Conducted in
term:
2024/25
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Department of Forensic Medicine
(for:
Faculty of Medicine)
Forensic Medicine with Elements of Law 1600-Lek5MSAD-NJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w seminariach: 20 godzin
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin
- przeprowadzenie zaliczenia: 1,5 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 61,5 godzin, co odpowiada 2,46 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w seminariach: 20 godzin
- udział w ćwiczeniach: 40 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 10 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 4 + 1,5 = 5,5 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 75,5 godzin, co odpowiada 3,02 punktowi ECTS
3. Bilans nakładu pracy związany z realizacją efektów uczenia się w warunkach symulacji medycznej (grupa ….): NIE DOTYCZY
4. Bilans nakładu pracy związany z realizacją efektów uczenia się odnoszących się do komunikacji medycznej: NIE DOTYCZY
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna podstawowe zasady postępowania diagnostycznego i terapeutycznego w zatruciach (C.W37).
W2: Zna problematykę zachowań samobójczych (E.W19).
W3: Zna zagadnienia dziecka maltretowanego i dziecka wykorzystywanego seksualnie oraz zasady interwencji w przypadku takich pacjentów (E.W4).
W4: Zna obowiązki prawne lekarza w zakresie stwierdzenia zgonu pacjenta (G.W7).
W5: Zna regulacje prawne dotyczące obowiązków lekarza w przypadku podejrzenia przemocy w rodzinie (G.W10).
W6: Zna regulacje prawne dotyczące tajemnicy lekarskiej, odpowiedzialności karnej, cywilnej i zawodowej lekarza, zasady prowadzenia, przechowywania i udostępniania dokumentacji medycznej, w tym e-dokumentacji, oraz ochrony danych osobowych (G.W12).
W7: Zna pojęcie śmierci gwałtownej i nagłego zgonu oraz różnice między urazem a obrażeniem (G.W13).
W8: Zna podstawy prawne i zasady postępowania lekarza podczas oględzin zwłok na miejscu ich ujawnienia oraz sądowo-lekarskiego badania zwłok (G. W14).
W9: Zna zasady diagnostyki sądowo-lekarskiej i opiniowania w przypadkach dotyczących dzieciobójstwa i rekonstrukcji okoliczności wypadku drogowego (G.W15).
W10: Zna zasady sporządzania opinii w charakterze biegłego (G.W16).
W11: Zna zasady opiniowania sądowo-lekarskiego dotyczące zdolności do udziału w czynnościach procesowych, skutku biologicznego oraz uszczerbku na zdrowiu (G.W17).
W12: Zna pojęcie i typologię zdarzeń niepożądanych, w tym błędów medycznych i zdarzeń medycznych, ich najczęstsze przyczyny, skutki, zasady zapobiegania oraz opiniowania w takich przypadkach (G.W18).
W13: Zna zasady pobierania materiału do badań toksykologicznych i hemogenetycznych (G.W19).
W14: Zna regulacje prawne w zakresie przekazywania informacji dotyczących zdrowia pacjenta za życia i po jego śmierci, uwzględniające zakres informacji, krąg osób uprawnionych do uzyskania informacji i zasady ich przekazywania innym osobom, a także ograniczenia zakresu przekazywanych informacji (G.W20).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Umie rozpoznawać objawy ryzykownego i szkodliwego używania alkoholu oraz problemowego używania innych substancji psychoaktywnych, objawy uzależnienia od substancji psychoaktywnych oraz uzależnień behawioralnych i proponować prawidłowe postępowanie terapeutyczne oraz medyczne (E.U11).
U2: Umie postępować w sposób umożliwiający zapobieganie zdarzeniom niepożądanym oraz zapewniający zachowanie jakości w ochronie zdrowia i bezpieczeństwa pacjenta, monitorować występowanie zdarzeń niepożądanych i reagować na nie, informować o ich występowaniu i analizować ich przyczyny; (G.U8)
U3: Umie pobrać krew do badań toksykologicznych i zabezpieczyć materiał do badań hemogenetycznych (G.U9).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Potrafi nawiązywać i utrzymywać głębokiego oraz pełnego szacunku kontakty z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych (K_K01).
K2: Potrafi przestrzegać tajemnicy lekarskiej i praw pacjenta (K_K03).
K3: Potrafi dostrzegać i rozpoznawać własne ograniczenia oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych (K_K05).
Teaching methods
(in Polish) Seminaria:
- Wprowadzenie w zagadnienia
- Dyskusja dydaktyczna
- Analiza przypadków
- Uczenie wspomagane komputerem - film
Ćwiczenia:
• Pokaz z instruktażem
• Ćwiczenia przedmiotowe
• Ćwiczenia laboratoryjne
• Dyskusja dydaktyczna
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student(ka) rozpoczynający/a kształcenie z przedmiotu powinien/na posiadać wiedzę z zakresu anatomii i patomorfologii.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: