Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
12
Language:
Polish
Organized by:
Department of Forensic Medicine
(for:
Faculty of Medicine)
Selected Speciality - Forensic Medicine 1600-Lek6SP18-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w ćwiczeniach: 180 godzin
- konsultacje: 1 godzina
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 94 godziny
-przygotowanie do zaliczenia na ocenę i zaliczenie na ocenę: 24 godzin + 1 godzina = 25 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 300 godzin, co odpowiada 12,0 punktom ECTS.
Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia na ocenę i zaliczenie na ocenę: 24 godziny + 1 godzina = 25 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się i uczestnictwem w procesie oceniania wynosi 25 godzin, co stanowi 1 punkt ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W8: Zna zasady stwierdzania zgonu poza szpitalem (G K_W08).
W9: Zna zasady dotyczące eksperymentu medycznego oraz prowadzenia innych badań medycznych (G K_W09).
W12: Zna obowiązki w zakresie zachowania tajemnicy lekarskiej, prowadzenia dokumentacji medycznej, odpowiedzialności karnej, cywilnej i zawodowej lekarza (G K_W 12).
W14: Rozróżnia pojęcie śmierci gwałtownej i nagłego zgonu, a także różnicę między pojęciami urazu, a obrażeniami (G K_W14).
W15: Zna zasady postępowania lekarza podczas oględzin zwłok na miejscu ich ujawnienia oraz podstawy prawne sądowo-lekarskiego badania zwłok (G K_W15).
W16: Potrafi określić zasady diagnostyki sądowo-lekarskiej i opiniowania w przypadkach dotyczących dzieciobójstwa i rekonstrukcji okoliczności wypadku drogowego (G K_W 16).
W17: Rozróżnia zasady opiniowania sądowo-lekarskiego dotyczące zdolności do udziału w czynnościach procesowych; skutku biologicznego oraz uszczerbku na zdrowiu (G K_W17).
W18: Wymienia rodzaje błędu medycznego, najczęstsze przyczyny błędów medycznych i zasady opiniowania w takich przypadkach (G K_W18).
W19: zna formy przemocy, modele wyjaśniające przemoc w rodzinie i w instytucjach, społeczne uwarunkowania różnych form przemocy oraz rolę lekarza w jej rozpoznawaniu (DK_W02).
W20: zna regulacje prawne dotyczące przeszczepów, sztucznej prokreacji, aborcji, zabiegów estetycznych, leczenia paliatywnego, chorób psychicznych (G K_W10).
W21: zna zasady pobierania materiału do badań toksykologicznych i hemogenetycznych (G K_W19).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U4: Rozwija w praktyce regulacje prawne dotyczące wydawania zaświadczeń lekarskich dla potrzeb pacjentów, ich rodzin oraz instytucji zewnętrznych (G K_U04).
U5: Podczas badania dziecka jest w stanie rozpoznać zachowania i objawy wskazujące na możliwość wystąpienia przemocy wobec dziecka (G K_U05).
U6: Generuje starania unikania popełnienia błędu medycznego we własnych działaniach (G K_U06).
U7: Stosuje zasady pobierania krwi do badań toksykologicznych oraz zabezpiecza materiał do badań hemogenetycznych.
U8: rozpoznaje stan po spożyciu alkoholu, narkotyków i innych używek (E K_U15).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Zna własne ograniczenia w zakresie umiejętności i potrzeb stałego dokształcania się (K K_K01).
K3: Potrafi zachować powagę i pełen szacunku kontakt ze zmarłym (K K_K03).
K4: Odnosi się do osób badanych z szacunkiem (K K_K04).
K5: Wyraża zrozumienie dla różnić światopoglądowych oraz kulturowych (K K_K05).
K6: Stosuje zasady tajemnicy lekarskiej i wszelkich praw pacjenta oraz osób doświadczających przemocy (m.in. prawa do informacji, do intymności, do świadomej decyzji, do godnej śmierci) (K K_K06).
Teaching methods
(in Polish) Ćwiczenia:
- pokaz z instruktażem
- ćwiczenia przedmiotowe, praktyczne
- dyskusja dydaktyczna
- analiza przypadków
- analiza i interpretacja akt sprawy
-asystowanie lekarzowi podczas procesu diagnostycznego i opiniotwórczego
Observation/demonstration teaching methods
- display
Expository teaching methods
- discussion
- narration
- description
- narration
- description
Exploratory teaching methods
- observation
- practical
- practical
Type of course
elective course
Prerequisites
(in Polish) Posiada wiedzę z zakresu anatomii, patomorfologii.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: