Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Department of Family Medicine
(for:
Faculty of Medicine)
Family Medicine 1600-Lek6MRDZL-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w ćwiczeniach: 60 godzin
- konsultacje: 0,5 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 60,5 godziny, co odpowiada 2,42 punktom ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w ćwiczeniach: 60 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń: 9,5 godziny
- czytanie wskazanej literatury: 15 godzin
- konsultacje: 0,5 godziny
- przygotowanie do zaliczenia: 15 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 100 godzin, co odpowiada 4 punktom ECTS
3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 15 godzin (0,6 punktu ECTS)
4. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 60 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 60 godziny, co odpowiada 2,4 punktu ECTS
5. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: wymienia i omawia czynniki i symptomy towarzyszące najczęstszym chorobom w praktyce lekarza rodzinnego (E.W38)
W2: wyjaśnia zasady diagnozowania i działania lekarskiego w praktyce lekarza rodzinnego (E.W38)
W3: wskazuje zasady stosowania antybiotyków w procesie leczniczym (E.W38)
W4: określa zasady postępowania przeciwgorączkowego u chorych oraz szczepień u dzieci i dorosłych (E.W38, E.W2)
W5: podaje zasady leczenia antagonistami witaminy K (E.W38)
W6: wymienia przyczyny, objawy, diagnostykę i leczenie infekcji dróg oddechowych, zakażeń układu moczowego u osób dorosłych (E.W7)
W7: wymienia przyczyny, objawy, diagnostykę i leczenie infekcji dróg oddechowych, zakażeń układu moczowego, chorób zakaźnych u dzieci (E.W3)
W8: wymienia przyczyny, objawy, diagnostykę i leczenie najczęstszych chorób bakteryjnych, wirusowych i pasożytniczych (E.W34)
W9: definiuje najczęstsze problemy pacjentów w wieku podeszłym (E.W38)
W10: omawia profilaktykę chorób nowotworowych (E.W38)
W11: charakteryzuje przyczyny otyłości jako choroby cywilizacyjnej i wyjaśnia zasady leczenia dietetycznego (E.W38)
W12: wylicza zasady promocji zdrowia oraz zdrowego stylu życia (D.W14)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: potrafi przeprowadzić wywiad lekarski z pacjentem (dziecko, osoba dorosła) (E.U1, E.U2)
U2: potrafi zakwalifikować pacjenta (dziecko, osoba dorosła) do szczepień (E.U27)
U3: prawidłowo wykonuje procedurę pobrania materiału do badań stosowanych w diagnostyce laboratoryjnej (E.U28)
U4: prawidłowo wykonuje podstawowe procedury medyczne i zabiegi lekarskie polegające na pomiarze temperatury ciała, pomiarze tętna (E.U3, E.U4, E.U29)
U5: potrafi ustalić działanie diagnostyczne, terapeutyczne i profilaktyczne najczęstszych chorób dzieci i osób dorosłych (E.U12, E.U16)
U6: prawidłowo ocenia stan zdrowia pacjenta i na tej podstawie kieruje chorego na leczenie domowe lub szpitalne (E.U13, E.U14)
U7: wyjaśnia badania laboratoryjne i wskazuje powody odchyleń od normy (E.U24)
U8: potrafi zakwalifikować pacjenta (dziecko, osoba dorosła) do konsultacji specjalistycznej (E.U32)
U9: potrafi prawidłowo prowadzić dokumentację medyczną pacjenta (dziecko, osoba dorosła) oraz wypisywać/wystawiać wszelkiego rodzaju skierowana, zaświadczenia (E.U38, G.U6)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: posiada nawyk posługiwania się niezależnymi źródłami informacji (K_K01)
K2: wykazuje się wrażliwością w kontakcie z osobą chorą (K_K03)
K3: jest świadomy, że dobro pacjenta to kwestia priorytetowa (K_K04)
K4: jest świadomy dochowania tajemnicy lekarskiej i szanowania praw pacjenta (K_K05)
K5: ma poczucie ciągłego dokształcania się (K_K07)
Teaching methods
(in Polish) - dyskusja,
- odgrywanie ról,
- samodzielne rozwiązanie problemu klinicznego i opis przypadku w formie prezentacji na zajęciach,
- wypełnianie druków medycznych (recept, skierowań, wniosków),
- ćwiczenia kliniczne przy udziale pacjenta;
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- classic problem-solving
- observation
- case study
- practical
- observation
- case study
- practical
Type of course
elective course
Prerequisites
(in Polish) Student powinien posiadać wiedzę z zakresu: chorób wewnętrznych, pediatrii, chirurgii ogólnej, profilaktyki chorób cywilizacyjnych i nowotworowych, problemów geriatrycznych realizowanych w podstawowej opiece zdrowotnej.
Ponadto powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu komunikowania się lekarza z pacjentem.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: