Conducted in
terms:
2023/24, 2024/25
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
2.5
Language:
Polish
Organized by:
Department of Allergology, Clinical Immunology and Internal Diseases
(for:
Faculty of Medicine)
Allergology and Clinical Immunology 1600-Lek4ALERG-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: (z zastosowaniem metod kształcenia na odległość) 12 godzin
- udział w seminariach 12 godzin
- udział w ćwiczeniach: 24 godzin
- konsultacje 2 godziny
- zaliczenie 2 godziny
- Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
52 godziny, co odpowiada 2,08 ECTS
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 12 godzin
- udział w ćwiczeniach: 24 godzin (2 godziny – Centrum Symulacji Medycznych)
- udział w seminariach 12 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 4 godzin
- konsultacje 2 godziny
- zaliczenie 2 godziny
- przygotowanie do zaliczenia: 8,5 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 62,5 godzin, co odpowiada
2,5 punktom ECTS
Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 2 godziny
- udział w wykładach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu alergologii): 12 godzin
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników opracowań naukowych z zakresu alergologii): 14 godzin
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu alergologii): 8,5 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 36,5 godziny, co odpowiada
1,46 punktu ECTS
Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 12,5 godzin
(0,5 punktu ECTS)
Bilans nakładu pracy w zakresie zajęć prowadzonych z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość
Wykłady 12 godzin
Co odpowiada łącznie 12 godzinom ( 0,48 punktu ECTS)
Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach (w tym zaliczenie praktyczne): 24 godziny
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
24 godzin, co odpowiada 0,96 punktu ECTS
- Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: (z zastosowaniem metod kształcenia na odległość) 12 godzin
- udział w seminariach 12 godzin
- udział w ćwiczeniach: 24 godzin
- konsultacje 2 godziny
- zaliczenie 2 godziny
- Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
52 godziny, co odpowiada 2,08 ECTS
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 12 godzin
- udział w ćwiczeniach: 24 godzin (2 godziny – Centrum Symulacji Medycznych)
- udział w seminariach 12 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 4 godzin
- konsultacje 2 godziny
- zaliczenie 2 godziny
- przygotowanie do zaliczenia: 8,5 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 62,5 godzin, co odpowiada
2,5 punktom ECTS
Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 2 godziny
- udział w wykładach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu alergologii): 12 godzin
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników opracowań naukowych z zakresu alergologii): 14 godzin
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu alergologii): 8,5 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 36,5 godziny, co odpowiada
1,46 punktu ECTS
Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 12,5 godzin
(0,5 punktu ECTS)
Bilans nakładu pracy w zakresie zajęć prowadzonych z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość
Wykłady 12 godzin
Co odpowiada łącznie 12 godzinom ( 0,48 punktu ECTS)
Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach (w tym zaliczenie praktyczne): 24 godziny
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
24 godzin, co odpowiada 0,96 punktu ECTS
- Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
C.W23. typy reakcji nadwrażliwości, rodzaje niedoborów odporności i podstawy immunomodulacji
C.W37. wpływ procesów chorobowych na metabolizm i eliminację leków
C.W38. podstawowe zasady farmakoterapii
C.W39. ważniejsze działania niepożądane leków, w tym wynikające z ich interakcji
E.W7. przyczyny, objawy, zasady diagnozowania i postępowania terapeutycznego w odniesieniu do najczęstszych chorób wewnętrznych występujących u osób dorosłych oraz ich powikłań: chorób alergicznych, w tym anafilaksji i wstrząsu anafilaktycznego oraz obrzęku naczynioruchowego
Learning outcomes - skills
(in Polish) C.U8. posługiwać się reakcją antygen – przeciwciało w aktualnych modyfikacjach i technikach dla diagnostyki chorób zakaźnych, alergicznych, autoimmunizacyjnych i nowotworowych oraz chorób krwi
C.U14. dobierać leki w odpowiednich dawkach w celu korygowania zjawisk patologicznych w ustroju i w poszczególnych narządach
D.U3. wybierać takie leczenie, które minimalizuje konsekwencje społeczne dla pacjenta
D.U4. budować atmosferę zaufania podczas całego procesu diagnostycznego i leczenia
D.U5. przeprowadzać rozmowę z pacjentem dorosłym, dzieckiem i rodziną z zastosowaniem techniki aktywnego słuchania i wyrażania empatii oraz rozmawiać z pacjentem o jego sytuacji życiowej
D.U6. informować pacjenta o celu, przebiegu i ewentualnym ryzyku proponowanych działań diagnostycznych lub terapeutycznych oraz uzyskać jego świadomą zgodę na podjęcie tych działań
D.U7. angażować pacjenta w proces terapeutyczny
D.U8. przekazać pacjentowi i jego rodzinie informacje o niekorzystnym rokowaniu
E.U1. przeprowadzać wywiad lekarski z pacjentem dorosłym
E.U3. przeprowadzać pełne i ukierunkowane badanie fizykalne pacjenta dorosłego
E.U12. przeprowadzać diagnostykę różnicową najczęstszych chorób osób dorosłych i dzieci
E.U14. rozpoznawać stany bezpośredniego zagrożenia życia
E.U16. planować postępowanie diagnostyczne, terapeutyczne i profilaktyczne
E.U17. przeprowadzać analizę ewentualnych działań niepożądanych poszczególnych leków i interakcji między nimi
E.U18. proponować indywidualizację obowiązujących wytycznych terapeutycznych i inne metody leczenia wobec nieskuteczności albo przeciwwskazań do terapii standardowej
E.U20. kwalifikować pacjenta do leczenia domowego i szpitalnego
E.U21. rozpoznawać stany, w których czas dalszego trwania życia, stan funkcjonalny lub preferencje pacjenta ograniczają postępowanie zgodne z wytycznymi określonymi dla danej choroby
E.U23. proponować program rehabilitacji w najczęstszych chorobach
E.U24. interpretować wyniki badań laboratoryjnych i identyfikować przyczyny odchyleń od normy
E.U29. wykonywać podstawowe procedury i zabiegi medyczne
E.U32. planować konsultacje specjalistyczne
F.U3. stosować się do zasad aseptyki i antyseptyki
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K01 korzystania z obiektywnych źródeł informacji
K_K02 przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób
K_K03 nawiązywania i utrzymywania głębokiego oraz pełnego szacunku kontaktu z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych
K_K04 kierowania się dobrem pacjenta, stawiając je na pierwszym miejscu
K_K05 przestrzegania tajemnicy lekarskiej i wszelkich praw pacjenta
K_K06 wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym
K_K07 dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Dla realizacji przedmiotu niezbędne jest dobre opanowanie diagnostyki chorób wewnętrznych oraz podstaw immunologii.
Warunkiem uczestnictwa w ćwiczeniach jest zaliczenie testu wstępnego z zakresy diagnostyki chorób wewnętrznych na minimum 60%
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: