This course is not currently conducted!
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Department of Human Physiology
(for:
Faculty of Medicine)
1. Module: Physiology 1600-LekM21FIZ-NJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 45 godzin
- udział w ćwiczeniach laboratoryjnych: 44 godziny
- konsultacje: 4 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia: 6 godzin
- przeprowadzenie egzaminu: 2 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 111 godzin, co odpowiada 3,7 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 45 godzin
- udział w ćwiczeniach laboratoryjnych: 44 godziny
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury):
15 godzin
- napisanie sprawozdań z ćwiczeń: 5 godzin
- konsultacje: 4 godziny
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 20+6=26 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 20+2=22 godziny
Łączny nakład pracy studenta wynosi 171 godzin, co odpowiada 5,7 punktu ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 15 godzin
- udział w wykładach ((z uwzględnieniem wyników opracowań
naukowych): 28 godziny
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników opracowań
naukowych): 22 godziny
- przygotowanie do zaliczenia ((z uwzględnieniem wyników
opracowań naukowych): 15 godzin
- konsultacje z uwzględnieniem opracowań naukowych: 4 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi: 84 godzin, co odpowiada 2,8 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 20+6=26 godzin
- przygotowanie do egzaminu i egzamin: 20+2=22 godziny
Łączny nakład pracy związany z przygotowaniem do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 48 godzin, co odpowiada 1,6 punktu ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach laboratoryjnych: 44 godziny
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 44 godziny, co odpowiada 1,46 punktu ECTS
4. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1:Opisuje mechanizmy odpowiedzialne za utrzymanie równowagi wodnej i elektrolitowej w organizmie człowieka (B K_W01).
W2:Zna mechanizm wytwarzania kwasu solnego w żołądku, rolę żółci, enzymy biorących udział w trawieniu oraz przebieg wchłaniania produktów trawienia (B K_W18).
W3:Zna konsekwencje nieprawidłowego odżywiania, w tym długotrwałego głodowania, przyjmowania zbyt obfitych i kalorycznych posiłków (B K_W19).
W4:Zna konsekwencje niedoboru i zbyt wysokiego poziomu witamin i minerałów w organizmie człowieka (B K_W20).
W5:Zna sposoby komunikacji między komórkami, a także między komórką a środowiskiem zewnątrzkomórkowym (B K_W21).
W6: Wyjaśnia przebieg zjawisk elektrofizjologicznych w układzie nerwowym oraz opisuje wyższe czynności nerwowe, a także fizjologię mięśni prążkowanych, gładkich, zna funkcje krwi (B K_W24).
W7:Zna czynność i mechanizmy regulacji wszystkich narządów i układów organizmu człowieka, w tym układu krążenia, oddechowego, pokarmowego, moczowego i powłok skórnych oraz rozumie zależności istniejące między nimi (B K_W25).
W8: Zna mechanizm działania hormonów na poziomie komórkowym, wyjaśnia mechanizmy regulujące wydzielanie hormonów oraz opisuje konsekwencje zaburzeń gospodarki hormonalnej (B K_W26.)
W9:Zna przebieg i regulację funkcji rozrodczych u kobiet i mężczyzn (B K_W27).
W10:Zna podstawowe ilościowe parametry opisujące wydolność poszczególnych układów i narządów, w tym zakres wpływające na wartość tych parametrów (B K_W29).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Określa zintegrowaną odpowiedź organizmu człowieka na wysiłek fizyczny statyczny i dynamiczny, ekspozycję na wysoką i niską temperaturę, utratę krwi i odwodnienie, nagłą pionizację, a także przejście od stanu snu do stanu czuwania (B K_U07).
U2:Wykonuje proste testy czynnościowe oceniające organizm człowieka jako układ regulacji stabilnej (testy obciążeniowe, wysiłkowe), interpretuje dane liczbowe dotyczące podstawowych zmiennych fizjologicznych (B K_U08).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1:Posiada umiejętność działania w warunkach niepewności i stresu (K_K02).
K2:Potrafi nawiązać i utrzymać głęboki i pełen szacunku kontakt z chorym (K_K03).
K3:Posiada nawyk i umiejętności stałego dokształcania się (K_K08).
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład problemowy z prezentacją multimedialną
• wykład informacyjny (konwencjonalny)
Ćwiczenia laboratoryjne:
• laboratoryjna
• obserwacji
• ćwiczeniowa
• metoda klasyczna problemowa
• dyskusji
• pokazu
Observation/demonstration teaching methods
- display
Exploratory teaching methods
- practical
- laboratory
- classic problem-solving
- observation
- laboratory
- classic problem-solving
- observation
Type of course
(in Polish) przedmiot obowiązkowy
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu Fizjologia powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii układu krążenia, układu oddechowego, układu nerwowego, układu pokarmowego, wydzielania wewnętrznego oraz fizjologii nerki i krwi na poziomie rozszerzonym oraz chemii na poziomie rozszerzonym.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: