Conducted in
term:
2022/23Z
Erasmus code: 12.0
ISCED code: 0910
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Department of Social and Medical Sciences
(for:
Faculty of Medicine)
Health Services Marketing 1600-Opm21MUZD-2
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 10 godzin (0,4 pkt. ECTS)
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin (0,8 pkt. ECTS)
- przeprowadzenie zaliczenia wykładu + zaliczenia ćwiczeń: 1 + 1 = 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 32 godzin, co odpowiada 1,28 pkt. ECTS.
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 10 godzin (0,4 pkt. ECTS)
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin (0,8 pkt. ECTS)
- przygotowanie do ćwiczeń: 5 godzin
- przygotowanie projektu: 15 godzin
- czytanie wskazanej literatury: 10 godzin
- przygotowanie do zaliczeń + zaliczenia: 13 + 2 = 15 godziny
Łączny nakład pracy własnej studenta wynosi 45 godziny, co odpowiada 1,8 pkt. ECTS.
Całkowity nakład pracy studenta wynosi 75 godzin, tj. 3 pkt. ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
nie dotyczy
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczeń + zaliczenia: 13 + 2 = 15 godziny (0,6 pkt. ECTS).
5.Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 20 godzin
- przygotowanie projektu: 15 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
35 godzin, co odpowiada 1,4 pkt. ECTS.
6.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Posiada podstawową wiedzę z zakresu marketingu usług zdrowotnych (K_W32)
W2: Opisuje etapy badań marketingowych oraz poznane metody i techniki zbierania informacji, danych oraz materiałów źródłowych (K_W13)
W3: Wyjaśnia zasady i skuteczność niektórych narzędzi i instrumentów promotion-mix w usługa zdrowotnych, w tym również w programach zdrowotnych i społecznych (K_W13, K_W32)
W4: Wyjaśnia zasady i zadania planu marketingowego (K_W32)
W5: Opisuje etapy procesu planowania marketingowego (K_W32)
W6: Wyjaśnia główne założenia marketingu-mix świadczeń zdrowotnych (K_W32)
W7: Opisuje rodzaje i kryterium segmentacji sektora ochrony zdrowia oraz dokonuje analizy otoczenia jednostek opieki medycznej (K_W13, K_W32)
W8: Określa narzędzia niezbędne w budowaniu wizerunku placówki medycznej (K_W32)
W9: Rozpoznaje czynniki mające wpływa na satysfakcję pacjentów (K_W32)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Rozpoznaje metody i techniki zbierania informacji i danych potrzebnych do analizy marketingowej (K_U15, K_U17)
U2: Potrafi określić potrzeby i oczekiwania pacjentów/klientów (K_U12, K_U56)
U3: Rozróżnia instrumenty mieszanki marketingowej (K_U40)
U4: Dostosowuje techniki przekazu informacji o produktach organizacji w celu skutecznego dotarcia do usługobiorcy/klienta (K_U17, K_U56)
U5: Wykorzystuje segmentację rynku w celu określenia rodzaju i wielkości zapotrzebowania na usługi zdrowotne (K_U15)
U6: Zajmuje w formie ustnej podparte argumentacją stanowisko na temat zastosowania i wdrożenia planu marketingowego w jednostce usług medycznych (K_U32, K_U40)
U7: Potrafi dokonać podziału zadań i zaplanować pracę członkom swojego zespołu projektowego (K_U54)
U8: Potrafi określić charakterystyczne cechy usług zdrowotnych (K_U40)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu-mix w procesie świadczenia i oferowania produktów (K_K09)
K2: Ponosi odpowiedzialność za powierzone mu przez prowadzącego zadania (K_K02)
K3: Prezentuje własne poglądy i opinie związane z poruszaną przez prowadzącego tematyką marketingu usług zdrowotnych (K_K02)
K4: Podejmuje działania mające na celu wprowadzenia nowych rozwiązań ułatwiających kontakt z klientem/pacjentem oraz przyczyniających się do poprawy jakości wykonywanej pracy (K_K08)
K5: Dyskutuje na temat doboru skutecznych technik sprzedaży w organizacjach świadczących usługi zdrowotne (K_K09)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia:
• dyskusja dydaktyczna
• debata i burza mózgów
• analiza przypadków
• praca w zespołach zadaniowych
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- discussion
- description
- participatory lecture
- narration
- problem-based lecture
- discussion
- description
- participatory lecture
- narration
Exploratory teaching methods
- practical
- case study
- seminar
- brainstorming
- project work
- classic problem-solving
- case study
- seminar
- brainstorming
- project work
- classic problem-solving
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
Type of course
elective course
Prerequisites
(in Polish) Nie dotyczy
Course coordinators
Notes
Term 2022/23Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: