Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25, 2025/26
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Department of Rehabilitation
(for:
Faculty of Medicine)
Rehabilitation 1600-Lek3REHA-J
This course has not yet been described...
|
Term 2022/23:
None |
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Term 2025/26:
None |
Total student workload
(in Polish) Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
• udział w wykładach: 10 godzin
• udział w ćwiczeniach: 20 godzin
• udział w seminariach: nie dotyczy
• przeprowadzenie zaliczenia: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 30 godzin, co odpowiada 1,2 punktu ECTS
Bilans nakładu pracy studenta:
a) udział w wykładach: 10 godzin
b) udział w ćwiczeniach: 20 godzin
c) przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 4 godziny
d) przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 10 godz
e) przygotowanie historii choroby lub prezentacji ustnej 6
Łączny nakład pracy studenta wynosi 50 godzin, co odpowiada 2 punktom ECTS
f) Bilans nakładu pracy związany z realizacją efektów uczenia się w warunkach symulacji medycznej: nie dotyczy
g) Bilans nakładu pracy związany z realizacją efektów uczenia się odnoszących się do komunikacji medycznej: 4-6h co odpowiada 0.2pkt ECTS
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1:wyjaśnia rolę i metody rehabilitacji u pacjentów z chorobami narządu ruchu (EW29)
W2: wyjaśnia rolę i metody rehabilitacji w wadach postawy (EW29)
W3: wyjaśnia rolę i metody rehabilitacji u pacjentów z chorobami neurologicznymi (EW29)
W4: analizuje wskazania do rehabilitacji u pacjentów z chorobą zwyrodnieniową narządu ruchu (EW30)
W5: analizuje wskazania do rehabilitacji u pacjentów po endoprotezoplastyce stawu biodrowego i kolanowego(EW30)
W6: analizuje wskazania do rehabilitacji u pacjentów z chorobami narządu ruchu (EW30)
W7: analizuje wskazania rehabilitacji do rehabilitacji u pacjentów z chorobami neurologicznymi (EW30)
W8: wyjaśnia pojęcie niepełnosprawności spowodowane dysfunkcjami narządu ruchu i schorzeniami neurologicznymi
W9: wyjaśnia rolę i możliwości diagnostyczne ultrasonografii układu mięśniowo- szkieletowego (EW29).
W10: wyjaśnia rolę leczenia toksyną botulinową w spastyczności (EW29)
W11: wyjaśnia rolę medycyny fizykalnej oraz metod iniekcyjnych w leczeniu bólu (EW29)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: potrafi wykonać badanie fizykalne u chorego z chorobami układu mięśniowo-szkieletowego ( EU5)
U2: potrafi wykonać badanie fizykalne u chorego z chorobami układu nerwowego zarówno centralnego jak i obwodowego ( EU5)
U3: potrafi wykonać badanie fizykalne u pacjenta z wada postawy (EU5)
U4: potrafi dokumentować zalecana choremu rehabilitację (EU18)
U5. potrafi zaplanować proces rehabilitacji w oparciu o potrzeby i punkt widzenia pacjenta ( EU26)
U6 potrafi zmodyfikować proces rehabilitacji w zależności od stanu funkcjonalnego pacjenta ( EU26)
U7.potrafi uzyskać świadomą zgodę pacjenta na procesy rehabilitacyjne ( EU26)
U8. potrafi wskazać rolę lekarza rehabilitacji w zespole rehabilitacyjnym ( EU31)
U9: potrafi zakwalifikować pacjenta do leczenia spastyczności toksyną botulinową (EU26)
U10: potrafi rozpoznawać podstawowe struktury anatomiczne narządu ruchu w obrazach ultrasonograficznych (EU5)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Skutecznie komunikuje się z pacjentem, i jego rodziną lub opiekunem ( K-K01)
K2: wykazuje umiejętność nawiązania i utrzymania głębokiego i pełen szacunku kontakt z osobą niepełnosprawną (K-K01)
K3 Przestrzega zasad kultury w kontakcie z osobą niepełnosprawną (K-K02)
K4: Posiada umiejętność własnego kształtowania poczucia odpowiedzialności za jakość klinicznej opieki medycznej (K_K04).
K5: Posiada umiejętność prawidłowej oceny napotykanych problemów oraz dostosowania do zaistniałej sytuacji (K_K02).
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• Wykład informacyjny
• Wykład problemowy
Seminaria
• nie dotyczy
Ćwiczenia:
• pokaz z instruktażem
• ćwiczenia przedmiotowe
• ćwiczenia kliniczne
• obserwacja, studium przypadku
Expository teaching methods
- narration
- informative (conventional) lecture
- discussion
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- discussion
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- practical
- presentation of a paper
- observation
- presentation of a paper
- observation
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student(ka) rozpoczynający/a kształcenie z przedmiotu Rehabilitacja powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii funkcjonalnej, neurologii i ortopedii.
Course coordinators
Term 2024/25: | Term 2023/24: | Term 2025/26: | Term 2022/23: |
Bibliography
|
Term 2022/23:
None |
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Term 2025/26:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: