Communication in Optometry Practice 1600-Opm11KWPO-2
Optometrist is a medical profession that belongs to the healthcare system.
Communication competences are one of the basic work tools in medical care
Elements of the program for educating communication competences in optometry:
Formation and strengthening of a patient-centered attitude.
Learning the ability to effectively communicate information, including obtaining informed consent and the process of involving the patient in making decisions about health.
Practical application of communication skills in simulated clinical scenarios.
Communication with a person with a disability.mmunication skills are one of the basic tools of work in a medical facility.
Term 2022/23Z:
Optometrist is a medical profession belonging to the health care system. |
Term 2023/24Z:
Optometrist is a medical profession belonging to the health care system. |
Term 2024/25Z:
Optometrist is a medical profession belonging to the health care system. |
Total student workload
Learning outcomes - knowledge
Learning outcomes - skills
Learning outcomes - social competencies
Teaching methods
Observation/demonstration teaching methods
Expository teaching methods
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- observation
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- cooperation-based methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
Type of course
Prerequisites
Course coordinators
Assessment criteria
direct observation, written assignments
Bibliography
1. Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy pod red. M. Nowiny-Konopki, W. Feleszki, Ł. Małeckiego. Medycyna Praktyczna. Kraków, 2018.
2. Porozumiewanie się lekarza z pacjentem i jego rodziną pod red. A. Steciwko i J. Barańskiego. Esevier Urban&Partner. Wrocław, 2012.
3. Medycyna narracyjna. Teoria i praktyka. R. Charon, S. DasGupta, N. Hermann, C. Irvine, E. R. Marcus, E. R. Colón, D. Spencer, M. Spiegel. Medycyna Praktyczna. Kraków, 2020.
Term 2022/23Z:
1. Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy pod red. M. Nowiny-Konopki, W. Feleszki, Ł. Małeckiego. Medycyna Praktyczna. Kraków, 2018. 2. Porozumiewanie się lekarza z pacjentem i jego rodziną pod red. A. Steciwko i J. Barańskiego. Esevier Urban&Partner. Wrocław, 2012. 3. Medycyna narracyjna. Teoria i praktyka. R. Charon, S. DasGupta, N. Hermann, C. Irvine, E. R. Marcus, E. R. Colón, D. Spencer, M. Spiegel. Medycyna Praktyczna. Kraków, 2020. |
Term 2023/24Z:
1. Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy pod red. M. Nowiny-Konopki, W. Feleszki, Ł. Małeckiego. Medycyna Praktyczna. Kraków, 2018. 2. Porozumiewanie się lekarza z pacjentem i jego rodziną pod red. A. Steciwko i J. Barańskiego. Esevier Urban&Partner. Wrocław, 2012. 3. Medycyna narracyjna. Teoria i praktyka. R. Charon, S. DasGupta, N. Hermann, C. Irvine, E. R. Marcus, E. R. Colón, D. Spencer, M. Spiegel. Medycyna Praktyczna. Kraków, 2020. |
Term 2024/25Z:
1. Komunikacja medyczna dla studentów i lekarzy pod red. M. Nowiny-Konopki, W. Feleszki, Ł. Małeckiego. Medycyna Praktyczna. Kraków, 2018. 2. Porozumiewanie się lekarza z pacjentem i jego rodziną pod red. A. Steciwko i J. Barańskiego. Esevier Urban&Partner. Wrocław, 2012. 3. Medycyna narracyjna. Teoria i praktyka. R. Charon, S. DasGupta, N. Hermann, C. Irvine, E. R. Marcus, E. R. Colón, D. Spencer, M. Spiegel. Medycyna Praktyczna. Kraków, 2020. |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: