Conducted in
terms:
2022/23, 2023/24, 2024/25
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
3.2
Language:
Polish
Organized by:
Department of Laboratory Medicine
(for:
Faculty of Medicine)
Laboratory Medicine 1600-Lek3DIAG-NJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w wykładach: 20 h
- udział w ćwiczeniach: 20 h
- konsultacje: 1 h
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 41 h, co odpowiada 1,64 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 20 h
- udział w ćwiczeniach: 20 h
- przygotowanie do zajęć: 24 h
- przygotowanie do egzaminu: 15 h
- udział w konsultacjach: 1 h
Łączny nakład pracy studenta wynosi 80 h, co odpowiada 3,2 punktu ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie literatury związanej z najnowszymi osiągnięciami w zakresie diagnostyki laboratoryjnej: 15 h
- udział w wykładach (z uwzględnieniem opracowań naukowych zakresie diagnostyki laboratoryjnej): 12 h
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresie diagnostyki laboratoryjnej) 12 h
Łączny nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi: 39 h, co odpowiada 1,56 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zajęć: 24 h
- przygotowanie do egzaminu: 15 h
Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania wynosi 39 h, co odpowiada 1,56 punktu ECTS
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 20 h, co odpowiada 0,8 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) E.W39. rodzaje materiałów biologicznych wykorzystywanych w diagnostyce laboratoryjnej i zasady pobierania materiału do badań;
E.W40. podstawy teoretyczne i praktyczne diagnostyki laboratoryjnej;
E.W41. możliwości i ograniczenia badań laboratoryjnych w stanach nagłych;
Learning outcomes - skills
(in Polish) E.U24. interpretować wyniki badań laboratoryjnych i identyfikować przyczyny odchyleń od normy;
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) E.U24. interpretować wyniki badań laboratoryjnych i identyfikować przyczyny odchyleń od normy;
Teaching methods
(in Polish) Wykład:
- wykład informacyjny wspomagany technikami multimedialnymi,
- dyskusja dydaktyczna
- analiza przypadków klinicznych
Ćwiczenia:
- ćwiczenia przedmiotowe
- pokaz z instruktażem
- interpretacja wyników badań
Seminaria: nie dotyczy
Expository teaching methods
- description
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Exploratory teaching methods
- experimental
- practical
- laboratory
- practical
- laboratory
Online teaching methods
- methods referring to authentic or fictitious situations
- methods developing reflexive thinking
- methods developing reflexive thinking
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student rozpoczynający kształcenie z przedmiotu „Diagnostyka laboratoryjna” powinien posiadać wiedzę z zakresu: anatomii, chemii ogólnej, biofizyki, biochemii oraz fizjologii i patofizjologii człowieka zdobytą podczas realizacji przedmiotów w toku studiów.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23:
None |
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Notes
Term 2022/23:
None |
Term 2023/24:
None |
Term 2024/25:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: