Conducted in
term:
2024/25
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
1.1
Language:
Polish
Organized by:
Department of Urology and Andrology
(for:
Faculty of Medicine)
Regenerative Medicine 1600-Lek5MREG-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 8 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- przeprowadzenie zaliczenia: 1,5 godziny
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 19,5 godziny, co odpowiada 0,78 punktu ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 8 godzin
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 5 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 3 + 1,5= 4,5 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 27,5 godziny, co odpowiada 1,1 punktowi ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 5 godzin
- udział w wykładach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu medycyny regeneracyjnej): 4 godziny
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu medycyny regeneracyjnej): 5 godzin
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu medycyny regeneracyjnej): 3 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 17 godzin, co odpowiada 0,68 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 3 + 1,5 = 4,5 godzin (0,18 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 10 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 10 godzin, co odpowiada 0,4 punktu ECTS.
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Omawia podstawowe zagadnienia z zakresu biologii i funkcji komórek macierzystych. Zna rolę komórek macierzystych w procesach starzenia się organizmu oraz nowotworzenia (B.W19).
W2: Charakteryzuje źródła pozyskiwania komórek macierzystych (pochodzenia embrionalnego, płodowego, oraz dorosłego organizmu), techniki indukcji pluripotencjalnych komórek macierzystych oraz metody ich przekształcania w komórki zróżnicowane (A.W5); (B.W19); (C.W42).
W3. Wymienia podstawowe techniki hodowli komórkowej w tym izolacji i zakładania hodowli pierwotnej, namnażania komórek w warunkach hodowli statycznej i dynamicznej (bioreaktor) (B.W29); (C.W42).
W4: Wymienia metody wytwarzania neo-tkanek i neo-narządów technikami inżynierii tkankowej, w tym decellularyzacji i recelullaryzacji tkanek oraz bioprintingu (B.W29); (C.W42).
W5: Posiada wiedzę na temat wytwarzania produktów leczniczych terapii zaawansowanej (Advance Therapy Medicinal Products – ATMP) w tym: produktów leczniczych somatycznej terapii komórkowej oraz produktów inżynierii tkankowej, zgodnie z wytycznymi Dobrej Praktyki Wytwarzania (B.W26); (C.W42).
W6: Wymienia sposoby wykorzystania produktów ATMP w leczeniu wybranych chorób (B.W26); (C.W42). W7: Opisuje zasady prowadzenia badań doświadczalnych in vitro i in vivo z zakresu inżynierii tkankowej i medycyny regeneracyjnej służących rozwojowi medycyny (B.W29); (C.W42).
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi wyizolować i założyć hodowlę pierwotną mezenchymalnych zrębowych komórek macierzystych (B.U13).
U2: Potrafi przygotować neo-organ lub neo-tkankę do aplikacji klinicznych korzystając z technik inżynierii tkankowej (B.U13).
U3: Potrafi dostosować typ wszczepu wyprodukowanego metodami inżynierii tkankowej do wymagań terapeutycznych (B.U13).
U4: Korzysta z baz badań klinicznych (B.U11).
U5: Rozpoznaje własne ograniczenia, dokonuje samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych w zakresie medycyny regeneracyjnej (B.U11).
U6: Krytycznie analizuje piśmiennictwo medyczne oraz wyciąga wnioski w oparciu o literaturę (B.U11).
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Posiada świadomość własnych ograniczeń i potrzeby stałego dokształcania się (K_K07).
K2: Posiada świadomość potrzeby współpracy z przedstawicielami innych zawodów w zakresie ochrony zdrowia zwłaszcza kierunku biotechnologia medyczna (K_K06).
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny
• wykład konwersatoryjny
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
Ćwiczenia:
• ćwiczenia laboratoryjne
• dyskusja dydaktyczna
• analiza przypadków
• projektowanie i analiza badań naukowych
Expository teaching methods
- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- participatory lecture
Exploratory teaching methods
- case study
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student(ka) rozpoczynający/a kształcenie z przedmiotu medycyna regeneracyjna powinien/a posiadać zaliczenie z histologii.
Course coordinators
Notes
Term 2024/25:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: