Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
1.7
Language:
Polish
Organized by:
Department of Clinical Pharmacology
(for:
Faculty of Medicine)
Scientific Research Methodology 1600-Lek21MEBN-NJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1.Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi:
• udział w seminariach: 6 godzin
• udział w ćwiczeniach: 18 godzin
• przeprowadzenie zaliczenia: 1 godzina
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 25 godzin, co odpowiada 1 punktowi ECTS
2. Bilans nakładu pracy studenta:
• udział w seminariach: 6 godzin
• udział w ćwiczeniach: 18 godzin
• przygotowanie do ćwiczeń (w tym czytanie wskazanej literatury): 8 godzin
• przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie: 9 + 1,5 = 10,5 godziny
Łączny nakład pracy studenta wynosi 42,5 godziny, co odpowiada 1,7 punktowi ECTS
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
• czytanie wskazanej literatury naukowej: 5 godzin
• udział w seminariach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu metodologii badań naukowych): 5 godziny
• udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników opracowań naukowych z zakresu metodologii badań naukowych): 10 godzin
• przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem
opracowań naukowych z zakresu metodologii badań naukowych): 4 godziny
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 24 godziny, co odpowiada 0,96 punktów ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
• przygotowanie do zaliczenia: 9 + 1 = 10 godzin (0,4 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
• udział w ćwiczeniach: 18 godzin (0,72 punktu ECTS)
6. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Korzysta z podstawowych narzędzi informatycznych - medyczne bazy danych, arkusze kalkulacyjne, grafika komputerową (B.W26.)
W2: Wyjaśnia problematykę metodologii badań naukowych (B.W29.)
W3: Opisuje cykl badań naukowych (B.W29.)
W4: Rozróżnia podstawowe typy badań naukowych (B.W29.)
W5: Przedstawia zasady interpretowania danych empirycznych i wnioskowania (B.W29.)
W6: Wyjaśnia zasady medycyny opartej na dowodach (D.W23.)
W7: Student zna i rozumie regulacje prawne i podstawowe metody dotyczące eksperymentu medycznego oraz prowadzenia innych badań medycznych, z uwzględnieniem podstawowych metod analizy danych. (G.W8)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Gromadzi, przetwarza oraz udostępnia informacje z
wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych (B.U10.)
U2: Formułuje i analizuje problemy badawcze (B.U12.)
U3: Rozróżnia badania prospektywne i retrospektywne, randomizowane i kliniczno-kontrolne (B.U12.)
U4: Interpretuje wyniki prostych badań naukowych i wyciąga wnioski (B.U13.)
U5: Krytycznie analizuje piśmiennictwo medyczne i wyciąga wnioski (D.U17.)
U6: Wykorzystuje wyniki badań naukowych w zapewnianiu wysokiej jakości opieki nad pacjentem (D.U17.)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Wykazuje postawę odnoszącą się do zgłębiania wiedzy na temat pisania pracy naukowej, dokonuje samooceny potrzeb edukacyjnych (K_K07)
Teaching methods
(in Polish) Seminarium:
• wykład informacyjny
• dyskusja dydaktyczna
Ćwiczenia:
• dyskusja dydaktyczna
• projektowanie i analiza badań naukowych
• uczenie wspomagane komputerem
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu statystki i informatyki.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: