Conducted in
terms:
2020/21, 2021/22
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
0.4
Language:
Polish
Organized by:
Department of Allergology, Clinical Immunology and Internal Diseases
(for:
Faculty of Medicine)
8.2. Clinical Immunology 1600-LekM3IMMIMM-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w seminariach 2 godzin (z wykorzystaniem technik i narzędzi kształcenia na odległość)
- udział w ćwiczeniach: 4 godzin (z czego 2 godziny z wykorzystaniem technik i narzędzi kształcenia na odległość)
- Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
06 godzin, co odpowiada 0,204 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w ćwiczeniach: 4 godzin (z czego 2 godziny z wykorzystaniem technik i narzędzi kształcenia na odległość)
- udział w seminariach 2 godzin (z wykorzystaniem technik i narzędzi kształcenia na odległość)
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 3 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 2,76 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 11,76 godzin, co odpowiada
0,4 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 5 godziny
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników opracowań naukowych z zakresu immunologii): 2 godzin
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu immunologii): 1 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 8 godziny, co odpowiada
0,272 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 2 godzin
(0,068 punktu ECTS)
5. Udział w zajęciach z zastosowaniem technik kształcenia na odległość
- udział w seminariach 2 godzin (z wykorzystaniem technik i narzędzi kształcenia na odległość)
- udział w ćwiczeniach: 2 godziny z wykorzystaniem technik i narzędzi kształcenia na odległość
- Łącznie 4 godziny, 0,136 punktu ECTS
6. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach (w tym zaliczenie praktyczne): 4 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
4 godzin, co odpowiada 0,136 punktu ECTS
7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1. zna typy reakcji nadwrażliwości, rodzaje niedoborów odporności oraz podstawy immunomodulacji MP_C.W22
W2. zna i rozumie przyczyny, objawy, zasady diagnozowania i postępowania terapeutycznego w odniesieniu do najczęstszych chorób wewnętrznych występujących u osób dorosłych, oraz ich powikłań: pierwotne i wtórne niedobory odporności, choroby autoimmunologiczne, obrona przed czynnikami infekcyjnymi MP_E.W7.h
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1. dobiera leki w odpowiednich dawkach w celu korygowania zjawisk patologicznych w ustroju i w poszczególnych narządach MP_C.U14
U2. potrafi wybrać takie leczenie, które minimalizuje konsekwencje społeczne dla chorego MP_D.U3
U3. potrafi budować pełną zaufania atmosferę podczas całego procesu leczenia MP_D.U4
U4. potrafi przeprowadzić rozmowę z pacjentem dorosłym, dzieckiem i rodziną z zastosowaniem techniki aktywnego słuchania i wyrażania empatii, a także rozmawiać z pacjentem o jego sytuacji życiowej MP_D.U5
U5. potrafi poinformować pacjenta o celu, przebiegu i ewentualnym ryzyku proponowanych działań diagnostycznych lub terapeutycznych i uzyskać jego świadomą zgodę; MP_D.U6
U6. potrafi przekazywać pacjentowi i jego rodzinie informacje o niekorzystnym rokowaniu MP_D.U7
U7. udziela porady w kwestii przestrzegania zaleceń terapeutycznych i prozdrowotnego trybu życia MP_D.U8
U8. przeprowadza wywiad lekarski z pacjentem dorosłym MP_E.U1
U9. przeprowadza pełne i ukierunkowane badanie fizykalne pacjenta dorosłego MP_E.U3
U10. przeprowadza diagnostykę różnicową najczęstszych chorób osób dorosłych i dzieci MP_E.U12
U11. rozpoznaje stany bezpośredniego zagrożenia życia MP_E.U14
U12. planuje postępowanie diagnostyczne, terapeutyczne i profilaktyczne MP_E.U16
U13. przeprowadza analizę ewentualnych działań niepożądanych poszczególnych leków oraz interakcji między nimi MP_E.U17
U14. proponuje indywidualizację obowiązujących wytycznych terapeutycznych oraz inne metody leczenia wobec nieskuteczności albo przeciwwskazań do terapii standardowej MP_E.U18
U15. kwalifikuje pacjenta do leczenia domowego i szpitalnego MP_E.U20
U16. definiuje stany, w których czas dalszego trwania życia, stan funkcjonalny lub preferencje chorego ograniczają postępowanie zgodne z określonymi dla danej choroby wytycznymi MP_E.U21
U17. potrafi zaproponować program rehabilitacji w najczęstszych chorobach MP_E.U23
U18. interpretuje badania laboratoryjne i identyfikuje przyczyny odchyleń MP_E.U24
U19. potrafi wykonać podstawowe procedury i zabiegi lekarskie, w tym: MP_E.U29
U20. badanie spirometryczne, leczenie tlenem, wentylację wspomaganą i zastępczą MP_E.U29.c
U21. potrafi planować konsultacje specjalistyczne MP_E.U32
U22. stosuje się do zasad aseptyki i antyseptyki MP_F.U3
U23. we własnych działaniach stara się unikać popełnienia błędu medycznego MP_G.U7
K_U08 posługuje się reakcją antygen - przeciwciało w aktualnych modyfikacjach i technikach dla diagnostyki chorób zakaźnych, alergicznych, autoimmunizacyjnych, chorób krwi i nowotworowych
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) posiada świadomość własnych ograniczeń i umiejętność stałego dokształcania się MP_K01
posiada umiejętność działania w warunkach niepewności, a czasem i stresu MP_K02
potrafi nawiązać i utrzymać głęboki i pełen szacunku kontakt z chorym MP_K03
kieruje się dobrem chorego, stawiając je na pierwszym miejscu MP_K04
stawia dobro pacjenta na pierwszy miejscu MP_K05
posiada nawyk i umiejętność stałego dokształcania się MP_K09
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• analiza przypadków
Ćwiczenia:
• ćwiczenia przedmiotowe
• dyskusja dydaktyczna
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- description
- problem-based lecture
- discussion
- narration
- informative (conventional) lecture
- problem-based lecture
- discussion
- narration
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- project work
- classic problem-solving
- practical
- observation
- case study
- presentation of a paper
- seminar
- classic problem-solving
- practical
- observation
- case study
- presentation of a paper
- seminar
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
Type of course
(in Polish) przedmiot obowiązkowy
Prerequisites
(in Polish) Dla realizacji przedmiotu niezbędne jest dobre opanowanie diagnostyki chorób wewnętrznych oraz podstaw immunologii.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: