Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
2
Language:
Albanian
Organized by:
Department of Family Medicine
(for:
Faculty of Medicine)
6.1. Family Medicine 1600-LekM5COAMRO-NJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w seminariach: 14 godzin
- udział w ćwiczeniach: 22 godziny
- konsultacje: 0,5 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia: 0,5 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 37 godzin, co odpowiada 1,48 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w seminariach: 14 godzin
- udział w ćwiczeniach: 22 godzin
- przygotowanie do seminariów i ćwiczeń: 4 godziny
- czytanie wskazanej literatury: 8,5 godziny
- konsultacje: 0,5 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 0,5 + 0,5 = 1 godzina
Łączny nakład pracy studenta wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 8 godziny
- udział w seminariach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu medycyny rodzinnej): 14 godzin
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników opracowań naukowych z zakresu medycyny rodzinnej): 15 godzin
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu medycyny rodzinnej): 0,5 godziny
- konsultacje (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu medycyny rodzinnej): 0,5 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 38 godziny, co odpowiada
1,52 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 0,5 + 0,5 = 1 godzina (0,04 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w seminariach – realizacja w formie praktycznej: 14 godzin
- udział w ćwiczeniach (w tym zaliczenie praktyczne – prezentacja przypadku medycznego): 22 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 36 godzin, co odpowiada 1,44 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: wymienia i omawia czynniki i symptomy towarzyszące najczęstszym chorobom w praktyce lekarza rodzinnego (E K_W36)
W2: wyjaśnia zasady diagnozowania i działania lekarskiego w praktyce lekarza rodzinnego (E K_W36)
W3: podaje zasady obowiązujące przy szczepieniach dzieci i dorosłych (E K_W36)
W4: podaje zasady leczenia antagonistami witaminy K (E K_W36)
W5: ocenia ryzyko sercowo-naczyniowe (E K_W36)
W6: wymienia przyczyny, objawy, diagnostykę i leczenie infekcji dróg oddechowych, zakażeń układu moczowego (E K_W36)
W7: omawia profilaktykę chorób nowotworowych (E K_W36)
W8: charakteryzuje przyczyny otyłości jako choroby cywilizacyjnej i wyjaśnia zasady leczenia dietetycznego (E K_W36)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: potrafi przeprowadzić wywiad lekarski z pacjentem: dziecko, osoba dorosła (E K_U27)
U2: prawidłowo wykonuje procedurę pobrania materiału do badań stosowanych w diagnostyce laboratoryjnej (E K_U28)
U3: prawidłowo wykonuje podstawowe procedury medyczne i zabiegi lekarskie polegające na pomiarze temperatury ciała, pomiarze tętna (E K_U29)
U4: potrafi ustalić działanie diagnostyczne, terapeutyczne i profilaktyczne (E K_U29)
U5: prawidłowo ocenia stan zdrowia pacjenta i na tej podstawie kieruje chorego na leczenie domowe lub szpitalne (E K_U29)
U6: wyjaśnia badania laboratoryjne i wskazuje powody odchyleń od normy (E K_U29)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: ma poczucie ciągłego dokształcania się (K_K01)
K2: wykazuje się wrażliwością w kontakcie z osobą chorą (K_K03)
K3: jest świadomy, że dobro pacjenta to kwestia priorytetowa (K_K04)
K4: jest świadomy dochowania tajemnicy lekarskiej i szanowania praw pacjenta (K_K06)
Teaching methods
(in Polish) Seminaria:
- wykład informacyjny;
- wykład konwersatoryjny,
- dyskusja dydaktyczna,
- analiza przypadków;
Ćwiczenia:
- dyskusja,
- odgrywanie ról,
- samodzielne rozwiązanie problemu klinicznego i opis przypadku w formie prezentacji na zajęciach,
- ćwiczenia kliniczne przy udziale pacjenta;
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- case study
- observation
- practical
- classic problem-solving
- observation
- practical
- classic problem-solving
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student powinien posiadać wiedzę z zakresu: chorób wewnętrznych, pediatrii, chirurgii ogólnej, profilaktyki chorób cywilizacyjnych i nowotworowych, problemów geriatrycznych realizowanych w podstawowej opiece zdrowotnej.
Ponadto powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu komunikowania się lekarza z pacjentem.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Term 2023/24:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: