Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
1.2
Language:
Polish
Organized by:
Department of Allergology, Clinical Immunology and Internal Diseases
(for:
Faculty of Medicine)
Scientific Discoveries in Medicine 1600-Lek21WYBODK-J
This course has not yet been described...
Term 2022/23Z:
None |
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- przygotowanie prezentacji na seminaria: 12 godzin
- przeprowadzenie seminariów przewidzianych w planie studiów dla danego przedmiotu: 15 godzin
- konsultacje indywidualne: 0,5 godziny
- przeprowadzenie zaliczenia: 0,5 godziny
Łączny nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 28 godzin, co odpowiada 1,12 punktu ECTS.
2. Nakład pracy indywidualnej studenta potrzebny do zaliczenia przedmiotu:
- udział w seminariach: 15 godzin
- przygotowanie do seminariów (w tym czytanie wskazanej literatury): 2 godziny
- konsultacje: 0,5 godziny
- utrwalenie i powtórzenie materiału, przygotowanie do zaliczenia = 5 godzin
Łączny czas pracy poświęcony na pracę indywidualną wynosi
22,5 godziny, co odpowiada 0,9 punktu ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 2 godziny
- udział w seminariach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu odkryć naukowych w medycynie): 9,5 godzin
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu odkryć naukowych): 5 godzin
- konsultacje (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu odkryć naukowych): 0,5 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 17 godzin, co odpowiada 0,68 punktu ECTS.
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 5 + 0,5 = 5,5 godziny (0,22 punktu ECTS)
5. Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym:
nie dotyczy
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Zna definicję odkrycia naukowego (B K_W34)
W2: Zna cechy medycyny nowożytnej i jej najważniejsze odkrycia (D K_W18)
W3: Wymienia przykłady odkryć naukowych przełomowych dla rozwoju medycyny (B K_W34)
W4: Wyjaśnia rolę odkryć naukowych w rozwoju medycyny (B K_W34)
W5: zna proces kształtowania się nowych dyscyplin medycznych oraz osiągnięcia czołowych przedstawicieli medycyny polskiej i światowej (D K_W19)
W6: Klasyfikuje badania naukowe jako obserwacyjne, doświadczalne i in vitro (B K_W34)
W7: Ocenia krytycznie wyniki odkryć naukowych (B K_W34)
W8: Przedstawia wady i zalety odkrycia naukowego (B K_W34)
W9: Stosuje wyniki odkryć naukowych w praktyce (B K_W34)
W10: Planuje badania naukowe mogące prowadzić do odkryć naukowych i rozwoju medycyny (B K_W34)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi zinterpretować wyniki badań prospektywnych i retrospektywnych (B K_U13)
U2: Potrafi zinterpretować wyniki badań randomizowanych (B K_U13)
U2: Wyjaśnia różnice między badaniami randomizowanymi i kliniczno-kontrolnymi (B K_U13)
U3: Potrafi zinterpretować wyniki badań eksperymentalnych (B K_U13
U4: Potrafi wyciągnąć wnioski z odkryć naukowych według wiarygodności i jakości dowodów naukowych (B K_U13)
U5: Potrafi zaplanować proste badanie naukowe mogące prowadzić do odkrycia naukowego (B K_U13, B K_U14)
U6: Potrafi zinterpretować wyniki badania naukowego mogącego prowadzić do odkrycia naukowego (B K_U14)
U7: Potrafi wyciągnąć wnioski z badania naukowego mogącego prowadzić do odkrycia naukowego (B K_U14)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Wykazuje nawyk samokształcenia (K_K08)
K2: Demonstruje zainteresowanie dla nowych odkryć naukowych mogących służyć rozwojowi medycyny (K_K08)
K3: Akceptuje zalecenia praktyczne oparte na odkryciach naukowych (K_K08)
K4: Akceptuje potrzebę standardów etycznych w badaniach naukowych mogących prowadzić do odkryć naukowych (K_K08)
K5: Współpracuje z członkami zespołu naukowego (K_K08)
Teaching methods
(in Polish) Wykład informacyjny
Wykład problemowy
Dyskusja dydaktyczna
Analiza przypadków
Uczenie wspomagane komputerem
Metody eksponujące: film, pokaz
Przedłużona obserwacja
Observation/demonstration teaching methods
- exhibition
Expository teaching methods
- participatory lecture
- informative (conventional) lecture
- description
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- description
- problem-based lecture
Exploratory teaching methods
- seminar
- case study
- case study
Online teaching methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
- methods developing reflexive thinking
- cooperation-based methods
Type of course
elective course
Prerequisites
(in Polish) Student(ka) rozpoczynający kształcenie z przedmiotu „Odkrycia naukowe i możliwości ich wykorzystania w medycynie oraz Nagrody Nobla w dziedzinie medycyny” powinien posiadać wiedzę z zakresu biologii, anatomii i fizjologii na poziomie zajęć realizowanych na pierwszym roku studiów.
Course coordinators
Notes
Term 2022/23Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: