Conducted in
term:
2021/22
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
0.5
Language:
Polish
Organized by:
(in Polish) Katedra Radiologii i Diagnostyki Obrazowej
(for:
Faculty of Medicine)
1.3. Radiology 1600-LekM5CERD-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
udział w wykładach: 2 godziny
udział w seminariach: 4 godziny
konsultacje: 1 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi
bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
7 godzin, co odpowiada 0,26 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
udział w wykładach: 2 godziny
udział w seminariach: 4 godziny
konsultacje: 1 godzina
przygotowanie do zajęć (w tym czytanie wskazanej literatury): 2 godziny
przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 2 godziny
Łączny nakład pracy studenta wynosi 11 godzin, co
odpowiada 0,5 punktowi ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
czytanie wskazanej literatury naukowej: 2 godziny
udział w wykładach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu radiologii narządów endokrynnych): 2 godziny
przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu radiologii narządów endokrynnych): 2 godziny
konsultacje z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu narządów endokrynnych): 1 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi
badaniami naukowymi wynosi 7 godzin, co odpowiada
0,5 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
przygotowanie do zaliczenia: 5 godzin
(0,18 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
udział w wykładach : 2 godzin
udział w seminariach: 4 godziny
przygotowanie do zaliczenie 5 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym
wynosi 11 godzin, co odpowiada 0,5 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1:zna budowę ciała ludzkiego w podejściu
topograficznym oraz czynnościowym ( w szczególności
narządów endokrynnych) (A K_W02),
W2:zna fizyczne podstawy nieinwazyjnych metod
obrazowania (B K_W08),
W3:zna mechanizm działania hormonów, oraz
konsekwencje zaburzeń regulacji hormonalnej
(B K_W26),
W4:zna i rozumie zasady diagnozowania najczęstszych
chorób dzieci
a) zaburzeń wzrastania, chorób tarczycy i przytarczyc,
chorób nadnerczy, cukrzycy, otyłości zaburzeń dojrzewania i funkcji gonad (E K_W03),
W5:zna i rozumie zasady diagnozowania najczęstszych
chorób wewnętrznych występujących u osób dorosłych,
oraz ich powikłań)
a) chorób układu wydzielania wewnętrznego, w tym:
chorób podwzgórza i przysadki, tarczycy, przytarczyc, kory i rdzenia nadnerczy, chorób jajników i jąder, guzów neuroendokrynnych, zespołów wielogruczołowych, różnych typów cukrzycy i zespołu metabolicznego: hipoglikemii, otyłości, dyslipidemii (E K_W07),
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1:Potrafi ocenić szkodliwość dawki promieniowania
jonizującego i stosuje się do zasad ochrony
radiologicznej (B K_U02);
U2:powiązuje obrazy uszkodzeń tkankowych i narządowych
z objawami klinicznymi choroby, wywiadem i wynikami
badań radiologicznych (C K_U11);
U3:Umie zlecić odpowiednie konsultacje radiologiczne w
celu diagnostyki chorób narządów endokrynologicznych
(E K_U32;
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Posiada świadomość własnych ograniczeń i umiejętności stałego dokształcania się (K_K01)
K2: Potrafi nawiązać i utrzymać głęboki i pełen szacunku kontakt z chorym (K_K03)
K3: Kieruje się dobrem chorego, stawiając je na pierwszym miejscu (K_K04)
K4: Okazuje szacunek wobec Pacjenta i zrozumienie dla różnic światopoglądowych, oraz kulturowych (K_K05)
K5:Przestrzega tajemnicy lekarskiej i wszelkich praw pacjenta(m in. Prawa do informacji, do intymności, do świadomej decyzji ,do godnej śmierci (K_K06)
K6: Posiada nawyk i umiejętności stałego dokształcania się (K_K08)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
wykład informacyjny
wykład konwersatoryjny
dyskusja dydaktyczna
analiza przypadków
Seminaria:
dyskusja dydaktyczna
ćwiczenia praktyczne
analiza przypadków
drzewo decyzyjne
samodzielna obsługa aparatury
metody eksponujące: pokaz
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu powinien posiadać wiedzę z fizyki w zakresie szkoły średniej oraz z anatomii i fizjologii człowieka w zakresie odpowiednich przedmiotów nauczanych w czasie studiów.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: