Conducted in
term:
2022/23
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
2.5
Language:
Polish
Organized by:
Department of General and Minimally Invasive Surgery
(for:
Faculty of Medicine)
5.3. Gastrointestinal Surgery with Elements of Oncology 1600-LekM4CUPCHIB-NJ
This course has not yet been described...
Term 2022/23:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach : 5 godzin
- udział w ćwiczeniach: 14,5 godzin
- udział w seminariach:15 godzin
- zaliczenie indywidualne u asystenta -opiekuna ; 0,5
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
40 godziny, co odpowiada 1,6 punktowi ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach : 10 godzin
- udział w ćwiczeniach: 14,5 godzin
- udział w seminariach:15 godzin
- zaliczenie indywidualne u asystenta -opiekuna ; 0,5
Łączny nakład pracy studenta wynosi 40 godziny, co odpowiada
1,6 punktowi ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 3 godziny
- udział w wykładach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych): 5 godziny
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników opracowań naukowych): 8 godzin
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu pierwszej pomocy): 3 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 19 godzin, co odpowiada
076 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 6 + 0,5 = 6,5 godziny
(0,26 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy w zakresie zajęć prowadzonych
z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość:
- udział w wykładach: 10 godzin
Łączny nakładu pracy w zakresie zajęć prowadzonych z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość wynosi 10 godzin, co odpowiada 0,4 punktowi ECTS
6. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach (w tym zaliczenie praktyczne): 14 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
14 godzin, co odpowiada 0,56 punktu ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: opisuje zasady kwalifikacji i wykonywania podstawowych zabiegów operacyjnych i inwazyjnych procedur diagnostyczno–leczniczych (F K_W03)
W2: wyjaśnia zasady bezpieczeństwa okołooperacyjnego, przygotowania pacjenta do operacji, wykonania znieczulenia ogólnego i miejscowego oraz kontrolowanej sedacji (F K_W04)
W3: określa leczenie pooperacyjne z terapią przeciwbólową i monitorowaniem pooperacyjnym; (F K_W05)
W4: opisuje uwarunkowania genetyczne, środowiskowe i epidemiologiczne najczęstszych chorób;( E K_W01)
W5: wymienia postacie kliniczne najczęstszych chorób poszczególnych układów i narządów, chorób metabolicznych oraz zaburzeń gospodarki wodno-elektrolitowej i kwasowo-zasadowej; (C K_W33)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1 asystuje przy typowym zabiegu operacyjnym, potrafi przygotować pole operacyjne i znieczulić miejscowo okolicę operowaną; F K_U01
U2. posługuje się podstawowymi narzędziami chirurgicznymi; stosowanymi w chirurgii ogólnej F K_U02
U3 stosuje się do zasad aseptyki i antyseptyki; . F K_U03
U4. potrafi zaopatrzyć prostą ranę, założyć i zmienić jałowy opatrunek chirurgiczny; F K_U04
realizowany w warunkach stacjonarnych
U5 : potrafi zbadać sutki, węzły chłonne, gruczoł tarczowy oraz jamę brzuszną w aspekcie ostrego brzucha, a także wykonać badanie palcem przez odbyt;( F K_U06)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Odpowiednio komunikuje się z pacjentami z różnych grup wiekowych (K_K03)
K2 Posiada nawyk i umiejętności stałego dokształcania się; K_K07
Teaching methods
(in Polish) 1. Wykłady
2. Seminaria
3. Problemy kliniczne opracowywane przez studentów
4. Badanie przy łóżku chorego
5. Zajęcia w Centrum Symulacji Medycznej
Observation/demonstration teaching methods
- display
- simulation (simulation games)
- simulation (simulation games)
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- discussion
- description
- participatory lecture
- narration
- discussion
- description
- participatory lecture
- narration
Exploratory teaching methods
- observation
- experimental
- practical
- presentation of a paper
- classic problem-solving
- seminar
- biographical
- situational
- experimental
- practical
- presentation of a paper
- classic problem-solving
- seminar
- biographical
- situational
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) 1. Znajomość anatomii przewodu pokarmowego
2. Wiedza zdobyta na III-roku - Propedeutyka chirurgii
3. Kolokwium wstępne
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: