Conducted in
term:
2022/23L
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Lung Diseases, Neoplasms and Tuberculosis
(for:
Faculty of Medicine)
12.6. Homo politicus – the Socially Involved Doctor 1600-LekM22PAZHPL-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 5 godzin
- konsultacje: 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 7 godzin, co odpowiada 0,3 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 5 godzin
- konsultacje: 2 godziny
- przygotowanie do wykładów (w tym czytanie literatury): 2 godziny
Łączny nakład pracy studenta wynosi 9 godzin, co odpowiada 0,3 punktów ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury: 2 godziny
- udział w wykładach (z uwzględnieniem doświadczeń własnych prowadzącego oraz opracowań naukowych z zakresu socjologii zawodu lekarza): 3 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 5 godzin, co odpowiada 0,84 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 5 godzin
(0,2 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 18 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 18 godzin, co odpowiada 0,72 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Student rozumie pojęcie i treść społecznej roli lekarza (D_W08)
W2: Student wymienia i opisuje poza lekarskie drogi kariery w warunkach kontynuowania lub niekontynuowania zawodu (D_W01, D_W08)
W3: Student zna pojęcie medycyny humanitarnej (D_W01)
W4: Student przedstawia zalety i zagrożenia podjęcia roli „homo politicus” przez lekarza (D_W01,D_W04
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Student pojmuje związek pomiędzy zawodem zaufania społecznego, jakim jest lekarz, a rolą, jaką lekarz może odgrywać w społeczności (D_U1)
U2: Student potrafi szybko odszukać kontakt z lekarskimi organizacjami tylu NGO, w tym humanitarnymi (D_U17)
U3: Student potrafi zaplanować i wybrać odpowiednie działania społeczne (dostosowane do możliwości i czasu) w społeczności (D_U1, D_U3)
U4: Student rozumie związek między warunkami społeczno-politycznymi a możliwością kontynuowania i rozwijania medycyny oraz własnych kompetencji zawodowych (D_U16)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Podnosi potrzebę standardów etycznych w medycynie (K_K08)
K2: Potrafi postępować w przyszłej praktyce zawodowej uwzględniając standardy medycyny humanitarnej (K_K03, K_K04)
K3: Internalizuje przekonanie, że dodatkowe role społeczne może podjąć i kultywować tylko pod warunkiem spełnienia obowiązków zawodowych – względem pacjentów i kolegów (K_K10, K_K11)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady (nauczanie zdalne):
- wykład podający wspomagany technikami multimedialnymi
- wykład informacyjny
- wykład problemowy
- dyskusja dydaktyczna
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- case study
- case study
Online teaching methods
- cooperation-based methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Bez wymagań wstępnych
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: