Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z, 2025/26Z
ISCED code: 0914
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Biophysics
(for:
Faculty of Pharmacy)
Medical Biophysics 1700-A1-BIOFMED-SJ
- http://www.pracownia.biofizyka.cm.umk.pl
- http://dziennik.biofizyka.cm.umk.pl (term 2022/23Z)
- http://dziennik.biofizyka.cm.umk.pl (term 2023/24Z)
- http://dziennik.biofizyka.cm.umk.pl (term 2024/25Z)
- http://dziennik.biofizyka.cm.umk.pl (term 2025/26Z)
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 30 godzin
- udział w laboratoriach: 30 godzin
- udział w seminariach: nie dotyczy
- konsultacje z nauczycielem akademickim: 4 godziny
- egzamin teoretyczny: 2 godziny.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 66 godzin, co odpowiada 2,64 punktu ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 30 godzin
- udział w laboratoriach: 30 godzin
- udział seminariach: nie dotyczy
- przygotowanie do laboratoriów: 19 godzin
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 19 godzin
- konsultacje z nauczycielem akademickim: 4 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie pisemne: 10 + 1 = 11 godzin
- przygotowanie do egzaminu + egzamin: 10 + 2= 12 godzin.
Łączny nakład pracy studenta wynosi 125 godzin, co odpowiada 5 punktom ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu aktualnego stanu wiedzy dotyczącego biofizyki): 19 godzin
- konsultacje z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu aktualnego stanu wiedzy dotyczącego biofizyki: 1 godzina.
Łączny nakład pracy studenta wynosi 20 godzin, co odpowiada 0,8 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie pisemne: 10 + 1 = 11 godzin
- przygotowanie do egzaminu + egzamin: 10 + 2= 12 godzin.
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 23 godzin, co odpowiada 0,92 punktu ECTS.
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w laboratoriach: 30 godzin
- przygotowanie do laboratoriów (w zakresie praktycznym): 19 godzin.
- konsultacje z nauczycielem akademickim: 1 godzina
- przygotowanie do zaliczenia: 10 godzin
- przygotowanie do egzaminu: 5 godzin.
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 65 godzin, co odpowiada 2,6 punktu ECTS.
6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie laboratoriów. Kształcenie w dziedzinie afektywnej poprzez proces samokształcenia:
- konsultacje z nauczycielem akademickim: 2 godziny.
Łączny czas pracy studenta potrzebny do zdobywania kompetencji społecznych w zakresie laboratoriów wynosi
2 godziny, co odpowiada 0,08 punktu ECTS.
7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
- nie dotyczy.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Student zna i rozumie:
W1: podstawy fizyczne procesów biologicznych oraz metod pomiarowych stosowanych w diagnostyce laboratoryjnej. A.W21.
W2: podstawy fizyczne funkcjonowania układów krwionośnego i nerwowego, zna i rozumie podstawowe różnice mechanizmów działania różnych typów mięśni. A.W21.
W3: wpływ poszczególnych zakresów promieniowania elektromagnetycznego oraz pola magnetycznego i dźwiękowego na organizm. A.W22.
Learning outcomes - skills
(in Polish) Student potrafi:
U1: posługiwać się podstawowym sprzętem diagnostycznym i laboratoryjnym oraz mierzyć, interpretować i opisywać właściwości fizykochemiczne badanych substancji. A.U15.
U2: wyjaśnić wpływ promieniowania jonizującego i niejonizującego oraz pola dźwiękowego na organizm. A.U16.
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) Student gotów jest do:
K1: stałego dokształcania się. A.K01.
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
- wykład informacyjny (konwencjonalny) z prezentacją multimedialną;
- wykład problemowy;
- wykład konwersatoryjny.
Laboratoria:
- metoda obserwacji;
- ćwiczenia praktyczne;
- metody eksponujące: film, pokaz;
- metoda klasyczna problemowa;
- dyskusja.
Seminaria:
- nie dotyczy.
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- discussion
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- observation
- practical
- experimental
- laboratory
- practical
- experimental
- laboratory
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Do realizacji opisywanego przedmiotu niezbędna jest znajomość matematyki i fizyki na poziomie szkoły średniej oraz elementów matematyki wyższej. Ponadto, student powinien posiadać podstawową wiedzę i umiejętności zdobywane w ramach przedmiotów: chemia, biologia informatyka.
Course coordinators
Bibliography
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: