Conducted in
terms:
2022/23Z, 2023/24Z, 2024/25Z
Erasmus code: 12.1
ISCED code: 0912
ECTS credits:
1.7
Language:
Polish
Organized by:
Department of Nutrition and Dietetics
(for:
Faculty of Medicine)
Hygiene and Epidemiology 1600-Lek21HIGI-NJ
This course has not yet been described...
Total student workload
(in Polish) 1. Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi
- udział w wykładach: 18 godz. (z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość)
- udział w ćwiczeniach: 12 godz.
- konsultacje: 0,5 godz.
- przeprowadzenie zaliczenia: 1 godz.
Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich wynosi 31,5 godz., co odpowiada 1,3 punktu ECTS.
2. Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w wykładach: 18 godz.
- udział w ćwiczeniach: 12 godz.
- konsultacje: 0,5 godz.
- przygotowanie do ćwiczeń (czytanie wskazanej literatury i przygotowanie opracowań): 3 godz.
- przygotowanie do zaliczenia + zaliczenie: 8 + 1= 9 godz.
Nakład pracy studenta wynosi 42,5 godz., co odpowiada 1,7 punktu ECTS.
3. Nakład pracy związany z prowadzonymi badaniami naukowymi:
- czytanie wskazanej literatury naukowej: 4 godz.
- udział w wykładach (z uwzględnieniem wyników badań oraz opracowań naukowych z zakresu epidemiologii i higieny): 10 godz.
- udział w ćwiczeniach (z uwzględnieniem wyników opracowań naukowych z zakresu epidemiologii i higieny): 8 godz.
- przygotowanie do zaliczenia (z uwzględnieniem opracowań naukowych z zakresu epidemiologii i higieny): 4 godz.
- konsultacje z uwzględnieniem opracowań naukowych z
zakresu epidemiologii i higieny): 0,5 godz.
Łączny nakład pracy studenta związany z prowadzonymi badaniami naukowymi wynosi 26,5 godzin, co odpowiada 1 punktu ECTS
4. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania:
- przygotowanie do zaliczenia: 8+ 1 = 9 godz. (0,4 punktu ECTS)
5. Bilans nakładu pracy studenta o charakterze praktycznym:
- udział w ćwiczeniach (w tym zaliczenie praktyczne): 13 godz. = 0,5 punktu ECTS
6. Obciążenie studenta związane z wykorzystaniem kształcenia na odległość:
- udział w wykładach: 18 godz. (0,7 punktów ECTS)
7. Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki:
nie dotyczy
Learning outcomes - knowledge
(in Polish) W1: Wymienia mierniki stanu zdrowia populacji (G.W1.)
W2: Objaśnia znaczenie demografii dla oceny aktualnej i prognozowanej sytuacji zdrowotnej populacji (G.W1.)
W3: Omawia wady i zalety badań epidemiologicznych, określa za ich pomocą związek przyczynowo-skutkowy (G.W2.)
W4: Charakteryzuje epidemiologię jako podstawowe narzędzie zdrowia publicznego (G.W3.)
W5: Opisuje epidemiologię chorób zakaźnych i cywilizacyjnych (G.W3.)
W6: Objaśnia zasady planowania działań profilaktycznych chorób cywilizacyjnych i zakaźnych (G.W3.)
W7: Interpretuje sytuację epidemiologiczną chorób powszechnie występujących w kraju, w tym choroby zakaźne, niezakaźne, zawodowe. (G.W3., E.W32.)
W8: Wymienia czynniki środowiskowe i zawodowe jako czynniki ryzyka chorób i wyjaśnia ich zależności przyczynowo-skutkowe (G.W2., E.W32.)
W9: Wyjaśnia rolę nadzoru epidemicznego (G.W3.)
W10: Wymienia objawy ostrych zatruć alkoholem, narkotykami, nowymi substancjami psychoaktywnymi, grzybami trującymi (C.W45.)
Learning outcomes - skills
(in Polish) U1: Ocenia problemy zdrowotne populacji na podstawie analizy struktury demograficznej ludności (G.U1.)
U2: Projektuje, interpretuje badanie epidemiologiczne, wykorzystuje je do szacowania związku przyczynowo-skutkowego (G.U2., G.U4.)
U3: Oblicza mierniki stanu zdrowia ludności na podstawie dostępnych danych, potrafi je zinterpretować (G.U3.)
U4: Zbiera informacje na temat obecności czynników ryzyka chorób cywilizacyjnych oraz potrafi zaplanować działania profilaktyczne na różnym poziomie zapobiegania (G.U2.)
Learning outcomes - social competencies
(in Polish) K1: Formułuje wnioski z własnych badań i obserwacji (K_K10)
Teaching methods
(in Polish) Wykłady:
- wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
- wykład problemowy (w tym w oparciu o aspekt naukowy)
Ćwiczenia:
- sprawozdania pisemne
- praca zespołowa
- konsultacje
Expository teaching methods
- problem-based lecture
- informative (conventional) lecture
- informative (conventional) lecture
Online teaching methods
- content-presentation-oriented methods
Type of course
compulsory course
Prerequisites
(in Polish) Podstawowe zagadnienia z zakresu biologii, mikrobiologii, metodologii badań naukowych, statystyki.
Course coordinators
Term 2022/23Z: | Term 2024/25Z: | Term 2023/24Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: