Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
4.5
Language:
Polish
Organized by:
Department of Ophthalmology
(for:
Faculty of Medicine)
Binocular Vision Disorder and Vision Therapy 1600-Opm21ZWOT-2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
- konsultacje: 2 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia: 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 34 godzin, co odpowiada 1,2 punktowi ECTS
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 15 godzin
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń: 15 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: 5 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 15 godzin
- konsultacje: 2 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 10 + 2 = 12 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 84 godziny, co odpowiada 3 punktom ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Przedstawia metody pomiarów parametrów widzenia obuocznego (K_W2)
W2: Omawia etiologię powstawania zaburzeń widzenia jedno- i obuocznego (K_W12)
W3: Wymienia i definiuje rodzaje zaburzeń widzenia jedno- i obuocznego oraz jedno- i obuoczne stany adaptacyjne do zeza (K_W27)
W4: Odróżnia typy zezów (K_27)
W5: Interpretuje wyniki badań w oparciu o analizę przypadku (K_W19)
W6: Charakteryzuje metody terapeutyczne stosowane w przypadku zaburzeń widzenia jedno- i obuocznego w różnych grupach wiekowych (K_W27)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Przeprowadza badanie optometryczne (wywiad + badanie refrakcji) wraz z oceną widzenia obuocznego (K_U2, K_U3, K_U4, K_U18, K_U22)
U2: Rozpoznaje czynniki ryzyka rozwoju zaburzeń widzenia jedno- i obuocznego oraz określa prawdopodobieństwo wystąpienia wybranych stanów (K_U13, K_U14)
U3: Tworzy i prowadzi jasne, precyzyjne i spójne karty pacjenta (K_U6)
U4: Potrafi odróżnić fizjologię widzenia obuocznego od jego zaburzenia, wykryć i ocenić zaburzenie widzenia jedno- i obuocznego oraz przeprowadzić analizę przypadku (K_U23, K_U32, K_U34)
U5: Dobiera odpowiednie postępowanie zarówno w stanach forii (zez ukryty) jak i tropii (zez jawny) (K_U35)
U6: Edukuje pacjentów na temat czynników ryzyka powstawania zaburzeń widzenia jedno- i obuocznego (K_U12)
U7: Współpracuje z okulistą w celu zapewnienia prawidłowej opieki nad pacjentem (K_U7)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: W sposób kulturalny odnosi się do pacjenta (K_K3)
K2: Odpowiednio komunikuje się z pacjentami z różnych grup wiekowych oraz pracownikami służby zdrowia (K_K7)
K3: W sposób kompetentny i etyczny motywuje ludzi do zapobiegania zagrożeniom zdrowotnym (K_K9)
K4: Krytycznie ocenia uzyskane wyniki podczas badania widzenia obuocznego (K_K10)
K5: Zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności i konsekwencji nieprawidłowego zdiagnozowania zaburzenia widzenia obuocznego (K_K11)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
• wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia
• ćwiczenia kliniczne
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
• drzewo decyzyjne
• uczenie wspomagane komputerem
• metody eksponujące: film, pokaz
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- case study
- practical
- case study
- practical
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- content-presentation-oriented methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Fizjologia narządu wzroku, podstawy widzenia obuocznego i jego badania
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2023/24Z: | Term 2024/25Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: