zagrożenia oraz zasady udzielania kwalifikowanej pierwszej pomocy w chorobach układu sercowo-naczyniowego, oddechowego, nerwowego i w zatruciach C.W14
W3: zasady dotyczące bezpieczeństwa poszkodowanego oraz osoby ratującej w trakcie udzielania pierwszej pomocy, możliwe zagrożenia biologiczne i środowiskowe C.W15
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi:
U1: rozpoznawać stany zagrożenia życia z zastosowaniem praktycznych sposobów oceny układu oddechowego.C.U08
U2: rozpoznawać nagłe zatrzymanie krążenia i stosować uniwersalny algorytm postępowania w zakresie podstawowych czynności reanimacyjnych u dorosłych i dzieci, w tym z użyciem automatycznego defibrylatora zewnętrznego. C.U09
U3: udzielać pomocy poszkodowanemu w przypadku urazu, krwotoku lub zatrucia.C.U10
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student powinien być gotów do:
K1: identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu diagnosty laboratoryjnego w oparciu o zasady etyczne oraz formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej. K01
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
- wykład informacyjny;
- wykład konwersatoryjny;
- dyskusja dydaktyczna;
- analiza przypadków.
Laboratoria:
- pokaz z instruktażem;
- ćwiczenia przedmiotowe;
- metody symulacyjne (studium przypadku; pacjent symulowany).
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- practical
- practical
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student(ka) rozpoczynający/a kształcenie z przedmiotu kwalifikowana pierwsza pomoc powinien/na posiadać wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii w odniesieniu do układu krążenia, układu oddechowego oraz centralnego układu nerwowego (zakres szkoły średniej).
Course coordinators
Term 2024/25L: | Term 2023/24L: | Term 2022/23L: | Term 2025/26L: |
Bibliography
Term 2022/23L:
None |
Term 2023/24L:
None |
Term 2024/25L:
None |
Term 2025/26L:
None |
Notes
Term 2022/23L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: