Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
1.2
Language:
Polish
Organized by:
Department of Urology and Andrology
(for:
Faculty of Medicine)
Cell Culture Models in Preclinical Studies 1600-Lek21MOKO-J
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
- udział w seminariach: 6 godzin
- udział w ćwiczeniach: 6 godzin
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 13 godzin, co odpowiada 0,52 punktu ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w seminariach: 6 godzin
- udział w ćwiczeniach: 6 godzin
- przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 9 godzin
- przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 8 + 1 = 9 godzin
Łączny nakład pracy studenta wynosi 25 godzin, co odpowiada 1,2 punktu ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 1,5 godziny
- udział w seminariach (z uwzględnieniem wyników opracowań naukowych z zakresu modeli komórkowych): 4 godziny
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników opracowań naukowych z zakresu modeli komórkowych): 6 godzin
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu modeli komórkowych): 2,5 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 14 godzin, co odpowiada 0,56 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 8 + 1 = 9 godziny (0,36 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach: 6 godzin
Łączny nakład pracy studenta o charakterze praktycznym wynosi 6 godzin, co odpowiada 0,24 punktu ECTS
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Uzasadnia wykorzystanie macierzy zewnątrzkomórkowej jako rusztowania do hodowli komórek w 3D (A.W5)
W2: Wymienia modyfikacje macierzy zewnątrzkomórkowej umożliwiające ukierunkowane różnicowanie komórek (A.W5)
W3: Wyjaśnia zastosowanie komórek macierzystych w zakładaniu hodowli przestrzennych (B.W19)
W4: Porównuje właściwości komórek macierzystych hodowanych w monowarstwie oraz w hodowlach 3D (B.W19)
W5: Określa możliwości wykorzystania hodowli komórkowych w modelowaniu chorób człowieka (C.W42)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Potrafi przygotować podstawowe odczynniki do zakładania
i prowadzenia hodowli komórkowych in vitro (B.U5)
U2: Analizuje właściwości biologiczne komórek przy użyciu technik spektrofotometrycznych (B.U8)
U3: Planuje i przeprowadza doświadczenia z użyciem hodowli komórkowych (B.U13)
U4: Analizuje wyniki prowadzonych doświadczeń i wyciąga na ich podstawie prawidłowe wnioski (B.U13)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Wykazuje chęć pogłębiania wiedzy i doskonalenia własnych umiejętności (K.K1)
K2: Przejawia zainteresowanie aktualizacją posiadanej wiedzy (K.K8)
Teaching methods
(in Polish) Seminaria:
- wykład problemowy
- wykład konwersatoryjny
- dyskusja dydaktyczna
Ćwiczenia:
- ćwiczenia laboratoryjne
- projektowanie i analiza badań naukowych
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student(ka) rozpoczynający/a kształcenie z przedmiotu Modele komórkowe w badaniach przedklinicznych powinien/na posiadać elementarną wiedzę z zakresu biologii komórki.
Course coordinators
Bibliography
Term 2022/23Z:
None |
Term 2023/24Z:
None |
Term 2024/25Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: