Conducted in
terms:
2022/23L, 2023/24L, 2024/25L
Erasmus code: 12.0
ISCED code: 0910
ECTS credits:
3.5
Language:
Polish
Organized by:
Department of Ophthalmology
(for:
Faculty of Medicine)
Advanced Refraction Testing 1600-Opm12ZBR-2
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 25 godzin
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin
- konsultacje: 7 godzin
- przeprowadzenie zaliczenia: 2 godziny
- przeprowadzenie egzaminu praktycznego i teoretycznego: 4 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 78 godzin, co odpowiada 3,1 punktom ECTS
2.Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 25 godzin
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń: 25 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: 4 godziny
- czytanie wskazanej literatury: 20 godzin
- konsultacje: 7 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 20 + 2 = 22 godziny
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 25 + 4 = 29 godziny
Łączny nakład pracy studenta wynosi 169 godziny, co odpowiada 6,5 punktom ECTS
3. Nakład pracy w powiązaniu z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 15 godzin
- konsultacje badawczo – naukowe: 2 godziny
- udział w wykładach (z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 15 godzin
- udział w ćwiczeniach objętych aktywnością naukową
(z uwzględnieniem metodologii badań naukowych, wyników badań, opracowań): 20 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń objętych aktywnością naukową: 2 godziny
- przygotowanie do ćwiczeń objętych aktywnością naukową: 15 godzin
- przygotowanie do zaliczenia w zakresie aspektów badawczo
– naukowych dla danego przedmiotu: 8 godzin
- przygotowanie do egzaminu w zakresie aspektów badawczo
– naukowych dla danego przedmiotu: 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 87 godzin, co odpowiada 3,3 punktom ECTS
4.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 20 + 2 = 22 godziny (0,8 punktu ECTS)
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 25 + 4 = 29 godzin (1 punkt ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 35 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
35 godzin, co odpowiada 1,5 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Przedstawia historię korekcji wad refrakcji (K_W1)
W2: Charakteryzuje anatomię i fizjologię oka oraz prawa optyki w aspekcie korekcji wad wzroku (K_W17)
W3: Opisuje cechy oka miarowego oraz omawia wady wzroku (K_W4)
W4: Przedstawia standardowe i zaawansowane procedury badania refrakcji metodami obiektywnymi i subiektywnymi z uwzględnieniem badania obuocznego i po porażeniu akomodacji (K_W2)
W5: Omawia metody korekcji wad wzroku u dzieci, młodzieży i dorosłych (K_W3, K_W44)
W6: Charakteryzuje odrębności korekcji wad refrakcji u dzieci (K_W37)
W7: Omawia objawy, sposoby diagnostyki i korekcji starczowzroczności (K_W3, K_W40)
W8: Przedstawia wady refrakcji towarzyszące patologiom przedniego odcinka oka (K_W22)
W9: Opisuje metody edukacji i prowadzenia pacjentów z wadami refrakcji (K_W25)
W10: Opisuje metody zbierania danych, zasady prowadzenia badań naukowych z zakresu refrakcji (K_W13)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Korzysta ze źródeł historycznych i naukowych omawiając sposoby korekcji wad wzroku w przeszłości (K_U1, K_U8)
U2: Przeprowadza szczegółowy wywiad i wstępne badanie optometryczne u osób z wadami refrakcji (K_U2, K_U3)
U3: Dokonuje pomiaru refrakcji metodami obiektywnymi i subiektywnymi z uwzględnieniem badania obuocznego i po porażeniu akomodacji (K_U4)
U4: Rozwiązuje problemy związane ze złą tolerancją korekcji (K_U4, K_U5)
U5: Prowadzi badania kontrolne i edukuje pacjentów z wadami refrakcji (K_U9, K_U12)
U6: Wykorzystuje zasady optyki geometrycznej i okularowej w aspekcie wyrównania wad wzroku (K_U21)
U7: Potrafi komunikować się z pacjentami z różnych grup społecznych, zawodowych i wiekowych (K_U18)
U8: Tworzy czytelną i spójną dokumentację medyczną pacjenta (K_U6)
U9: Współpracuje z innymi specjalistami z zakresu ochrony zdrowia u celu zapewnienia prawidłowej opieki nad osobą z wadą refrakcji (K_U7)
U10: Wykazuje zrozumienie prawnych i etycznych zobowiązań optometrysty oraz potrzebę uczenia się przez całe życie (K_U20, K_U51)
U11: Uczestniczy w procesie naukowym planując i realizując zadania badawcze z zakresu refrakcji (K_U15, K_U16)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Korzysta z różnych źródeł informacji w celu doskonalenia umiejętności zawodowych (K_K1)
K2: W sposób kulturalny odnosi się do pacjenta (K_K3)
K3: Odpowiednio komunikuje się z pacjentami z różnych grup wiekowych oraz pracownikami służby zdrowia (K_K7)
K4: Krytycznie ocenia wyniki korekcji wad refrakcji (K_K10)
K5: Zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności z prowadzenia pacjenta z wadą refrakcji (K_K11)
K6: Wykazuje kreatywne podejście do problemów związanych z wykonywaniem zawodu optometrysty lub prowadzaniem badań naukowych (K_K14)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład problemowy
• wykład konwersatoryjny
Ćwiczenia
• dyskusja dydaktyczna
• ćwiczenia kliniczne
• analiza przypadków
• drzewo decyzyjne
• uczenie wspomagane komputerem
• metody eksponujące: film, pokaz
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Znajomość: anatomii i fizjologii narządu wzroku, podstaw optyki okularowej, podstaw badania i korekcji wad refrakcji
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: