Conducted in
term:
2022/23
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
2.8
Language:
Polish
Organized by:
Department of Cardiology and Internal Diseases
(for:
Faculty of Medicine)
2.4. Cardiology 1600-LekM4CSNKAR-NJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Całkowity nakład pracy z udziałem nauczyciela akademickiego:
Udział w ćwiczeniach – 22 godziny
Udział w seminariach – 16 godzin
Udział w wykładzie – 6 godzin
Konsultacje – 2 godziny
Zaliczenie praktyczne – 1 godzina
Egzamin testowy – 1,5 godziny
Egzamin praktyczny – 1,5 godziny
Suma godzin – 50 godzin – 2 punkty ECTS
2. Czas przeznaczony na pracę indywidualną studenta:
Udział w ćwiczeniach – 22 godziny
Udział w seminariach – 16 godzin
Udział w wykładach – 6 godzin
Konsultacje – 2 godziny
Przygotowanie do ćwiczeń – 10 godzin
Przygotowanie do zaliczenia – 10 godziny
Zaliczenie praktyczne – 1 godzina
Egzamin testowy – 1,5 godziny
Egzamin praktyczny – 1,5 godziny
Łączny czas przeznaczony przez studenta na osiągnięcie zamierzonych celów dydaktycznych – 70 godzin, co odpowiada 2,8 punktu ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W01 – student zna uwarunkowania środowiskowe i epidemiologiczne najczęstszych chorób układu sercowo-naczyniowego (choroby niedokrwiennej serca, niewydolności serca, wad serca nabytych, choroby zakrzepowo-zatorowej, najczęstszych zaburzeń rytmu serca - migotania przedsionków i zaburzeń rytmu zagrażających życiu, infekcyjnego zapalenia wsierdzia) (EK_W01)
W02 – student zna i rozumie przyczyny i obawy najczęstszych schorzeń układu sercowo-naczyniowego (choroby niedokrwiennej serca, niewydolności serca, wad serca nabytych, choroby zakrzepowo-zatorowej, najczęstszych zaburzeń rytmu serca - migotania przedsionków i zaburzeń rytmu zagrażających życiu, infekcyjnego zapalenia wsierdzia), potrafi różnicować objawy, podjąć działania w procesie diagnostyczno-terapeutyczny w tych schorzeniach (EK_W07)
W03 - student zna normy podstawowych badań laboratoryjnych wykorzystywanych w diagnozowaniu i leczeniu schorzeń układu sercowo-naczyniowego (BK_W29; BK_W30)
Learning outcomes - skills
(in Polish)
U01 – student potrafi zebrać wywiad od pacjenta oraz od rodziny (EK_U01)
U02 - student potrafi zbadać pacjenta i zinterpretować stwierdzone w badaniu przedmiotowym nieprawidłowości (EK_U03; EK_U13; EK_U14)
U03 - student potrafi wykonać samodzielnie i zinterpretować badanie EKG w podstawowym zakresie (BK_U10; EK_U29)
U04 - student potrafi interpretować wyniki badań laboratoryjnych wykorzystywanych w diagnostyce i terapii schorzeń układu sercowo-naczyniowego takich jak morfologia krwi, jonogram, poziom kreatyniny, lipidogram, stężenie troponin, BNP, D-dimerów) (EK_U24)
U05 – student potrafi ocenić stan ogólny pacjenta, potrafi ocenić stan przytomności i świadomości, oraz stan zagrożenia życia – migotanie komór, częstoskurcz komorowy, bradyarytmia, rozkojarzenie elektryczno-mechaniczne, wstrząs kardiogenny (EK_U07,U14)
U06: student potrafi ocenić wskazania do za stosowania kardiowersji i defibrylacji w zaburzeniach rytmu serca oraz wykonać obydwa rodzaje terapii (EKU_14; EK_U29)
U07 – student potrafi przeprowadzić diagnostykę różnicowa stwierdzanych objawów (EK_U12)
U08 – student potrafi zaproponować odpowiednia terapię rozpoznanego schorzenia (CK_U14)
U09 – student potrafi zaplanować konsultacje specjalistyczne (EK_U32)
U10 – student potrafi zaplanować postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne oraz profilaktyczne w najczęstszych schorzeniach kardiologicznych oraz wdrożyć odpowiednie leczenie (EK_U16, U17)
U11- student potrafi współpracować w grupie w ramach procesu diagnostyczno-terapeutycznego (DK_U11
U12 – student asystuje przy takich zabiegach jak kardiowersja elektryczna, nakłucie worka osierdziowego, drenaż opłucnej (EK_U30)
U13 – student potrafi prowadzić dokumentacje medyczną (EK_U38)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K01: student potrafi współpracować w grupie (DK_U11)
K02: student umie rozmawiać z pacjentem, okazuje szacunek, zachowuje tajemnicę lekarską (DK_U05; K_K03; K_K05; K_K06)
K03 – student w swoich działaniach kieruje się dobrem chorego (K_K04)
K04: student rozumie konieczność ciągłego kształcenia i doskonalenia kompetencji i umiejętności zawodowych (DK_U15)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
Wykład informacyjny (e-learning)
Dyskusja dydaktyczna
Analiza przypadków
Ćwiczenia
- ćwiczenia kliniczne
- dyskusja dydaktyczna
- omówienie przypadków
- projektowanie i analiza badan naukowych
- zajęcia w centrum Symulacji Medycznych (3 godziny)
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Znajomość anatomii, fizjologii i patofizjologii układu sercowo-naczyniowego (zaliczenie przedmiotów –Anatomia i fizjologia układu sercowo-naczyniowego oraz Patologia układu sercowo-naczyniowego)
Umiejętność badania podmiotowego i przedmiotowego (Podstawy medycy klinicznej).
Znajomość farmakologii podstawowych leków stosowanych w kardiologii .
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: