Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
0.8
Language:
Polish
Organized by:
Department of Thoracic and Tumour Surgery
(for:
Faculty of Medicine)
Modern Methods of Genetic Diagnostics 1600-Lek3DIGE-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 4 godzin
- udział w seminariach: 6 godzin
- konsultacje: 0.5 godzina
- przeprowadzenie zaliczenia: 0.5 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
11 godzin, co odpowiada 0,44 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 4 godzin
- udział w seminariach: 6 godzin
- konsultacje: 0,5 godzina
- przygotowanie do seminarium:
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 9 + 0,5 = 9,5 godziny
Łączny nakład pracy studenta wynosi 20 godzin, co odpowiada
0.8 punktu ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 3 godziny z uwzględnieniem wyników badań naukowych prowadzonych w Zakładzie Genetyki i Onkologii Molekularnej Centrum Onkologii
- udział w wykładach:4
- udział w seminariach: 6
- konsultacje: 0,5 godzina
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 13,5 godzin, co odpowiada 0,54 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 9 + 0,5 = 9,5 godziny
0,38 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w seminariach: 6 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi
6 godzin, co odpowiada 0,24 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish)
W1: Charakteryzuje nowe genetyczne i epigenetyczne biomarkery w onkologii, wprowadzone do diagnostyki lub do badań klinicznych; metody qPCR, MLPA sekwencjonowanie kapilarne (C.W7, C.W9, C.W.41, E.W.24, E.W.39).
W2. Charakteryzuje płynną biopsję oraz biomarkery genetyczne do monitorowania terapii (krążące komórki nowotworowe, krążące DNA, exosomy. miRNA (C.W11, C.W9, C.W.41, C.W.42, E.W.25, E.W.39).
W3. Omawia wysokoprzepustowe metody diagnostyczne jako narzędzia do wykrywania zmian konstytutywnych i somatycznych (mikromacierze, sekwencjonowanie nowej generacji w tym WES) (C.W9, C.W11, C.W.24, C.W.41, C.W.42, E.W.39);
W.4 Omawia międzynarodowe standardy interpretacji wyników sekwencjonowania nowej generacji (C.W.41, E.W.37); automatyzacje procesów diagnostycznych i korzystanie z paneli/profili molekularnych
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1. Prawidłowo rozróżnia badania w zakresie detekcji zmian somatycznych versus konstytutywnych; Potrafi oceniać wartość badań z użyciem nowych technologii takich jak qPCR, NGS, mikromacierze, MLPA w procesie diagnostycznym. umie zaplanować pobranie odpowiedniego materiału do badań w tym materiału do monitorowania zmian genetycznych związanych z nabywaniem lekooporności przez komórki nowotworowe (E.U16, E.U24, E,U28).
U2. Umie podjąć decyzję o potrzebie wykonania badań do monitorowania terapii z użyciem nowych technologii (E.U16)
U3. Zna międzynarodowe standardy interpretacji wyników sekwencjonowania nowej generacji, rozumie pojęcia VUS; zmiana patogenna, zmiana prawdopodobnie patogenna, zmiana prawdopodobnie łagodna i zmiana łagodna (skala I-V, skala I-IV);
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K_K06. wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym
K_K07. dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń oraz dokonywania samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych w zakresie badań genetycznych i aktualizacji interpretacji, znaczenia innowacyjnych technik biologii molekularnej w genetyce onkologicznej
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
• wykład informacyjny z możliwością dyskusji
Seminaria:
• seminaria i prezentacje multimedialne
Expository teaching methods
- participatory lecture
- problem-based lecture
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- seminar
- case study
- case study
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student(ka) rozpoczynający/a kształcenie z przedmiotu Nowoczesne metody diagnostyki genetycznej powinien/na posiadać wiedzę z zakresu podstaw genetyki medycznej i biologii molekularnej
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: