Conducted in
term:
2022/23
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Cardiology and Internal Diseases
(for:
Faculty of Medicine)
1.1. Introduction to Internal Diseases 1600-LekM3PMKWEW-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w seminariach: 20 godzin
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin
- e-learning: 10 godzin
- konsultacje: 2 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
73 godzin, co odpowiada 2,9 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w seminariach: 20 godzin
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin
- wykłady w formie e-learningu: 10 godzin
- konsultacje: 2 godziny
- przygotowanie do seminariów i wykładów w formie e-learningu (w tym czytanie wskazanej literatury): 15
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 25 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 10 + 1 = 11 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 123 godzin, co odpowiada
4,8 punktów ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 30 godzin
- udział w seminariach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu chorób wewnętrznych): 20 godzin
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu chorób wewnętrznych): 40 godzin
- e-learning (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu chorób wewnętrznych): 10 godzin
- konsultacje (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu chorób wewnętrznych): 2 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 102 godzin, co odpowiada
4 punktom ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 10 + 1 = 11 godzin
(0,4 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach (w tym zaliczenie praktyczne): 40 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
40 godzin, co odpowiada 1,6 punktu ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna podstawowe ilościowe parametry opisujące wydolność poszczególnych układów i narządów, w tym: zakres normy i czynniki demograficzne wpływające na wartość tych parametrów (B K_W29).
W2: Zna związek pomiędzy czynnikami zaburzającymi stan równowagi procesów biologicznych a zmianami fizjologicznymi i patofizjologicznymi (B K_W30)
W3: Zna możliwości współczesnej telemedycyny jako narzędzia wspomagania pracy lekarza (B K_W33)
W4: Wymienia postacie kliniczne najczęstszych chorób poszczególnych układów i narządów, chorób metabolicznych oraz zaburzeń gospodarki wodno-elektrolitowej i kwasowo-zasadowej (C K_W33)
W5: Zna uwarunkowania genetyczne, środowiskowe i epidemiologiczne najczęstszych chorób (E K_W01)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Przeprowadza wywiad lekarski z pacjentem dorosłym (E K_U01)
U2: Przeprowadza pełne i ukierunkowane badanie fizykalne pacjenta dorosłego (E K_U03)
U3: Ocenia stan ogólny, stan przytomności i świadomości pacjenta (E K_U07)
U4: Rozpoznaje stany bezpośredniego zagrożenia życia (E K_U14)
U5: Potrafi wykonać podstawowe procedury i zabiegi lekarskie, w tym:
a) pomiar temperatury ciała, pomiar tętna, nieinwazyjny pomiar ciśnienia tętniczego,
b) monitorowanie parametrów życiowych przy pomocy kardiomonitora, pulsoksymetrię,
c) badanie spirometryczne, leczenie tlenem, wentylację wspomaganą i zastępczą,
d) wprowadzenie rurki ustno–gardłowej,
e) wstrzyknięcia dożylne, domięśniowe i podskórne, kaniulację żył obwodowych, pobieranie obwodowej krwi żylnej, pobieranie posiewów krwi, pobieranie krwi tętniczej, pobieranie arterializowanej krwi włośniczkowej,
f) pobieranie wymazów z nosa, gardła i skóry, nakłucie jamy opłucnowej,
g) cewnikowanie pęcherza moczowego u kobiet i mężczyzn, zgłębnikowanie żołądka, płukanie żołądka, enemę,
h) standardowy elektrokardiogram spoczynkowy wraz z interpretacją, kardiowersję elektryczną i defibrylację serca,
i) proste testy paskowe i pomiar stężenia glukozy we krwi (E K_U29)
U6: Zakłada wkłucie obwodowe (F K_U05)
U7: Potrafi zbadać sutki, węzły chłonne, gruczoł tarczowy oraz jamę brzuszną w aspekcie ostrego brzucha, a także wykonać badanie palcem przez odbyt (F K_U06)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Posiada świadomość własnych ograniczeń i umiejętności stałego dokształcania się (K_K01)
K2: Potrafi nawiązać i utrzymać głęboki i pełen szacunku kontakt z chorym (K_K03)
K3: Kieruje się dobrem chorego, stawiając je na pierwszym miejscu (K_K04)
K4: Okazuje szacunek wobec Pacjenta i zrozumienie dla różnic światopoglądowych, oraz kulturowych (K_K05)
K5: Przestrzega tajemnicy lekarskiej i wszelkich praw pacjenta m in. prawa do informacji, do intymności, do świadomej decyzji, do godnej śmierci (K_K06)
K6: Posiada nawyk i umiejętności stałego dokształcania się (K_K08)
Teaching methods
(in Polish) Seminaria:
• wykład konwersatoryjny
• wykład problemowy
• dyskusja dydaktyczna
Ćwiczenia:
• analiza przypadków
• ćwiczenia kliniczne
• dyskusja dydaktyczna
• metody symulacyjne
E-learning:
• wykład informacyjny
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- seminar
- seminar
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Znajomość nauk podstawowych w zakresie objętym dotychczas zrealizowanym programem studiów.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: