Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
12
Language:
Polish
Organized by:
Department of Ophthalmology
(for:
Faculty of Medicine)
Selected Speciality - Ophthalmology 1600-Lek6SP08-J
This course has not yet been described...
Term 2022/23:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w ćwiczeniach: 180 godzin
- konsultacje: 5 godzin
- przeprowadzenie zaliczenia na ocenę : 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 186 godzin, co odpowiada 7,44 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
udział w ćwiczeniach: 180 godzin
udział w dyżurach okulistycznych : 15 godzin
konsultacje : 5 godzin
przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 12 godzin
przygotowanie prezentacji multimedialnej/ eseju : 7 godzin
przedstawienie prezentacji multimedialnej / eseju : 1 godzina
przygotowanie do zaliczenia na ocenę : 4,5 godzin
zaliczenie na ocenę : 0,5 godziny
Łączny nakład pracy studenta wynosi 225 godzin, co odpowiada 9 punktom ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 10 godzin
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników opracowań naukowych z zakresu chorób oczu): 30 godzin
- przygotowanie i zaprezentowanie prezentacji multimedialnej/ eseju = 8 godzin
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 48 godzin, co odpowiada 1,92 punktu
ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie i zaprezentowanie prezentacji
multimedialnej/ eseju = 8 godzin (0,32 punktu ECTS)
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie na ocenę :
4,5 + 0,5 = 5 godzin (0,2 punktu ECTS)
Łączny nakład pracy studenta związany z przygotowaniem się do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 13 godzin, co odpowiada 0,52 punktom ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 180 godzin
- udział w konsultacjach : 5 godzin
- udział w dyżurach okulistycznych : 15 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 200 godzin, co odpowiada 8 punktom ECTS
6. Bilans nakładu pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie seminariów oraz ćwiczeń:
- kształcenie w dziedzinie afektywnej poprzez proces samokształcenia (przygotowanie do ćwiczeń oraz zaliczenia): 10 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń: 12 godzin
- przygotowanie do zaliczenia: 4,5 godziny
Łączny nakład pracy studenta poświęcony zdobywaniu kompetencji społecznych w zakresie seminariów i ćwiczeń wynosi 26,5 godziny, co odpowiada 1,06 punktom ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: wymienia przyczyny, objawy okulistyczne, metody diagnostyczne oraz sposób postępowania leczniczego w najczęstszych chorobach okulistycznych (F K_W11)
W2: opisuje okulistyczne powikłania chorób narządu wzroku i ich wpływ na narządy przyległe oraz sposoby postępowania terapeutycznego w tych przypadkach (F K_W11)
W3: opisuje objawy okulistyczne w chorobach ogólnoustrojowych oraz możliwe sposoby postępowania terapeutycznego w tych przypadkach (F K_W11)
W4: przedstawia listę objawów w diagnostyce różnicowej w schorzeniach okulistycznych (F K_W11)
W5: wyjaśnia metody postępowania na podstawie objawów okulistycznych i efektów dotychczasowego leczenia (F K_W11)
W6: wylicza oraz uzasadnia zasady leczenia chirurgicznego w określonych chorobach oka (F K_W11)
W7: kategoryzuje podstawowe grupy leków stosowanych w okulistyce oraz wyjaśnia mechanizm ich działania (F K_W11)
W8: wymienia i porównuje działania niepożądane leków okulistycznych oraz ich interakcje z innymi lekami (F K_W11)
W9: wylicza i rozróżnia grupy leków stosowanych ogólnie, mogące wywoływać objawy niepożądane w narządzie wzroku, wymienia przeciwwskazania okulistyczne do ich stosowania oraz wyjaśnia ich mechanizm (F K_W11)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: potrafi rozpoznać i zinterpretować objawy okulistyczne podczas badania przedmiotowego i zaplanować postępowanie terapeutyczne
(F K_U19, E K_U06)
U2: potrafi rozpoznać i zinterpretować powikłania okulistyczne i ich wpływ na narządy przyległe podczas badania przedmiotowego oraz zaplanować postępowanie terapeutyczne (F K_U19, E K_U06) U3: potrafi zinterpretować objawy okulistyczne w aspekcie chorób ogólnoustrojowych i zaplanować postępowanie terapeutyczne (F K_U19, E K_U06)
U4: potrafi zinterpretować obraz kliniczny i ustalić rozpoznanie na podstawie badania okulistycznego (F K_U19, E K_U06)
U5: potrafi porównać metody diagnostyczne stosowane w rozpoznawaniu danego schorzenia okulistycznego, w tym obliczyć wadę refrakcji oraz wymaganą moc korekcyjną (F K_U19, E K_U06)
U6: potrafi zaplanować metodę leczenia chirurgicznego w określonych chorobach oka (F K_U19, F K_U20)
U7: potrafi zaplanować leczenie zachowawcze oraz napisać receptę na leki okulistyczne oraz receptę okularową (F K_U19)
U8: potrafi wyciągnąć wnioski z badania podmiotowego i przedmiotowego wskazujących na powikłania stosowanych leków okulistycznych oraz leków ogólnych (F K_U19, F K_U20)
U9: potrafi rozpoznać pilne stany okulistyczne, pokierować w odpowiednim trybie do specjalisty oraz udzielić wstępnej , natychmiastowej pomocy w przypadków urazów oka (F K_U20)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: odpowiednio komunikuje się z pacjentami z różnych grup wiekowych oraz odnosi się do nich z szacunkiem (K_K03)
K2: posiada umiejętność stałego dokształcania się (K_K08)
Teaching methods
(in Polish) ćwiczenia kliniczne
pokaz z instruktażem
analiza przypadków klinicznych
prezentacja narzędzi, leków oraz stosowanych aparatów diagnostycznych w okulistyce
metody symulacyjne (studium przypadku, pacjent symulowany)
Observation/demonstration teaching methods
- staging
- display
- display
Expository teaching methods
- discussion
- description
- description
Exploratory teaching methods
- brainstorming
- practical
- classic problem-solving
- observation
- experimental
- case study
- practical
- classic problem-solving
- observation
- experimental
- case study
Online teaching methods
- methods developing reflexive thinking
- exchange and discussion methods
- evaluative methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
- exchange and discussion methods
- evaluative methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- cooperation-based methods
Type of course
elective course
Prerequisites
(in Polish) Znajomość:
- anatomii i fizjologii narządu wzroku
- chorób okulistycznych i diagnostyki różnicowej
- podstaw farmakologii okulistycznej oraz leczenia operacyjnego w okulistyce
Course coordinators
Term 2023/24: | Term 2022/23: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: